L'Effetti Durevuli di Urlà à i Vostri Figlioli
Cuntenutu
- Panoramica
- Perchè urlanu i genitori?
- L'effetti di urlà
- Alternative per alzà a voce
- 1. Date ti un tempu mortu
- 2. Parlà di emozioni
- 3. Indirizzi u cattivu cumpurtamentu cun calma, ma fermamente
- 4. Aduprate cunsequenze, ma lasciate fora e minacce
- Una parolla nantu à i bisogni di basa
- Cosa da fà sì urlate
- A vostra rabbia hè troppu prufonda?
Panoramica
Sè vo site un parente, sapete chì certe volte l'emozioni piglianu u megliu di voi. In un certu modu i zitelli ponu davveru spinghje quelli buttoni chì ùn sapiate micca chì avete. È prima di cunnosce lu, vi lampate da a cima di i vostri pulmoni.
Ùn site micca solu in questu, è i vostri sentimenti di frustrazione parenti sò normali. A bona nutizia hè chì pudete cambià u vostru modu di parlà cù i vostri figlioli, passendu da un monologu urlante à un dialogu rispettosu.
Perchè urlanu i genitori?
A risposta corta hè perchè ci sentimu annacquati o arrabbiati, ciò chì ci face alzà a voce. Ma quessa risolve raramente a situazione. Pò calmà i zitelli è fà li ubbidienti per un cortu tempu, ma ùn li farà micca curregge u so cumpurtamentu o e so attitudine.
In breve, li insegna à teme voi invece di capisce e so cunsequenze di e so azzioni.
I zitelli si basanu nantu à i so genitori per amparà. Se a rabbia è l'agressione assuciata cum'è gridà sò parte di ciò chì un zitellu percepisce cum'è "nurmale" in a so famiglia, u so cumpurtamentu riflette ciò.
L'autore è educatore genitori Laura Markham, Ph.D., hà un missaghju dirittu: U vostru primu travagliu cum'è genitore, dopu avè assicuratu a sicurezza di i vostri figlioli, hè di gestisce e vostre emozioni.
L'effetti di urlà
Sè vo avete mai statu urlatu, sapete chì una voce alta ùn face micca più chjaru u messagiu. I vostri figlioli ùn sò micca sfarenti. Stridi li feranu sintonizà è a disciplina serà più dura, postu chì ogni volta chì alzate a voce riduce a so ricettività.
Ultimi punti sottumettenu chì urlà rende i zitelli più aggressivi, fisicamente è verbalmente. Urlà in generale, qualunque sia u cuntestu, hè una spressione di rabbia.Spaventa i zitelli è li face sente insicuri.
A calma, invece, hè rassicurante, chì face chì i zitelli si sentinu amati è accettati malgradu u cattivu cumpurtamentu.
Se urlà à i zitelli ùn hè micca una bona cosa, urlà chì vene cù messe verbali è insulte pò esse qualificatu di abusu emotivu. Hè statu dimustratu per avè effetti à longu andà, cum'è ansietà, bassa autostima, è aumentata aggressività.
Rende ancu i zitelli più suscettibili à l'intimidazioni postu chì a so comprensione di e fruntiere sane è u rispettu di sè sò sviate.
Alternative per alzà a voce
I zitelli chì anu una forte cunnessione emotiva cù i so genitori sò più faciuli da disciplinà. Quandu i zitelli si sentenu sicuri è amati incondizionalmente, seranu più ricettivi à u dialogu è à sente prima chì un cunflittu scali in un episodiu urlante arrabiatu.
Eccu cumu si pò praticà una disciplina pusitiva chì ùn implica micca urlà.
1. Date ti un tempu mortu
Catturatevi prima di arrabbiatevi tantu chì perdi u cuntrollu è alzi a voce. Andendu luntanu da a zona di cunflittu per qualchi mumentu, vi date una possibilità di rivalutà è di respirà prufundamente, ciò chì vi aiuterà à calmassi.
Insegna ancu à i vostri figlioli i limiti è a gestione di emozioni forti in modu sanu.
2. Parlà di emozioni
A zerga hè un sintimu nurmale da quale si pò amparà se gestitu currettamente. Ricunnoscendu tutte l'emozioni, da gioia è eccitazione à tristezza, rabbia, gelosia è frustrazione, state insegnendu à i vostri figlioli chì sò tutti parte di u nostru ripertoriu umanu.
Parlate di cumu si sente è incuraghjite i vostri figlioli à fà listessu. Li aiuterà à sviluppà una attitudine rispettosa versu sè è l'altri è formanu relazioni sane in a vita.
3. Indirizzi u cattivu cumpurtamentu cun calma, ma fermamente
I zitelli si comportanu male di tantu in tantu. Hè una parte di cresce. Parlate cun elli in una manera ferma chì lascia a so dignità intatta ma lascia chjaru chì certi cumpurtamenti ùn sò micca tollerati.
Falate à u so livellu di l'ochji piuttostu chè di parlalli da altu o da luntanu. In listessu tempu, ricordate di ricunnosce un comportamentu rispettosu è a risoluzione di prublemi trà di elli.
4. Aduprate cunsequenze, ma lasciate fora e minacce
Sicondu Barbara Coloroso, autore di "Kids Are Worth It!", Aduprendu minacce è punizioni crea sentimenti più in furia, risentimentu è cunflittu. À longu andà, impediscenu à u vostru zitellu di sviluppà una disciplina interna.
E minacce è a punizione umilianu è vergugnanu i zitelli, facenduli sente insicuri. D’altronde, e cunsequenze chì trattanu un cumpurtamentu particulare ma venenu cun avvertimentu ghjustu (cume piglià un ghjoculu dopu avè spiegatu chì i ghjoculi sò per ghjucà, micca per culpisce) aiutanu i zitelli à fà scelte megliu.
Una parolla nantu à i bisogni di basa
Avè bisogni di basa soddisfatti, cum'è u sonnu è a fame, mantene i zitelli felici è face un megliu cumpurtamentu in generale. Inoltre, stabilisce routine vi aiuterà à esse menu ansiosi è à riduce u risicu di agisce.
Cosa da fà sì urlate
Ùn importa micca quantu hè bona a vostra strategia di prevenzione urlante, qualchì volta alzerete a voce. Va bè. Prufittatelu è scusatevi, è i vostri figlioli ampareranu una lezzione impurtante: Femu tutti errori è avemu bisognu di scusà.
Sì i vostri figlioli urlanu, ricurdateli di i limiti è cumu gridà ùn hè micca un modu accettabile di cumunicazione. Hanu bisognu di sapè chì site prontu à ascultà finchè mostranu rispettu.
Mudelite u listessu lascendu si u tempu di rinfriscà i vostri motori prima di parlà cù i vostri figlioli quandu site arrabbiatu o annacquatu.
Aiuterete à creà abitudini per tutta a vita chì facilitanu a gestione di i cunflitti. Ciò insegnerà à i vostri figlioli à capì i sbagli, i soi è quelli di l'altri, è chì u perdonu hè un strumentu impurtante per una cumunicazione sana in una famiglia.
Se finu à avà avete basatu annantu à urlà per disciplinà i vostri figlioli, pudete vede probabilmente l'effetti di questu:
- I vostri figlioli puderebbenu cuntà à urlà per trasmette i so messaghji l'uni à l'altri.
- Parlanu torna è ancu vi urlanu piuttostu chè parlà cun rispettu.
- A vostra relazione cun elli hè instabile è volatile finu à u puntu di ùn esse capace di cumunicà in modu sanu.
- Puderanu alluntanassi da voi è diventà più influenzati da i so pari di voi.
Pudete cambià tuttu què. Cominciate avendu una chjachjarata sincera cù i vostri figlioli nantu à l'errore di urlà è perchè manifestà a vostra rabbia in questu modu ùn hè micca sanu.
Fate di a vostra casa un ambiente calmu induve e persone cumunicanu cun rispettu è ricunnoscenu i sentimenti di l'altri senza culpisce, vergugnà, o ghjudicà. Un impegnu francu mantene u dialogu apertu è mantene à tutti in a famiglia responsabili.
Se fate sbagli, ùn rinuncia micca. Ùn hè micca una strada faciule ma vale ogni sforzu.
A vostra rabbia hè troppu prufonda?
Se a vostra rabbia si sparghje spessu nantu à i vostri figlioli è avete prublemi à cuntrullà u vostru temperamentu di modu regulare, ricunnosce chì avete un prublema hè u primu passu per amparà à gestisce.
Questu vi aiuterà à sentite megliu cun voi stessu è cumunicà in modu calmu è amorevule cù i vostri figlioli.
Sicondu l'Associazione Americana per u Matrimoniu è a Terapia Famiglia, alcuni di i segni chì indicanu un prublema di rabbia includenu:
- arrabbiendusi in modo impropiu per prublemi apparentemente minori
- sperimentendu sintomi relativi à u stress cum'è pressione alta, dolore di stomacu o ansietà
- sentendu si culpevule è tristu dopu à un episodiu di rabbia, eppuru vedendu u mudellu ripete spessu
- impegnassi in cunflitti cù altre persone invece di avè dialoghi rispettosi
Un terapeuta pò aiutà à sviluppà modi per mantene a calma è prevene i scoppi è ancu aiutà à riparà l'effetti dannosi di a rabbia nantu à a vostra relazione cù i vostri amati.