Partu pelvicu: chì ghjè è risichi pussibuli
Cuntenutu
- Perchè u zitellu ùn volta micca u capu
- Cumu sapè se u vostru zitellu hè sedutu
- Cumu hè fatta a Versione Cefalica Esterna (VCE)
- Chì sò i risichi di a consegna pelvica
- Hè più sicuru d'avè una cesariana o una nascita pelvica?
A consegna pelvica accade quandu u zitellu hè natu in a pusizione opposta di u solitu, ciò chì accade quandu u zitellu hè in pusizione seduta, è ùn si volta micca à capu in ghjò à a fine di a gravidanza, ciò chì si prevede.
Se tutte e condizioni necessarie sò soddisfatte, a consegna pelvica pò esse effettuata in modu sicuru, tuttavia, in certi casi, cume quandu u zitellu hè assai pesante o prematuru, o quandu u statu di salute di a mamma ùn li permette micca, pò esse necessariu eseguisce una cesariana.
Perchè u zitellu ùn volta micca u capu
U zitellu pò esse in pusizioni differenti durante a gravidanza. Tuttavia, versu a 35esima settimana, si deve prisentà à capu in ghjò, postu chì da quellu stadiu di a gravidanza, hè digià una dimensione chì pò rende difficiule cambià di pusizione. Alcune di e cause chì ponu impedisce à u zitellu di vultà in capu à a fine di a gravidanza sò:
- Esistenza di gravidanze precedenti;
- Incinta gemella;
- Liquidu amnioticu eccessivu o insufficiente, chì face chì u zitellu ùn sia micca capace di movesi, o di movesi assai faciule;
- Cambiamenti in a morfologia di l'utru;
- Placenta prev.
A placenta previa accade quandu a placenta hè posizionata in un modu chì copre l'apertura interna di u cervice. Amparate più nantu à a placenta previa è cumu identificallu.
Cumu sapè se u vostru zitellu hè sedutu
Per sapè se u zitellu hè sedutu o giratu à capu in ghjò, u duttore pò osservà a forma di u ventre è fà un ultrasuone, versu a 35esima settimana. Inoltre, a donna incinta pò ancu esse capace quandu u zitellu si gira à capu in ghjò, per mezu di certi segni, cum'è u sensu di e gambe di u zitellu in u pettu o avè più voglia di urinare, per esempiu, per via di una compressione di a vejiga più grande. Vede altri segni chì indicanu chì u zitellu hè giratu in capu.
Se u zitellu ùn hè ancu giratu à capu in ghjò, u duttore pò pruvà à girallu manualmente, aduprendu una manuvra chjamata versione cefalica esterna (VCE).Sì, per mezu di stu metudu, ùn hè micca pussibule di girà u zitellu à capu in ghjò, u duttore deve parlà à a mamma nantu à a consegna pelvica o suggerisce una cesariana, chì dipenderà da parechji fattori di salute di a mamma è di u pesu di u zitellu.
Vede ancu chì esercizii pudete fà in casa per aiutà u vostru zitellu in forma.
Cumu hè fatta a Versione Cefalica Esterna (VCE)
A Versione Cefalica Esterna hè custituita da una manuvra aduprata da l'ostetricu, trà a 36a è a 38esima settimana di gestazione, quandu u zitellu ùn hè ancu statu giratu in capu. Questa manuvra hè fatta manualmente da u duttore, chì mette e mani nantu à u ventre di a donna incinta, girendu pianu pianu u zitellu in a pusizione curretta. Durante sta prucedura, u zitellu hè monitoratu per evità cumplicazioni.
Chì sò i risichi di a consegna pelvica
A consegna pelvica presenta più rischi cà una consegna normale, perchè ci hè a pussibilità chì u zitellu possa esse intrappulatu in u canale vaginale, ciò chì pò purtà à una diminuzione di l'offerta d'ossigenu da a placenta. Inoltre, ci hè ancu un risicu chì a testa è e spalle di u criaturu diventanu intrappulate in l'osse di u pelvis di a mamma.
Hè più sicuru d'avè una cesariana o una nascita pelvica?
Cum'è a consegna pelvica, e sezzioni presentanu ancu alcuni rischi per u zitellu è a mamma, cum'è infezioni, sanguinamenti o ferite à l'organi intornu à l'utru, per esempiu. Dunque, una valutazione di a situazione da l'ostetricu hè assai impurtante, tenendu contu di u statu di salute è di e preferenze di a mamma, è ancu di e caratteristiche di u zitellu, per determinà u metudu u più adattu.
A maiò parte di l'ostetrici raccomandanu una cesarea per i zitelli in pusizione pelvica, in particulare per i zitelli prematuri, perchè sò chjuchi è più fragili, è anu una testa relativamente più grande in proporzione à u so corpu, rendendu difficiule per elli di passà se u zitellu hè nantu à a so testa.