E persone cun disabilità diventanu creativi per fà travaglià i vestiti per elli
Cuntenutu
- Shopping fora di e linee è fà modifiche
- A necessità di migliurà di tagliu è di stile
- U futuru di a moda adattativa
I disegnatori di moda portanu abiti adattativi in u mainstream, ma alcuni clienti dicenu chì i vestiti ùn si adattanu micca à u so corpu o à i so bilanci.
Avete mai messu una camisgia da u vostru armadiu è avete trovu chì ùn currisponde micca bè? Forse si hè stesu in u lavu o a forma di u vostru corpu hà cambiatu un pocu.
Ma chì succede se ogni vestitu chì avete pruvatu ùn si mette micca bè? O peghju - hè stata cuncipita in tale manera chì ùn si pudia mancu sciddicallu nantu à u corpu.
Hè ciò chì parechje persone cun disabilità si trovanu quandu si vestenu a mattina.
Mentre i cuncettori di moda, cum'è Tommy Hilfiger, anu cuminciatu à creà linee di vestiti adattativi - vestiti cuncepiti apposta per e persone cun disabilità - u mondu di a moda inclusiva hà sempre un bellu parcorsu da fà.
"In questu momentu, ci sò menu di 10 [vestiti adattati] marche chì diceraghju chì sò fenomenali è chì suggerissi assai. Mi basu questu nantu à i feedback di e persone cun quale travagliu ", dice Stephanie Thomas, stilista per e persone cun disabilità è creatore di Cur8able, un bloggu nantu à a moda adattativa.
Cifre mancanti sia à a manu dritta sia à i pedi, Thomas cunnosce in prima persona e sfide di veste si quandu avete anomalie congenite, è hà spartutu a so storia è i dettagli di u so Disability Fashion Styling System © in un TEDx Talk.
Allora cumu facenu i 56,7 milioni di persone cun disabilità à custruì i so armarii cù cusì poche opzioni di vestiti dispunibili?
In breve, diventanu creativi cù induve cumpranu è ciò chì portanu.
Shopping fora di e linee è fà modifiche
Quandu si compra per vestiti novi, Katherine Sanger, urganizadore di un gruppu di supportu per i genitori cù zitelli chì anu bisognu speciale, ripiglia spessu coppie di "jeans mamma" da un grande magazinu. Sò per u so figliolu di 16 anni, Simon Sanger, chì hà autismu è disabilità intellettuali è di sviluppu.
"Perchè Simon lotta cù qualchì motricità fine, impatta a so capacità di manipulà e cerniere è i buttoni. I so pantaloni necessitanu una cintura elastica per pudè andà à u bagnu da ellu stessu ", dice Sanger. "Pudete truvà solu jeans cusì per l'omi di dimensioni tamante o pensati per e persone in case di riposu."
Mentre Simon a volte porta calzoni in casa, i jeans facenu parte di u so uniforme sculare. È u stile di i so jeans stà in cuntrastu strettu cù ciò chì portanu a maiò parte di i so cumpagni di scola: mancanu di tasche, anu una cintura più alta, è anu un vestitu più adattatu.
"Ùn li dispiace micca perchè ùn li importa micca se i so pantaloni sò destinati à e donne, ma i jeans ùn sò micca una cosa geniale per mette u vostru zitellu. Ancu s'ellu ùn hè micca cusciente di a pressione di i so pari, ùn importa micca mette lu in un bellu locu. " Sanger spiega.
E cinture elastiche sò solu un adattamentu di cuncepimentu chì renderebbe e cose più faciule per alcune persone cun disabilità.I cicli da a cintura puderanu aiutà e persone cun destrezza limitata à tirà i so pantaloni. I flaps puderebbenu fà più faciule per cambià una borsa di gamba. È chjappà una gamba di pantaloni puderia aiutà à qualchissia accede à a so protesi.
Mentre ci sò e marche adattative chì persunalizaranu i vestiti per e necessità individuali di i so clienti, certi dicenu chì u costu di quelle robe hè più di quellu chì si pò permette.
E persone cun disabilità guadagnanu menu chè l'altri Americani è sò spessu à redditu fissu. Splurging nantu à un jeans speciale ùn hè micca sempre una opzione.
Invece, e persone cun disabilità mudificanu i vestiti stessi - o cù l'aiutu di un amicu o sarto, dice Lynn Crisci, anzianu utilizatore di sedia à rotelle è sopravvissuta à i bombardamenti di a Maratona di Boston.
U dulore crònicu l’hà furzata à aghjustà i so vestiti per fà più faciule è più còmode di purtassi.
«Truvate tutti sti modi per aghjustà a ropa. Aghju rimpiazzatu i scarpi fibbiati cù quelli chì anu Velcro, è aghju rimpiazzatu i lacci in altri scarpi cun corde bungee. Quella trasforma e scarpe da ginnastica in slip-ons, è questu hè assai megliu quandu avete un prublema cù a flessione è u ligame ", dice.
I fasteners ponu esse particularmente fastidiosi per alcune persone cun disabilità. Pò esse dulurosu, difficiule è periculosu di pruvà à buttunà una camisgia, s'ellu ùn hè micca propiu impussibule.
"Duvete amparà à pirate a vostra vita. Tù o un amicu pudete taglià i buttoni da a parte anteriore di a vostra camicia è invece incollà magneti à l'internu, allora tuttu ciò chì vedi sò asole. Pudete ancu incollà i buttoni torna in cima cusì pare chì a cammisa sia buttunata ", aghjusta Crisci.Etsy hè stata una grande risorsa per Crisci per truvà vestiti chì si adattavanu à i so bisogni, ancu da i venditori chì inizialmente ùn si sò messi à creà abiti adattativi.
«Tante persone in Etsy sò artigiani. Ancu s'ellu ùn anu micca esattamente ciò chì vogliu, li possu mandà un missaghju è fà una richiesta speciale, è parechje volte offriranu di fà la ", sparte ella.
A necessità di migliurà di tagliu è di stile
Ma ùn si tratta solu di hacchi di vestiti. I miglioramenti di tagliu è di stile sò ancu alti in a lista di desideri di l'armariu di alcune persone cun disabilità.
"Cù a manera di stà in e nostre sedie à rotelle, u spalle di i nostri pantaloni vene veramente bassu è a ghjente hà u so crack fissendu", dice Rachelle Chapman, portavoce di Dallas Novelty, una tenda di ghjoculi sessuali in ligna per e persone cun disabilità.
Hè stata paralizata da u pettu in ghjiru dopu à esse stata spinta in una piscina a notte di a so festa di bachelorette in 2010.
I pantaloni cun un ritornu altu è un fronte bassu risolvarianu a sfida di stile, ma sò difficiuli à truvà è tipicamente più costosi di ciò chì Chapman pò pagà.
Invece, ella sceglie per jeans alti (spessu da American Eagle Outfitters) chì scendenu à i so scarpi quandu hè seduta è camicie lunghe chì piattanu a cintura calata di i so pantaloni.
Mentre Chapman gode di vestisce, deve esse attenta à i stili ch'ella sceglie di mette. "Pensu à parechji vestiti chì ùn funzioneranu micca nantu à u mo novu corpu", dice.
Perchè i so musculi addominali si sò indebuliti è dunque u so stomacu sporge, ella opta per stili chì ùn accentuanu u so addome.
I timoni longu à u pavimentu tipicamente funzionanu megliu cà i taglioli più corti per Chapman, una lezzione ch'ella hà amparatu quandu hè stata intervistata da Katie Couric in TV. Purtava un vestitu neru senza maniche chì pichjava ghjustu sopra à u ghjinochju.
"Ùn possu micca tene e mo gambe inseme, allora i mo ghjinochji flop aperti è pare male", sottumette Chapman. "Eru in backstage è avemu usatu qualcosa, pensu chì era una cintura, per tene e mo ghjinochje inseme."Pigliate un tisoru à u to vestitu di nozze hè insondabile per parechje spose, ma hè esattamente ciò chì Chapman hà fattu u so grande ghjornu. Ùn avia da lascià chì u so accidente l’impedissi di portà u vestitu ch’ella avia sceltu cù a mamma.
«U fondu era un corsettu lacatu. Allora l'avemu tagliata da u corsettu in fondu per apre a robba (eru pusatu in quella parte quantunque). Aghju cullatu nantu à u lettu, faccia in ghjò, è aghju allinatu u vestitu cù u mo pettu. Di colpu, eru in ", dice ella.
U futuru di a moda adattativa
Thomas, l'espertu di stili di moda per disabilità, dice chì u vestitu adattativu hà fattu una longa strada dapoi ch'ella hà iniziatu a so ricerca à l'iniziu di l'anni 90. In l'ultimi anni, i disegnatori di moda mainstream è i negozii di vestiti anu cuminciatu à accoglie una varietà più grande di tippi di corpu.
ASOS hà lanciatu pocu fà una tuta pronta à u festival di musica chì pò esse purtata da e persone chì utilizanu sedie à rotelle è da quelli chì ùn. Target hà allargatu a so linea adattativa per includere una maggiore gamma di dimensioni. Omi, donne, è zitelli ponu cumprà jeans adattativi, vestiti amichevuli sensoriali, scarpi diabetichi, è vestiti post-chirurgichi in Zappos.
Thomas crede chì i media suciali aiutanu à spinghje diversi tipi di corpu in u mainstream è empowering e persone cun disabilità à dumandà un vestitu chì funziona per elli.
«Amu chì e persone ùn sianu più scusate per ùn avè un bracciu o avè trè dita. E persone cun disabilità sò stanchi d'andà in i magazini è di esse ignorati da i venditori, è l'utilizatori di sedia à rotelle sò stanchi d'avè i so bum fora per u mondu per vede. Questu hè u mumentu per e persone cun disabilità per avè a so voce ", dice Thomas.
Dittu chistu, i bisogni di stile di e persone cun disabilità sò variate quant'è i so corpi. Nisun dui sò esattamente simili, ciò chì face truvà a misura perfetta una sfida, malgradu a crescita di a dispunibilità di vestiti adattativi.
Finu chì u vestitu abbordabile, prontu à diventà 100% persunalizabile, e persone cun disabilità probabilmente continueranu à fà ciò ch'elli anu sempre fattu: diventà creativi cù ciò chì si trova nantu à i scaffali, aghjunghjendu custodie magnetiche, ridimensionendu, è ritagliate parti di vestiti chì ùn serve micca i so corpi.Richiede un sforzu in più, ma Thomas dice chì hè tempu è soldi ben spesi.
"Aghju vistu a differenza chì a gestione di i vestiti pò fà per e persone cun disabilità", dice. "Si tratta di qualità di vita è autoefficacità, quella capacità di guardassi in u specchiu è piace ciò chì vedi".
Joni Sweet hè un scrittore freelance specializatu in viaghji, salute è benessere. U so travagliu hè statu publicatu da National Geographic, Forbes, u Christian Science Monitor, Lonely Planet, Prevention, HealthyWay, Thrillist, è ancu di più. Seguitate cun ella in Instagram è verificate u so portafogliu.