Collu gonfiu: cause principali è cosa fà
Cuntenutu
- Cause principali
- 1. Aumentu di i nodi linfatichi
- 2. Prublemi di tiroide
- 3. Urutone
- 4. Cancer
- 5. Sindrome di Cushing
- 6. Infezzione di a pelle
- Quandu andà à u duttore
U collu gonfiu pò accade per via di l'influenza, di u fretu o di a gola o di l'infezioni di l'arechja, per esempiu, chì porta à una crescita di i nodi linfatichi prisenti in u collu. Di solitu u collu gonfiu hè facilmente risoltu, ma quandu hè accumpagnatu da altri sintomi, cum'è frebba, dolore in i linfonodi quandu si tocca o perdita o guadagnu di pesu senza una causa apparente, pò esse indicativu di situazioni più gravi, cun cancru è a Sindrome di Cushing, per esempiu.
Per quessa, hè impurtante osservà a prugressione di u gonfiore, è duvete andà à u duttore quandu u gonfiore dura più di 3 ghjorni o s'ella apparisce accumpagnata da altri sintomi. Cusì, u duttore pò fà testi chì ponu identificà a causa di u gonfiore è cumincià u trattamentu.
Cause principali
1. Aumentu di i nodi linfatichi
I linfonodi, cunnisciuti ancu cum'è linfonodi o lingua, sò piccule ghiandole chì ponu esse sparse in tuttu u corpu, essendu più cuncintrati in l'inguine, ascelle è collu, è chì a so funzione hè di permette u funziunamentu currettu di u sistema immunitariu è, in cunsiquenza, essendu rispunsevuli di lotta contr'à infezioni.
L'ingrandimentu di i nodi linfatichi hè di solitu indicativu d'infezioni o d'infiammazione, è hè pussibile rimarcà un leggeru gonfiore assuciatu à un picculu nodulu, per esempiu. Cusì, u gonfiore di u collu per via di i nodi linfatichi ingrandati pò esse indicativu di i raffreddori, di l'influenza è di l'infiammazione in a gola, per esempiu, essendu più cumuni in i zitelli. Cunnosce e cause principali di i nodi linfatichi allargati.
Cosa da fà: S'ellu hè rimarcatu chì i nodi linfatichi aumentanu cù u tempu, dannu o altri sintomi apparsu, cum'è a frebba persistente, per esempiu, hè impurtante andà à u duttore per investigà a causa di i nodi linfatichi ingrandati.
2. Prublemi di tiroide
Alcuni cambiamenti in a tiroide portanu à gonfiore di u collu, in particulare u bocchiu, chì hè caratterizatu da un allargamentu di a glàndula tiroidea in un tentativu di cumpensà a produzzione di ormoni tiroidiali per via di ipo o ipertiroidismu, per esempiu. Amparate nantu à altre malatie legate à a tiroide.
Cosa da fà: Se sò suspettati prublemi di tiroide, hè impurtante d'andà à l'endocrinologu per l'imagine è i test di laburatoriu per cunfirmà u diagnosticu. U trattamentu si face secondu a causa di u bocciu, è pò esse fattu per mezu di l'amministrazione di iodu o di sustituzione ormonale, per esempiu. Scuprite ciò chì hè u bocciu, i sintomi è cumu si face u trattamentu.
3. Urutone
A parotite, cunnisciuta ancu cum'è parotite, hè una malattia infettiva causata da un virus chì si alloghja in e ghiandole salivari, favurendu u gonfiore di a faccia è, soprattuttu, di u latu di u collu. Cunnosce i sintomi di e parotite.
Cosa da fà: U megliu modu per prevene e parotidiche hè amministrendu u triple vaccinu virale, chì deve esse fattu in u primu annu di vita è chì prutegge contra e parotite, u morbillo è a rosolia. Tuttavia, se u zitellu ùn hè micca statu vaccinatu, hè impurtante disinfettà l'uggetti cuntaminati da a purtata da a gola, a bocca è u nasu è evità u cuntattu di u zitellu cù altre persone chì ponu avè a malatia.
U trattamentu di a parotite hè fattu cù u scopu di alleviare i sintomi, cù u riposu è l'usu di medicinali per alleviare l'inconfortu, cume Paracetamol o Ibuprofen, per esempiu, essendu raccomandatu. Scuprite cumu si face u trattamentu di e parotite.
4. Cancer
Certi tippi di cancheru, principalmente linfatichi, ponu purtà à ingrandà i linfonodi, lascendu u collu gonfiu. Oltre à u gonfiore di i nodi linfatichi, ci pò esse perdita di pesu senza causa apparente, malessere è stanchezza frequente, hè impurtante andà à u duttore per chì i testi ponu esse fatti è u diagnosticu pò esse fattu. Amparate più nantu à u cancheru linfaticu.
Cosa da fà: Se hè suspettatu un cancheru linfaticu, u duttore pò urdinà parechje prove, principalmente conti di sangue, tomografia è biopsia, per esempiu. U trattamentu di u cancheru linfaticu si face secondu u gradu di indebulimentu di u sistema linfaticu, chì pò esse fattu cù a chimioterapia o a radioterapia.
5. Sindrome di Cushing
U sindromu di Cushing hè una malattia endocrina caratterizata da una crescita di a concentrazione di cortisol in u sangue, chì provoca un rapidu aumentu di pesu è l'accumulazione di grassu in a regione addominale è in a faccia, chì face u collu gonfiatu, per esempiu. U diagnosticu di sta sindrome hè fattu da l'endocrinologu per mezu di testi di sangue è urina, in i quali hè verificata una alta concentrazione di l'hormone cortisol. Capite ciò chì hè a Sindrome di Cushing è e cause principali.
Cosa da fà: Se si nota una crescita improvvisa di pesu, per esempiu, hè impurtante andà à u medicu generale o endocrinologu per fà u diagnosticu è, dunque, inizià u trattamentu. U trattamentu varieghja secondu a causa di a malatia: in casu di usu prolungatu di corticosteroidi, per esempiu, a raccomandazione hè di abbandunà u medicamentu, ma se a malattia hè u risultatu di un tumore in a ghianta pituitaria, per esempiu, pò esse indicatu da u duttore chì faci una chirurgia per caccià u tumore, in più di chemioterapia o radioterapia.
6. Infezzione di a pelle
L'infezzione di a pelle, cunnisciuta scientificamente cum'è cellulite, pò esse causata da un batteriu chì cuntamina una regione di a pelle, cum'è u collu, per esempiu, dopu una ferita, cum'è una ferita o un morsu d'insettu. Stu tipu d'infezzione di solitu provoca gonfiore, dolore è calore in a zona, rossu, in più d'esse assuciatu à frebba, brividi è debule.
Cosa da fà: se suspettate di cellulite, u duttore deve esaminà a zona influenzata da u gonfiore, inizia un trattamentu cù antibiotici è pò dumandà testi di laburatoriu per cumplementà l'investigazione, cume test di sangue è imaging, per esempiu. Se a cellulite hè nantu à u collu o a faccia, in anziani o zitelli principalmente, hè una indicazione di una severità più grande, è u duttore cunsiglierà probabilmente di piglià antibiotici in vena durante un sughjornu in ospedale.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante d'andà ind'è u duttore quandu u gonfiu di u collu dura più di 3 ghjorni è cumpariscenu altri sintomi, cum'è frebba persistente, stanchezza eccessiva, sudore di notte è perdita di pesu senza ragione apparente, per esempiu. Inoltre, se si percepisce chì i nodi linfatichi sò ingrandati è feriti quandu si toccanu, hè raccomandatu di cunsultà un medicu per chì i testi ponu esse effettuati per chì a causa sia identificata.