Pericardite cronica: chì hè, sintomi è cause
Cuntenutu
A pericardite cronica hè una infiammazione di a doppia membrana chì circonda u core chjamatu pericardiu. Hè causatu da l'accumulazione di liquidi o da una crescita di u spessore di i tessuti, chì pò alterà u funziunamentu di u core.
A pericardite avanza pianu è pianu, è pò persiste per un bellu pezzu senza chì i sintomi sianu nutati. A pericardite cronica pò esse classificata in:
- Custrittivu: hè menu frequente è apparisce quandu un tissutu cicatriciale si sviluppa intornu à u core, chì pò causà spessimentu è calcificazione di u pericardiu;
- Cù colpu: l'accumulazione di fluidu in u pericardiu accade assai pianu. Se u core funziona nurmalmente, u duttore accumpagna di solitu, senza intervenzioni maiò;
- Effusivu: di solitu causatu da malatie renali avanzate, tumori maligni è traumatismi toracichi.
U trattamentu di a pericardite cronica varieghja secondu a causa, è u trattamentu hè generalmente fattu cù u scopu di alleviare i sintomi.
Principali sintomi
A pericardite cronica hè, in a maiò parte di i casi, asintomatica, tuttavia ci pò esse l'apparizione di alcuni sintomi cum'è dolore toracicu, frebba, difficoltà à respirà, tosse, stanchezza, debolezza è dolore quandu si respira. Vede ancu altre cause di dolore toracicu.
Possibili cause di pericardite cronica
A pericardite cronica pò esse causata da parechje situazioni, a più cumuna di e quali sò:
- Infezioni causate da virus, batteri o funghi;
- Dopu a radioterapia per u cancheru di u senu o linfoma;
- Attacu di core;
- Ipotiroïdismu;
- Malatie autoimmune cum'è lupus eritematosu sistemicu;
- Insufficiency renal;
- Traumu à u pettu;
- Chirurgie di core.
In i paesi menu sviluppati, a tuberculosi hè sempre a causa più frequente di pericardite in qualsiasi di i so tippi, ma hè pocu cumuna in i paesi più ricchi.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di pericardite cronica hè fattu da u cardiologu per mezu di esami fisichi è di immagini, cume a radiografia di u torace, a risonanza magnetica è a tomografia computerizzata. Inoltre, u duttore pò fà l'elettrocardiogramma per valutà u funziunamentu di u core. Capite cumu si face l'elettrocardiogramma.
U cardiologu deve ancu cunsiderà à u mumentu di u diagnosticu a presenza di qualsiasi altra cundizione chì interferisce cù e prestazioni di u core.
Cumu trattà
U trattamentu per a pericardite cronica hè fattu secondu i sintomi, cumplicazioni è se a causa hè cunnisciuta o micca.Quandu a causa di a malatia hè cunnisciuta, u trattamentu stabilitu da u cardiologu hè direttu, prevenendu a prugressione di a malatia è e pussibili complicazioni.
In a maiò parte di i casi di pericardite cronica, u trattamentu indicatu da u cardiologu hè cù l'usu di medicinali diuretici, chì aiutanu à l'eliminazione di i fluidi in eccessu da u corpu. Hè impurtante di enfatizà chì l'usu di droghe diuretiche hè fattu cù l'obiettivu di alleviare i sintomi, u trattamentu definitivu hè a rimozione chirurgica di u pericardiu cù l'obiettivu di uttene una cura completa. Scuprite cumu hè trattata a pericardite.