Cosa hè Proctitis, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
A prucitite hè l'infiammazione di u tessutu chì allinea u rettu, chjamata mucosa rettale. Questa infiammazione pò nasce per parechje ragioni, da infezioni cum'è l'herpes o a gonorrea, una malattia infiammatoria, cume a colite ulcerosa o a malattia di Crohn, cambiamenti in a circulazione sanguigna, allergie o ancu l'effettu secundariu di a radioterapia.
I segni è i sintomi di a proctite sò variabili, cumprendu u dolore in l'anu o in u rettu, u flussu di sangue, mucus o pus attraversu l'anu, difficoltà à evacuà è sanguinà in e feci. L'intensità di i sintomi varieghja se l'infiammazione hè dolce o s'ella hè severa, cum'è in u casu induve si formanu ulcere di tessuti profondi.
U trattamentu hè guidatu da u proctologu, secondu a causa di l'infiammazione è include antibiotici o anti-infiammatori, cume corticosteroidi, mesalazina o sulfasalazina, per esempiu, per via orale o rettale. In i casi i più gravi, pò ancu esse necessariu di fà una chirurgia per caccià u tissutu compromessu.
Chì sò e cause
E cause principali di a proctitite sò:
- Malatie di trasmissione sessuale, cum'è l'herpes, a gonorrea, a sifilide, a chlamydia o u citomegalovirus, per esempiu, è toccanu principalmente à e persone chì anu un cuntattu anale intimu è chì anu indebulitu l'immunità. Amparate più nantu à e infezioni intestinali trasmesse sessualmente;
- Infezzioni, cum'è schistosomiasi rettale, amebiasi, o causata da u batteriu Clostridium difficile, chì provoca una intensa infiammazione intestinale, chjamata colite pseudomembrana, è chì si verifica soprattuttu in e persone chì sò trattate cù antibiotici. Verificate cumu identificà è trattà a colite pseudomembrana;
- Malattia infiammatoria di l'intestinu, cume a malattia di Crohn o a colite ulcerosa, chì causanu infiammazione per cause autoimmune;
- Proctite actinica, causatu da l'azzione di radioterapia, aduprata in u trattamentu di u cancheru;
- Cambiamenti in i nervi o in circulazione u sangue da u rectu, cum'è ischemia o malatie reumatica, per esempiu;
- Colite allergica, cagiunatu da u cunsumu d'alimenti chì causanu allergie, cum'è a proteina di u latte di vacca, più cumuna in i zitelli;
- Colite medicata, causatu da l'azzione di i medicazione, in particulare antibiotici, chì ponu alterà a flora intestinale.
Ci vole ancu à ramintà chì e lesioni in u rettu è l'anu ponu ancu esse segnu di cancheru in a regione. Hè ancu pussibule chì a causa di a proctite ùn sia identificata, essendu cusì classificata cum'è proctite idiopatica.
Principali sintomi
I sintomi di proctitis sò u dulore in u rettu o l'anu, difficultà cù u muvimentu di l'intestini, diarrea, sanguinamentu da l'anu o chì si nota in u sgabellu, urgenza di evacuà spessu o mucus o pus chì esce da l'anu. L'intensità di i sintomi varieghja secondu a gravità di a malatia.
Cumu cunfirmà
U diagnosticu di proctite hè fattu da u coloproctologu, per mezu di a valutazione clinica è di a dumanda di testi cum'è anuscopia, sigmoidoscopia o ancu una colonoscopia per valutà u restu di l'intestinu grossu.
Una biopsia di u rettu pò identificà a gravità di l'infiammazione, perchè pò mostrà a causa. Inoltre, i test di sangue ponu aiutà à identificà a causa circhendu segni d'infezzione o un marcatore d'infiammazione.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a proctitite hè fattu secondu a so causa, è hè guidatu da u coloproctologu. Cusì, hè impurtante chì e cause di l'infiammazione sianu rimosse, sia per mezu di antibiotici per eliminà i microorganismi, sia per a rimozione di cibi o di farmaci chì ponu aggravà a situazione.
I medicinali cù effetti antiinflamatori, sia orale sia rectale, cume i corticosteroidi, sulfasalazina o mesalazina, per esempiu, sò aduprati per alleviare i sintomi, in particulare in casi di malattie infiammatorie di l'intestini. In questi casi, pò ancu esse necessariu aduprà droghe immunosuppressive potenti.
In i casi di compromissione severa per infiammazione o ischemia di u rettu o quandu i sintomi ùn diminuiscenu micca cù u trattamentu clinicu, a chirurgia pò esse necessaria per rimuovere u tessutu necroticu o chì hè severamente compromessa.
Trattamentu naturale
Durante u trattamentu raccomandatu da u duttore, alcune misure fatte in casa ponu esse prese per aiutà a recuperazione, ma ùn devenu mai rimpiazzà a guida di u duttore.
Cusì, durante l'infiammazione di l'intestinu, hè cunsigliatu di piglià qualchì cura cù a dieta, dendu preferenza à l'alimenti facilmente digeribili, cum'è u suchju di frutti, i cereali cum'è u risu è a pasta bianca, carni magre, yogurt naturale, zuppe è ligumi.
Preferibilmente, si deve manghjà in piccula quantità, parechje volte à ghjornu. Hè ancu cunsigliatu per evità l'alimenti cù bucce, semi, noce, granu, fagioli, bevande gassate, caffeina, alcolu è cibi piccanti. Verificate più linee guida nutrizioniste nantu à a dieta per l'infiammazione di l'intestinu.