Pectus Excavatum
Cuntenutu
- Sintomi di pectus excavatum severu
- Intervenzioni chirurgichi
- A prucedura Ravitch
- A prucedura di Nuss
- Cumplicazioni di cirurgia pectus excavatum
- À l'orizonte
Pectus excavatum hè un termine latinu chì significa "pettu cavatu". E persone cun questa cundizione congenita anu un pettu chiaramente affunditu. Un sternu concavu, o sternone, pò esiste à a nascita. Pò dinò sviluppassi più tardi, di solitu durante l'adolescenza. Altri nomi cumuni per sta cundizione includenu u pettu di u calcatoghju, u pettu à l'imbutu è u pettu affundatu.
Circa u 37 per centu di e persone cun pectus excavatum anu ancu un parente vicinu cù a cundizione. Questu suggerisce chì pò esse ereditariu. Pectus excavatum hè l'anomalia di u muru toracicu a più cumuna trà i zitelli.
In i casi severi, pò interferisce cù a funzione di u core è di i pulmoni. In casi lievi, pò causà prublemi di auto-immagine. Alcuni pazienti cun sta situazione evitanu spessu attività cum'è u nuotatu chì rendenu difficile nascondere a situazione.
Sintomi di pectus excavatum severu
I pazienti cun pectus excavatum severu ponu sperimentà mancanza di respiru è dolore toracicu. A chirurgia pò esse necessaria per alleviare l'inconfortu è prevene anomalie di u core è di a respirazione.
I medichi usanu radiografie di pettu o scansioni CT per creà immagini di e strutture interne di u pettu. Queste aiutanu à misurà a gravità di a curvatura. L'indice Haller hè una misura standardizata aduprata per calculà a gravità di a cundizione.
L'indice di Haller hè calculatu dividendu a larghezza di a cassa ribale per a distanza da u sternu à a spina. Un indice normale hè di circa 2,5.Un indice più grande di 3.25 hè cunsideratu abbastanza severu per ghjustificà a currezzione chirurgica. I pazienti anu a pussibilità di ùn fà nunda se a curvatura hè dolce.
Intervenzioni chirurgichi
A cirurgia pò esse invasiva o minimamente invasiva, è pò implicà e procedure seguenti.
A prucedura Ravitch
A procedura Ravitch hè una tecnica chirurgica invasiva pionera à a fine di l'anni 1940. A tecnica implica l'apertura di a cavità toracica cù una larga incisione orizzontale. E piccule sezzioni di cartilagine costale sò rimosse è u sternu hè appiattitu.
Struts, o barrette metalliche, ponu esse impiantate per tene u cartilagine alteratu è l'osse in postu. I dreni sò posti à ogni latu di l'incisione, è l'incisione hè cucita torna inseme. I puntelli ponu esse rimossi, ma sò destinati à restà in postu indefinitu. E cumplicazioni sò tipicamente minime, è un sughjornu in ospedale di menu di una settimana hè cumunu.
A prucedura di Nuss
A prucedura Nuss hè stata sviluppata in l'anni 80. Hè una prucedura minimamente invasiva. Si tratta di fà dui picculi taglii da ogni latu di u pettu, leggermente sottu à u livellu di i capezzoli. Una terza piccula incisione permette à i chirurghi di inserisce una camera miniatura, chì hè aduprata per guidà l'inserzione di una barra di metallu curvata delicatamente. A barra hè rotata cusì curva versu l'esternu una volta chì hè in postu sottu l'osse è u cartilagine di a cassa toracica superiore. Questa forza u sternu fora.
Una seconda barra pò esse attaccata perpendiculare à a prima per aiutà à mantene a barra curva in postu. L'incisioni sò chjuse cù punti, è i drenaggi temporanei sò posti in o vicinu à i siti di l'incisioni. Sta tecnica ùn richiede micca tagliu o rimozione di cartilagine o ossu.
E barre di metallo sò tipicamente rimosse durante una procedura ambulatoriale circa dui anni dopu a chirurgia iniziale in i ghjovani pazienti. Dopu, a correzione hè prevista per esse permanente. E barre ùn ponu micca esse cacciate da trè à cinque anni o ponu esse lasciate in postu permanentemente in adulti. A prucedura funzionerà megliu in i zitelli, chì l'osse è u cartilagine sò sempre in crescita.
Cumplicazioni di cirurgia pectus excavatum
A currezzione chirurgica hà un eccellente percentuale di successu. Ogni prucedura chirurgica implica risicu, cumprendu:
- dulore
- u risicu d'infezzione
- a pussibilità chì a currezzione serà menu efficace di quella prevista
E cicatrici sò inevitabbili, ma sò abbastanza minime cù a prucedura Nuss.
Ci hè un risicu di distrofia toracica cù a procedura Ravitch, chì pò causà prublemi di respirazione più severi. Per riduce stu risicu, a cirurgia hè generalmente ritardata finu à dopu à 8 anni di età.
Cumplicazioni sò pocu cumuni cù una cirurgia, ma a gravità è a frequenza di e cumplicazioni sò apprussimamente a stessa per i dui.
À l'orizonte
I duttori stanu valutendu una nova tecnica: a procedura magnetica mini-mover. Questa prucedura sperimentale implica l'implantazione di un magnetu putente in u muru di u torace. Un secondu magnetu hè attaccatu à l'esternu di u pettu. I magneti generanu abbastanza forza per rimudellà gradualmente u sternu è e costole, furzenduli fora. U magnetu esternu hè purtatu cum'è bretella per un numeru prescrittu d'ore à ghjornu.