Luci di Bili
I lumi Bili sò un tipu di terapia di luce (fototerapia) chì hè aduprata per trattà l'itterizia neonata. L'itteru hè un culore giallu di a pelle è di l'ochji. Hè causatu da troppu di una sustanza gialla chjamata bilirubina. A bilirubina hè creata quandu u corpu rimpiazza i vechji globuli rossi cù quelli novi.
A fototerapia implica una luce fluorescente brillante da e luci bili nantu à a pelle nuda. Una lunghezza d'onda specifica di luce pò rompe a bilirubina in una forma chì u corpu pò sbarrazzassi attraversu l'urina è e feci. U lume pare turchinu.
- U neonatu hè piazzatu sottu à i lumi senza vestiti o ghjustu cù un pannolinu.
- L'ochji sò cuparti per pruteggeli da a luce forte.
- U zitellu hè giratu spessu.
A squadra sanitaria nota attentamente a temperatura di u zitellu, i segni vitali è e risposte à a luce. Anu nutatu ancu quantu dura u trattamentu è a pusizione di e lampadine.
U zitellu pò esse disidratatu da e luci. I fluidi ponu esse dati per mezu di una vena durante u trattamentu.
I test di sangue sò fatti per verificà u livellu di bilirubina. Quandu i livelli sò calati abbastanza, a fototerapia hè cumpleta.
Alcuni zitelli ricevenu fototerapia in casa. In questu casu, una infermiera visita ogni ghjornu è tira un campione di sangue per esaminà.
U trattamentu dipende da 3 cose:
- Età gestazionale
- Livellu di bilirubina in u sangue
- Età di u Neunatu (in ore)
In i casi severi di bilirubina aumentata, una trasfusione di scambiu pò esse fatta invece.
Fototerapia per l'itterizia; Bilirubina - lumi bili; Cura neonatale - luci bili; Cura di u novu - luci bili
- Ictericu neonatu - alta
- Luci di Bili
Kaplan M, Wong RJ, Burgis JC, Sibley E, Stevenson DK. Itteria neonatale è malatie di u fegatu. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 91.
Marcdante KJ, Kliegman RM. Anemia è iperbilirubinemia. In: Marcdante KJ, Kliegman RM, eds. Nelson Essenziali di Pediatria. 8a ed. Elsevier; 2019: chap 62.
Watchko JF. Iperbilirubinemia indiretta neonatale è kernicteru. In: Gleason CA, Juul SE, eds. Malatie di Avery di u Neunatu. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 84.