Incubi: perchè l'avemu, ciò chì significa è cumu evitallu

Cuntenutu
- Perchè avemu incubi
- I sintomi chì si verificanu durante un incubo
- Cumu smette di avè incubi
- Incubi in i zitelli
L'incubo hè un sognu inquietante, chì hè di solitu assuciatu à sentimenti negativi, cum'è ansietà o paura, chì facenu chì a persona si svegliessi in piena notte. L'incubi sò più cumuni in i zitelli è l'adulescenti, però ponu accade à ogni età.
Avè incubi di tantu in tantu hè nurmale, chì pò esse assuciatu à stress o ansietà, qualchì traumu, poca igiene di u sonnu o medicazione, tuttavia, s'elli diventanu assai frequenti finu à u puntu di causà angoscia, qualità di u sonnu scarsa, paura d'andà à dorme o ancu prublemi per tutta a ghjurnata, pò esse cunsideratu un disordine è in questi casi, un monitoru medicu pò esse necessariu.

Perchè avemu incubi
L'incubo si verifica durante una fase di sonnu chjamata fase REM, ma a so causa esatta hè sempre scunnisciuta. Amparate più nantu à e fasi di u sonnu.
Tuttavia, hè statu osservatu chì l'incubi tendenu à esse scatenati da fattori cum'è:
- Stressu è ansietà, cum'è prublemi di u ghjornu à ghjornu, riceve gattive notizie o perde una persona cara;
- Lesioni, cum'è quelle risultanti da un accidente seriu, abusu fisicu o sessuale o altru avvenimentu traumaticu;
- Privazione di sonnu, chì pò accade in e persone chì travaglianu in turni, chì viaghjanu in lochi cù un altru fusu orariu, chì dormenu qualchì ora o chì soffrenu di insonnia;
- Medicazione, cum'è antidepressivi, medicazione per a pressione sanguigna o droghe per trattà Parkinson o per smette di fumà;
- Abusu d'alcol, droghe o ancu svezzamentu da queste sostanze;
- Fighjulà filmi spaventosi o leghje libri, soprattuttu prima di andà à dorme.
L'incubi ponu ancu esse causati da disordini psiculogichi, cum'è depressione, altri prublemi mentali o stress post-traumaticu, chì ponu esse causati da alcuni di i fattori sopra menzionati, ancu se pò esse accadutu in u passatu. Scuprite chì sintomi ponu esse associati à stu disordine psicologicu.
I sintomi chì si verificanu durante un incubo
Generalmente, l'incubi sò di breve durata, ma dopu u svegliu, a persona pò avè qualchì difficoltà per rientre in sonnu. Alcuni sintomi chì ponu accade durante un incubo sò u sognu chì sembra assai reale è inquietante, facendu chì a persona si senti minacciata è quandu svegliata si sente spaventata, ansiosa, irritata triste o malata, secondu u tippu di incubo accadutu.
Inoltre, a persona pò sudà intensamente è avè una frequenza cardiaca assai rapida, chì li rende difficiule per ripiglià u sonnu tranquillamente.

Cumu smette di avè incubi
Ci hè alcuni modi per riduce a frequenza di incubi, cume stabilisce tempi fissi per andà à dorme è à svegliarsi. Per quelli chì anu difficultà à addurmintassi, pudete leghje un libru o piglià un bagnu rilassante prima di andà in lettu. Vede altri cunsiglii chì ponu aiutà à dorme megliu.
Se a causa di l'incubo hè u stress è l'ansietà, l'ideale hè di circà un duttore per aiutà a persona à risolve u prublema o di praticà esercizii di rilassamentu. Vede 8 manere di calmà a mente.
Incubi in i zitelli
In u casu di i zitelli, pudete dumandalli di disegnà nantu à l'incubo o di parlà di i caratteri di quellu incubo è pruvà à spiegà chì nunda di questu hè reale o ancu custruisce un finale felice per sta storia.
Inoltre, u to figliolu pò sentene più sicuru se dorme cù un ogettu chì li piace cum'è un orsu di peluche o un fazzolettu chì li piace, cù a porta aperta di a so stanza è a stanza di i so parenti. Pudete ancu mette una luce di notte in a stanza per chì i zitelli ùn sianu allarmati da chì a stanza sia troppu scura.