10 segni di periculu in gravidanza
Cuntenutu
- 1. Perdita di sangue per via di u vaginu
- 2. Cefalee forte o visione sfocata
- 3. Dolore di stomacu forte è persistente
- 4. Vòmitu persistente
- 5. Febbre superiore à 37,5ºC
- 6. Urinazione ardente o dolorosa
- 7. Perdita vaginale pruriginosa o puzzolente
- 8. Dolore severu in u ventre inferiore
- 9. Diminuzione di i muvimenti fetali
- 10. Aghjunghje u pesu esageratu è a sete aumentata
Durante tutta a gravidanza hè necessariu prestà una attenzione particulare à a salute perchè alcuni segni d'avvertimentu ponu apparisce chì indicanu a presenza di cumplicazioni, cum'è pre-eclampsia, diabete gestazionale.
I segni d'avvertimentu più cumuni sò pressione sanguigna aumentata, frebba, vomitu persistente è sanguinamentu vaginale, dunque hè impurtante vede u vostru duttore per e prove di diagnostica è per vede ciò chì causa u prublema.
Eccu ciò chì si deve fà secondu ogni segnu d'avvertimentu:
1. Perdita di sangue per via di u vaginu
Quandu u sanguinamentu si verifica durante u primu trimestru, pò esse un sintimu di abortu spontaniu o di gravidanza ectopica.
Tuttavia, a perdita di sangue attraversu a vagina in ogni trimestru di gravidanza pò ancu indicà prublemi cù a placenta o travagliu prematuru, soprattuttu quandu hè accumpagnatu da u dolore addominale o da u schernu.
Cosa da fà: Vede u duttore per pudè valutà a salute di u fetu attraversu un esame ecograficu. Inoltre, hè impurtante avè u più riposu pussibule per prevene ulteriore sanguinamentu.
2. Cefalee forte o visione sfocata
Cefalee persistenti, persistente o cambiamentu di vista per più di 2 ore ponu esse sintomi di pre-eclampsia, una complicazione di gravidanza chì hè caratterizata da pressione sanguigna alta, gonfiore di u corpu è perdita di proteine in l'urina, chì pò causà una consegna prematura o morte di u fetu.
Cosa da fà: Pruvate à ripusassi è stà in un locu tranquillu è bughju, è ancu piglià tè per alleviare u dolore, cum'è a camomilla. Tuttavia, hè impurtante vede immediatamente u duttore per pudè valutà a pressione è fà analisi di sangue è ultrasuoni ostetrici doppler, inizendu subitu u trattamentu adattatu se a pre-eclampsia hè diagnosticata. Vede di più à: Cume luttà contr'à u Mal di testa in gravidanza.
3. Dolore di stomacu forte è persistente
Se u dolore di u stomacu hè severu è dura più di 2 ore, pò ancu esse un segnu di preeclampsia, soprattuttu s'ellu hè accumpagnatu da altri sintomi cum'è gonfiore di u corpu, mal di testa o cambiamenti di vista.
Cosa da fà: Per pruvà à alleviare u dulore, si deve beie tè di zenzeru è manghjà alimenti leggeri è facilmente digeribili, evitendu cibi fritti, salse è carni rosse. Tuttavia, se i sintomi persistenu per più di 2 ore, cercate cunsiglii medichi.
4. Vòmitu persistente
U vomitu frequente pò causà disidratazione è compromettà l'aumento di pesu desiderabile in gravidanza, chì pò impedisce à u zitellu di sviluppassi currettamente.
Cosa da fà: Per alleviare u vomitu, alimenti secchi è facilmente digeribili cum'è crackers senza riempimentu, risu ben cottu è pane biancu devenu esse manghjati. Duvete ancu beie almenu 2 litri d'acqua à ghjornu, evità spezie forti è beie tè di zenzeru a mattina. Vede più cunsiglii à: Cumu allevà a malatia cumuna di gravidanza.
5. Febbre superiore à 37,5ºC
A frebba alta pò esse un sintomu di una infezzione in u corpu, di solitu causata da a presenza di malatie cum'è l'influenza o a dengue.
Cosa da fà: Bere assai liquidi, ripusassi, mette compresse d'acqua fredda in testa, collu è ascelle, è piglià acetaminofene di solitu allevia a vostra frebba. Inoltre, hè impurtante chjamà u duttore è avvisà di a frebba, è se a temperatura supera i 39 ° C, duvete andà in urgenza.
6. Urinazione ardente o dolorosa
Arsu, dulore è urgenza per urinà sò i sintomi principali di l'infezzione di e vie urinarie, una malattia assai cumuna in a gravidanza, ma chì quandu ùn hè trattata pò causà complicazioni cum'è a nascita prematura è a riduzione di a crescita di u zitellu.
Cosa da fà: Bei almenu 2 litri d'acqua à ghjornu, lavati bè e mani prima è dopu aduprà u bagnu è ùn tenite micca l'urina per un bellu pezzu. Inoltre, duvete vede u vostru duttore per prescrive antibiotici per luttà contr'à l'infezioni è prevene cumplicazioni. Vede più nantu à l'infezzione di e vie urinarie in gravidanza.
7. Perdita vaginale pruriginosa o puzzolente
A secrezione vaginale pruriginosa o puzzolente hè un indicatore di candidiasi o infezioni vaginali, prublemi cumuni in a gravidanza per un cambiamentu di u pH vaginale cù l'ormoni di a gravidanza.
Cosa da fà: Vede u vostru duttore per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu cù unguenti o antifungali o antibiotici. Inoltre, hè impurtante di portà sempre mutandine di cuttone è evità panni assai stretti è prutettori di u ghjornu, postu chì favurizeghjanu u sviluppu di e infezioni.
8. Dolore severu in u ventre inferiore
A presenza di dulore severu in a parte bassa di u ventre pò esse un segnu di gravidanza ectopica, abortu spontaniu, travagliu prematuru, fibru o distaccu placentariu.
Cosa da fà: Cercate assistenza medica per identificà ciò chì causa u dolore è mantene u massimu di riposu finu à l'iniziu di u trattamentu currettu.
9. Diminuzione di i muvimenti fetali
L'absenza o a riduzione improvvisa di i muvimenti di u zitellu per almenu 12 ore pò indicà chì u zitellu riceve menu ossigenu o nutrienti, chì pò causà nascita prematura o prublemi neurologichi in u zitellu.
Cosa da fà: Incuraghjite u zitellu à movesi, manghjendu, camminendu o chjinatu cù e gambe alzate, ma s'ellu ùn hè micca rilevatu muvimentu, u duttore deve esse cunsultatu per valutà a salute di u zitellu cù ultrasuoni. Vede più nantu à: Quandu a diminuzione di i muvimenti di u zitellu in u ventre hè preoccupante.
10. Aghjunghje u pesu esageratu è a sete aumentata
A crescita eccessiva di pesu, a sete aumentata è a voglia di urinare ponu esse segni di diabete gestazionale, una malattia chì pò purtà à nascita prematura è cumplicazioni di salute per u zitellu.
Cosa da fà: Vede u vostru duttore per pruvà a glicemia è cumincià u trattamentu adattatu cù cambiamenti in a vostra dieta, l'usu di medicazione è, se ne necessariu, l'usu di l'insulina.
Hè impurtante di ricurdà chì in presenza di qualsiasi segnu d'avvertimentu, ancu se i sintomi si migliuranu, u duttore deve esse infurmatu in modu chì u trattamentu adattatu sia fattu è chì e consultazioni di seguitu sò previste per valutà l'evoluzione di u prublema è di u zitellu salute.