Chì hè a Polisomnografia è à chì serve
Cuntenutu
A Polisomnografia hè un esame chì serve per analisà a qualità di u sonnu è diagnosticà e malatie legate à u sonnu, è pò esse indicatu per e persone di ogni età. Durante l'esame di polisomnografia, u paziente dorme cun elettrodi attaccati à u corpu chì permettenu a registrazione simultanea di vari parametri cume l'attività cerebrale, u muvimentu di l'ochji, l'attività musculare, a respirazione, trà altri.
L'indicazioni principali per l'esame includenu l'investigazione è a valutazione di disordini cum'è:
- Apnea ostruttiva di u sonnu. Scopri di più nantu à e cause è cume identificà sta malattia;
- Roncu eccessivu;
- Insonnia;
- Sonnolenza eccessiva;
- Sonnu-marchjà;
- Narcolepsia. Capite ciò chì hè a narcolessia è cumu trattallu;
- Sindrome di e gambe inquieta;
- Arritmie chì si verificanu durante u sonnu;
- Terrore di notte;
- U Bruxismu, chì hè l'abitudine di grincà i denti.
A polisomnografia hè generalmente eseguita durante una pernottazione in ospedale, per permette u monitoru. In certi casi, a polisomnografia in casa pò esse eseguita cù un dispositivu portatile, chì, ancu se ùn hè micca cumpletu cum'è quellu eseguitu in l'uspidale, pò esse utile in casi indicati da u duttore.
A polisomnografia hè effettuata in cliniche specializate di sonnu o di neurologia, è pò esse fatta gratuitamente da SUS, finu à quandu debitamente indicatu da u duttore. Pò esse ancu cupertu da alcuni piani sanitari, o pò esse fattu in modu privatu, è u so prezzu costa, in media, da 800 à 2000 reai, secondu u locu induve hè fattu è i parametri valutati durante l'esame.
Cumu hè fattu
Per fà a polisomnografia, l'elettrodi sò attaccati à u scalp è à u corpu di u paziente, è ancu un sensore nantu à u dettu, in modu chì, durante u sonnu, i parametri chì permettenu a rilevazione di cambiamenti suspettati da u duttore sò analizzati.
Cusì, durante a polisomnografia sò fatte parechje valutazioni chì includenu:
- Elettroencefalogramma (EEG): serve per arregistrà l'attività cerebrale durante u sonnu;
- Elettro-oculogramma (EOG): permette di identificà e fasi di u sonnu è quandu cumincianu;
- Elettro-miogramma: registra u muvimentu di i musculi durante a notte;
- Flussu d'aria da a bocca è u nasu: analizza a respirazione;
- Sforzu respiratoriu: da u pettu è di l'addome;
- Elettrocardiogramma: verifica u ritimu di u funziunamentu di u core;
- Ossimetria: analizza u tassu di ossigenu in u sangue;
- Sensore di russamentu: registra l'intensità di u russamentu.
- Sensore di muvimentu di i membri inferiori, frà altri.
A polisomnografia hè un esame non invasivu è indolore, dunque di solitu ùn causa effetti collaterali, è u più cumunu hè irritazione di a pelle causata da a colla aduprata per fissà l'elettrodi nantu à a pelle.
U test ùn deve esse fattu quandu u paziente hà a gripe, a tosse, u fretu, a frebba, o altri prublemi chì ponu interferisce cù u sonnu è u risultatu di u test.
Cumu a preparazione hè fatta
Per fà a polisomnografia, si consiglia di evità u cunsumu di caffè, bevande energetiche o bevande alcoliche 24 ore prima di l'esame, per evità l'usu di creme è gel chì rendenu difficiule a riparazione di l'elettrodi è micca di pinghje e unghie cù smaltu di culore scuru. .
Inoltre, hè cunsigliatu di mantene l'usu di i rimedii abituali prima è durante l'esame. Un suggerimentu per facilità u sonnu durante l'esame hè di purtà pigiama è vestiti cunfurtevuli, in più di u vostru cuscinu o articuli persunali.