Questu hè ciò chì hè quandu sì una mamma cun Dolore Chronicu
Cuntenutu
- Circate modi per gestisce u dolore
- Esse onestu cù a mo figliola
- I rivestimenti d'argentu di l'endometriosi
Prima di riceve u mo diagnosticu, pensu chì l'endometriosi ùn era più cà sperimentà un periodu "male". E ancu allora, aghju capitu chì solu significava crampi leggermente peggiori. Aviu avutu un cumpagnu di stanza à u cullegiu chì avia endo, è mi vergogno di ammette ch'e pensava ch'ella era ghjustu drammatica quandu si lagnava di quantu i so periodi diventeranu male. Pensu chì circava l'attenzione.
Eru un idiota.
Aviu 26 anni quandu aghju amparatu prima quantu i periodi cattivi pudianu esse per e donne cun endometriosi. In realtà aghju cuminciatu à vomità ogni volta chì aghju avutu u mo periodu, u dolore tantu agonizante era guasi accecante. Ùn puderia micca marchjà. Ùn puderia micca manghjà. Ùn puderia micca funziunà. Era disgraziatu.
Circa sei mesi dopu i mo periodi cumincianu à diventà cusì insupportabile, un duttore hà cunfirmatu u diagnosticu di endometriosi. Da quì, u dulore hà aggravatu solu. Durante i prossimi anni, u dolore hè diventatu una parte di a mo vita d'ogni ghjornu. Mi anu diagnosticatu l'endometriosi di u stadiu 4, chì significava chì u tessutu malatu ùn era micca solu in a mo regione pelvica. Si era spartu à e finizioni nervose è finu finu à a mo milza. U tessutu cicatriciale da ogni cicculu chì aghju avutu era in realtà a causa di i me organi à fondu inseme.
Sperimentu di sparà u dulore à e mo gamme. Dolore ogni volta chì aghju provatu à fà sessu. Dolore da manghjà è andendu in bagnu. A volte u dulore ancu solu da respirà.
U dulore ùn hè più venutu solu cù i mo periodi. Era cun mè ogni ghjornu, ogni mumentu, cù ogni passu chì aghju fattu.
Circate modi per gestisce u dolore
À a fine, aghju trovu un duttore specializatu in u trattamentu di l'endometriosi. È dopu à trè interventi chirurgichi cun ellu, aghju pussutu truvà sollievu. Micca una guarigione - ùn ci hè nunda quandu si tratta di sta malattia - ma una capacità di gestisce l'endometriosi, piuttostu chè semplicemente cede à ella.
Circa un annu dopu a mo ultima chirurgia, sò statu benedettu cù l'occasione di aduttà a mo zitellina. A malatia m’avia spugliatu di ogni speranza di purtà sempre un zitellu, ma u secondu aghju avutu a mo figliola in braccie, sapia chì ùn avia impurtanza. Eru sempre destinatu à esse a so mamma.
Eppuru, eru una mamma sola cù una situazione di dolore cronicu. Unu chì avia riesciutu à tene abbastanza bè sott'à cuntrollu dapoi a chirurgia, ma una cundizione chì avia sempre un modu di colpiscimi fora di u celu è di lampà mi in ghjinochje ogni tantu.
A prima volta hè accaduta, a mo figliola avia menu di un annu. Un amicu era vinutu per u vinu dopu avè messu a mo zitellina in lettu, ma ùn l'avemu mai fatta finu à l'apertura di a buttiglia.
U dulore avia strappatu u mo fiancu prima di ghjunghje in quellu puntu. Un quistu stava sbuccendu, pruvucendu un dolore scruccunente - è qualcosa chì ùn avia micca trattatu dapoi parechji anni. Per furtuna, u mo amicu era quì per stà a notte è guardà a mo zitella per pudè piglià una pillula per u dolore è arriccà mi in una vasca calda.
Dapoi, i mo periodi sò stati culpiti. Certi sò gestibili, è sò capace di cuntinuà à esse mamma cù l'usu di l'AINE durante u corsu di i primi ghjorni di u mo ciclu. Certi sò assai più difficiuli di quessa. Tuttu ciò chì possu fà hè di passà quelli ghjorni à u lettu.
Cum'è mamma sola, hè dura. Ùn vogliu micca piglià qualcosa di più forte cà i FANS; esse coerente è dispunibule per a mo figliola hè una priorità. Ma odiu ancu avè da restringe e so attività per ghjorni à ghjornu mentre mi stendu in lettu, impannillata in cuscinetti di riscaldamentu è aspittendu per sente di novu umanu.
Esse onestu cù a mo figliola
Ùn ci hè una risposta perfetta, è spessu mi sentu culpevule quandu u dulore mi impedisce di esse a mamma chì vogliu esse. Dunque, cercu assai duru di curà mi stessu. Viu assolutamente una differenza in i mo livelli di dulore quandu ùn dormu micca abbastanza, manghjendu bè, o esercitendu abbastanza. Provu à stà u più sanu pussibule per chì i mo livelli di dulore possinu stà à un livellu gestibile.
Quandu què ùn funziona micca? Sò onestu cù a mo figliola. À 4 anni, avà sà chì Mamma hà owies in a so panza. Capisce chì hè per quessa chì ùn pudia micca purtà un criaturu è perchè hà crisciutu in u ventre di a so altra mamma. È hè cuscente chì, certe volte, l'omi di Mommy significanu chì duvemu stà in lettu à fighjà filmi.
Ella sà chì quandu aghju daveru male, aghju bisognu di ripiglià u so bagnu è di fà l'acqua cusì calda chì ùn pò micca unisce mi in a vasca. Capisce chì certe volte aghju solu bisognu à chjude l'ochji per bluccà u dulore, ancu s'ella hè a metà di a ghjurnata. È hè cuscente di u fattu chì mi disprezza quelli ghjorni. Chì odiu micca esse à u 100 per centu è capace di ghjucà cun ella cum'è noi di solitu.
Odi ch'ella mi veda batta da sta malatia. Ma sapete chì? A mo zitelluccia hà un livellu di empatia chì ùn cridite micca. È quandu aghju ghjorni di pessimu dolore, quantunque pochi è luntani trà quelli chì generalmente tendenu à esse, hè ghjustu quì, pronta à aiutami in tuttu ciò ch'ella pò.
Ùn si lagna micca. Ùn si lamenta. Ùn ne prufitta micca è prova à scappà cù e cose ch'ella altrimente ùn saria micca capace. Innò, si stà à fiancu à a vasca è mi face cumpagnia. Ella sceglie filmi per noi di guardà inseme. È agisce cum'è chì u butiru d'arachide è i panini di gelatina ch'e li facciu manghjà sianu e delizie più sorprendenti ch'ella abbia mai avutu.
Quandu quelli ghjorni passanu, quandu ùn mi sentu più battu da sta malatia, simu sempre in muvimentu. Sempre fora. Sempre esplorendu. Sempre partutu per qualchì avventura di grande mamma-figlia.
I rivestimenti d'argentu di l'endometriosi
Pensu chì per ella - quelli ghjorni chì mi feriu - sò qualchì volta una pausa di benvenuta. Pare di piace a tranquillità di stà è d'aiutami per tutta a ghjurnata.Serà un rolu chì averaghju mai sceltu per ella? Assolu micca. Ùn cunnoscu nisun parente chì vole chì u so figliolu li vedi spezzatu.
Ma, quandu ci pensu, devu ammette chì ci sò fodere d'argentu à u dulore chì occasionalmente sperimentu in manu di sta malattia. L'empatia chì mostra a mo figliola hè una qualità chì sò fieru di vede in ella. È forse ci hè qualcosa da dì per a so amparera chì ancu a so mamma dura hà qualchì ghjornu gattivi.
Ùn aghju mai vulsutu esse una donna cun dolore crònicu. Certamente ùn aghju mai vulsutu esse una mamma cun dolore cronicu. Ma credu veramente chì simu tutti furmati da e nostre sperienze. È fighjendu a mo figliola, vedendu a mo lotta attraversu i so ochji - Ùn odiu micca chì questu sia parte di ciò chì a forma.
Sò solu cuntentu chì i mo belli ghjorni fermanu sempre di più u male.
Leah Campbell hè un scrittore è editore chì vive in Anchorage, Alaska. Una mamma sola per scelta dopu una seria serenità di eventi hà purtatu à l'adopzione di a so figliola, Leah hà scrittu assai nantu à l'infertilità, l'adopzione è a crianza. Visita u so blog o cunnettate cun ella in Twitter @sifinalaska.