Smettere di fumà pò rigenerà i pulmoni
Cuntenutu
Circadori di l'Istitutu Wellcome Sanger di l'Università di l'Università di Londra, in u RU, anu realizatu un studiu cù persone chì fumavanu dapoi parechji anni è anu trovu chì dopu avè smessu, e cellule sane in i pulmoni di queste persone si multiplicavanu, riducendu e ferite causate da fumà è riducendu i risichi di sviluppà u cancheru di u pulmone.
Nanzu, era digià cunnisciutu chì smettere di fumà mette in pausa e mutazioni genetiche chì causanu u cancheru di i pulmoni, ma sta nova ricerca porta risultati più pusitivi nantu à a cessazione di fumà, mostrendu a capacità di rigenerazione di e cellule pulmonare quandu ùn sò più esposte à e sigarette.
Cumu hè statu fattu u studiu
Circadori à l'Università di l'Università di Londra, rispunsevuli di un istitutu chì studia u genomu è a genetica umana, circhendu di capisce ciò chì accade à e cellule pulmonari quandu sò esposte à e sigarette, anu realizatu un studiu in u quale anu analizatu e mutazioni cellulari in e vie aeree di 16 persone, frà i quali eranu fumatori, ex-fumatori è persone chì ùn fumavanu mai, cumpresi i zitelli.
Per fà l'analisi di u studiu, i ricercatori anu raccoltu cellule da i pulmoni di queste persone eseguendu una biopsia o lavendu i bronchi in un esame chjamatu bronchoscopia, chì hè un esame per valutà e vie aeree introducendu un tubu flessibile per a bocca, è dopu verificatu e caratteristiche genetiche effettuendu a sequenziazione di DNA di e cellule raccolte.
Ciò chì u studiu hà mostratu
Dopu à l'osservazione di laburatoriu, i circadori anu trovu chì e cellule sane in i pulmoni di e persone chì avianu smessu di fumà eranu quattru volte più grandi di quelle di e persone chì anu sempre adupratu sigarette ogni ghjornu, è u numeru di queste cellule era quasi uguale à quelli chì si trovanu in e persone chì ùn anu mai fumatu.
Cusì, i risultati di u studiu anu dimustratu chì quandu ùn sò più esposte à u tabaccu, e cellule pulmonarie sane sò in gradu di rinnuvà u tessutu pulmonare è u rivestimentu di e vie aeree, ancu in e persone chì anu fumatu un pacchettu di sigarette per ghjornu dapoi 40 anni. Inoltre, era pussibule identificà chì stu rinnovu cellulare hè capace di prutege u pulmone da u cancheru.
Ciò chì era digià cunnisciutu
Studii precedenti anu dighjà dimustratu chì u fumu di sigaretta causa u cancheru di u pulmone, postu chì provoca infiammazioni, infezioni è diminuisce l'immunità, purtendu à mutazioni in e cellule di i pulmoni. Tuttavia, quandu smette di fumà, queste mutazioni dannose di cellule sò in pausa è u risicu di sviluppà un cancru di pulmone hè riduttu drasticamente.
Sti effetti pusitivi di a cessazione di fumà si vedenu guasgi subitu è cun migliuramentu significativu cù u tempu chì avete smessu di fumà, ancu in e persone di mezza età chì fumavanu dapoi parechji anni. È stu novu studiu hà rinfurzatu quella cunclusione, ma purtendu novi risultati incuraghjenti nantu à l'impurtanza di smette di fumà, mostrendu a capacità di i pulmoni di rigenerassi cù a cessazione di u tabaccu. Scuprite alcuni cunsiglii per abbandunà di fumà.