Micinazione eccessiva (poliuria): cosa pò esse è cosa fà
Cuntenutu
- 1. Cunsumu eccessivu d'acqua
- 2. Diabetes mellitus
- 3. Diabetes insipidu
- 4. Cambiamenti in u fegatu
- 5. Usu di diuretici
- 6. Gravidanza
- 7. Eccessu di calciu in u sangue
A produzzione di urina in eccessu, cunnisciuta scientificamente cum'è poliuria, accade quandu si faci più di 3 litri di pipì in 24 ore è ùn deve micca esse cunfusa cù a voglia frequente di urinare in quantità normali, cunnisciuta ancu cum'è polaquiuria.
Generalmente, l'urina in eccessu ùn hè micca una preoccupazione è accade solu per via di u cunsumu eccessivu d'acqua, chì deve esse eliminatu da u corpu, ma pò ancu indicà prublemi di salute, cum'è a diabete o l'insufficienza renale, soprattuttu s'ellu pare senza ragione apparente è per parechji ghjorni.
Cusì, l'ideale hè chì ogni volta chì cambia l'urina o a so quantità, cunsultate un nefrologu o un medicu generale, per identificà a causa è inizià u trattamentu adattatu. Verificate ciò chì significanu i cambiamenti principali in l'urina.
1. Cunsumu eccessivu d'acqua
Questa hè a causa più cumuna è menu grave di eccessu d'urina è accade perchè u corpu hà bisognu di mantene livelli fluidi ben equilibrati in i tessuti di u corpu, per evità l'apparizione di gonfiore è ancu per facilità u travagliu di organi impurtanti, cume u cervellu. o i pulmoni.
Cusì, quandu si beve assai acqua, ci hè ancu a necessità di eliminà questu eccessu per via di l'urina, resultendu in poliuria, vale à dì, l'eliminazione di più di 3 litri d'urina per ghjornu. A quantità di liquidi pò ancu esse influenzata quandu si beve assai caffè, tè o bibite durante u ghjornu, per esempiu.
Cosa da fà: se l'urina hè assai chjara o trasparente, pudete riduce leggermente a quantità d'acqua ingerita durante u ghjornu. Generalmente, l'urina deve esse gialla chjara in culore, per indicà chì a quantità d'acqua hè adatta.
2. Diabetes mellitus
Diabete mellitus hè un'altra di e cause più cumune di l'aumentu di a quantità di urina, è di solitu accade perchè u corpu hà bisognu di riduce rapidamente a quantità di zuccheru in u sangue è, per questu, filtra stu zuccheru attraversu i reni, eliminendu lu in l'urina.
Ancu se hè più frequente chì stu sintomu apparisca in e persone chì ùn sanu micca avè a malatia, pò accade ancu in quelli chì anu digià u diagnosticu, ma ùn facenu micca u trattamentu adattatu, presentendu livelli di glucosiu incontrollati. Verificate altri sintomi chì ponu indicà a presenza di diabete.
Cosa da fà: quandu ci hè un suspettu d'avè u diabete si deve cunsultà un medicu generale o un endocrinologu per avè testi chì aiutanu à cunfirmà u diabete. Dopu, adattate a dieta è, se necessariu, cuminciate l'usu di medicinali indicati da u duttore. Vede chì testi sò più usati per diagnosticà a diabete.
3. Diabetes insipidu
Diabete insipidu hè un disordine di u rene chì, ancu s'ellu hà un nome identicu, ùn hè micca ligatu à a diabetes mellitus è, dunque, ùn hè micca causatu da un eccessu di zuccherinu in sangue, hè causatu da un cambiamentu ormonale chì face chì u rene elimini l'acqua in eccessu per l'urina.
Un altru sintomu assai cumunu hè a presenza di sete in eccessu, postu chì a maiò parte di l'acqua hè eliminata da u corpu. Alcune cause chì ponu causà diabete insipidu includenu ferite cerebrali, malatie autoimmune, infezioni o ancu tumori. Capite megliu ciò chì hè sta malattia è chì sò e so cause.
Cosa da fà: hè megliu cunsultà un endocrinologu per cunfirmà u diagnosticu è inizià u trattamentu u più adattu, chì pò esse fattu cù una dieta bassa in sale è cù l'usu di qualchi medicamentu indicatu da u duttore.
4. Cambiamenti in u fegatu
Quandu u fegatu ùn funziona micca currettamente, unu di i sintomi chì ponu sorgere hè l'urina in eccessu, è dinò l'urge frequente di urinare. Questu hè perchè u fegatu ùn hè micca capace di filtrà currettamente u sangue chì passa, cusì i reni ponu travaglià più duru per pruvà à cumpensà. In più di l'eccessu di urina, hè ancu pussibule chì u culore di l'urina cambiessi, diventendu più scuri.
Cosa da fà: si deve esse cuscenti d'altri segni chì ponu indicà prublemi in u fegatu cum'è una sensazione di poca digestione, dolore in u latu superiore drittu di l'addome, pelle giallastra o ancu perdita di pesu. S'ellu accade, un epatologu o gastroenterologu deve esse cunsultatu per identificà u prublema è inizià u trattamentu più adattu. Alcuni tè chì ponu aiutà a salute di u fegatu includenu tè di mirtilli, carciofi o cardo, per esempiu. Scuprite 11 sintomi chì ponu indicà prublemi di fegatu.
5. Usu di diuretici
A funzione principale di i rimedii diuretici, cum'è u furosemide o u spironolattone, hè di eliminà i fluidi in eccessu in u corpu. Dunque, se state pigliendu unu di sti medicamenti, hè normale ancu piscià di più durante u ghjornu.
Generalmente, sti rimedii sò indicati da u duttore per trattà i sintomi relativi à prublemi cardiaci o ancu calcoli renali, è ùn devenu micca esse usati senza cunsiglii medichi, in particulare in i prucessi di perdita di pesu, chì ponu causà a perdita di minerali impurtanti.
Cosa da fà: se state pigliendu un diureticu cumu indicatu da un duttore, ma u disagiu di urinare assai hè assai scomudu, duvete parlà cun u duttore per valutà a pussibilità di riduce a dosa o di cambià a medicazione. Se u pigliate senza guida, duvete smette di aduprà a medicina è cunsultà un duttore.
6. Gravidanza
Ancu s'ellu ùn hè micca un prublema di salute, a gravidanza hè un'altra causa assai cumuna di eccessu d'urina. Questu hè chì durante sta tappa di a vita di una donna, ci sò parechji cambiamenti, in particulare à u livellu ormonale chì portanu à un aumento di a quantità di sangue è di u funziunamentu di i reni. Cusì, hè cumunu per a donna incinta di urinare più di u normale.
Inoltre, durante a gravidanza hè ancu nurmale chì l'utru cresce è mette pressione nantu à a vescica, ciò chì face chì a donna abbia bisognu di urinare più spessu durante u ghjornu, chì a vescica ùn si pò dilatà per accumulà assai pipi.
Cosa da fà: urinare assai durante a gravidanza hè cumpletamente nurmale, quantunque per pruvà à riduce a quantità di urina a donna incinta pò evità alcune bevande chì stimulanu u prucessu di furmazione di l'urina cum'è u caffè è u tè, dendu preferenza à l'acqua, per esempiu.
7. Eccessu di calciu in u sangue
L'eccessu di calciu in u sangue, cunnisciutu ancu cum'è ipercalcemia, si verifica soprattuttu in e persone cun iperparatiroidismu, è hè caratterizatu da a presenza di livelli di calciu sopra à 10,5 mg / dl in u sangue. Oltre à causà un aumentu significativu di a quantità di urina, l'ipercalcemia pò ancu presentà altri segni cum'è sonnolenza, stanchezza eccessiva, nausea è mal di testa frequenti.
Cosa da fà: se ci hè un suspettu di eccessu di calciu in u sangue, un medicu generale deve esse cunsultatu è fà un test di sangue. Se u diagnosticu hè cunfirmatu, u duttore usa generalmente rimedii diuretici per pruvà à eliminà rapidamente alti livelli di calciu da u sangue. Vede più nantu à ciò chì hè l'ipercalcemia è cumu si tratta.