Cumplicazioni Postpartum: Sintomi è Trattamenti
Cuntenutu
- Sanguinamentu eccessivu
- Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
- Infezzione
- Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
- Incontinenza o stinzia
- Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
- Dolore di pettu
- Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
- Depressione postpartum
- Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
- Altri prublemi
- Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
- Purtà si
Quandu avete un natu novu, i ghjorni è e notte ponu cumincià à currere inseme mentre passate ore à curà u vostru zitellu (è dumandatevi se serebbe mai di novu una notte sana di sonnu). Cù l'alimentazione quasi-costante, cambiante, oscillante è calmante chì un neonatu richiede, pò esse faciule dimenticà di guardà ancu per voi.
Hè assolutamente ragiunevule di sperimentà qualchì dolore è disconfortu in e settimane dopu à parturisce - ma hè ancu di primura per esse cuscenti di induve finisce "nurmale". Alcune complicazioni postpartum, se lasciate senza indirizzu, ponu interferisce cù a guarigione è causà prublemi duraturi.
Ricurdativi: U vostru zitellu hà bisognu di parechje cose, ma unu di i più impurtanti di quelli hè tù. Pigliate u tempu per ascultà u vostru corpu, curatevi, è parlate cun un duttore nantu à qualsiasi preoccupazione.
Scuprite u listinu quì sottu per amparà alcune di e cumplicazioni post-partum più cumuni, ciò chì duvete fighjà, è quandu cercà aiutu medicu.
Sanguinamentu eccessivu
Mentre u sanguinamentu dopu a nascita hè normale - è a maggior parte di e donne sanguinanu da 2 à 6 settimane - alcune donne ponu sperimentà un sanguinamentu eccessivu dopu à u partitu.
L'emorragia nurmale postpartum principia tipicamente subitu dopu à dà a nascita, sia chì a consegna avvenga vaginalmente sia per cesareu. Hè nurmale subitu dopu à a nascita di sanguinà assai è di passà assai sangue rossu è coaguli. (Pò avè l'impressione di cumpensà per quella pausa di 9 mesi in u vostru periodu in una volta!)
In i ghjorni dopu a nascita, però, i sanguinamenti devenu cumincià à rallentà è, cù u tempu, duvite cumincià à rimarcà un flussu riduttu di sangue più foscu chì pò durà settimane. Mentre ci pò esse aumentazioni temporanee di u flussu cù una attività fisica aumentata o dopu l'allattamentu, ogni ghjornu duveria purtà un flussu più liggeru.
Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
- se u vostru flussu di sangue ùn hè micca rallentatu è continuate à passà grossi coaguli o purgà sangue rossu dopu à 3 à 4 ghjorni
- se u vostru flussu di sangue hè rallentatu è poi improvvisamente cumincia à diventà più pesante o torna à rossu intensu dopu diventatu più scuru o più chjaru
- sì avete sperimentatu un dolore significativu o crampi cù un aumentu di flussu
Una varietà di prublemi pò causà un sanguinamentu eccessivu. In fattu, u troppu sforzu pò causà un aumentu tempurale. Questu hè spessu rimediatu stallendu è ripusendu. (Sapemu quantu pò esse difficiule, ma pigliate u tempu solu per pusà è cuddà quellu preziosu novu zitellu!)
Tuttavia, cause più gravi - cume una placenta ritenuta o fallimentu di l'utru per cuntrattà - ponu richiede interventi medichi o chirurgichi.
Sì avete qualchì domanda, parlate cù u vostru duttore nantu à e vostre preoccupazioni.
Infezzione
Dà nascita ùn hè micca una burla. Pò causà punti o ferite aperte per parechje ragioni.
Per spiacevule ch'ella sia di pensà, a strappatura vaginale durante u partu hè una realità per parechje mamme di prima volta, è ancu di seconda, terza è quarta volta. Questu accade tipicamente quandu u zitellu passa per l'apertura vaginale, è richiede spessu punti.
Sè avete parturitu per cesareana, uttene punti o punti in u situ di incisione.
Sì avete punti in a zona vaginale o perineale, pudete aduprà una buttiglia squirt per pulisce cun acqua calda dopu aduprà u bagnu. (Assicuratevi di asciugà sempre da davanti à daretu.) Pudete aduprà un cuscinu in forma di ciambella per riduce u disagiu quandu site sedutu.
Mentri hè nurmale chì sta cusgitura o strappatura possa causà qualchì disagiu mentre guarisce, ùn face micca parte di una guarigione sana per chì u dulore cresce di colpu. Questu hè unu di i segni chì a zona puderia esse infettata.
Alcune donne sperimentanu ancu altre infezioni, cum'è infezioni urinali, renali o vaginali dopu a nascita.
Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
I segni d'infezzione includenu:
- dulore crescente
- frebba
- rossu
- calore à u toccu
- scarica
- dulore quandu urina
Quandu una infizzione hè catturata prestu, u corsu tipicu di trattamentu hè un semplice giru d'antibiotici.
In ogni casu, se una infezzjoni avanza, pudete avè bisognu di trattamentu più aggressivu o richiede l'uspitalisazione. Dunque hè di primura di cuntattà subitu u vostru duttore se sospettate una infezzione.
Incontinenza o stinzia
Starnutà è piscià i pantaloni in u passaghju di u zitellu in Target ùn hè micca divertente per nimu - ma hè ancu perfettamente normale. L'incontinenza urinaria subitu dopu à a nascita hè più cumuna di ciò chì si pò pensà. È ùn hè micca periculosu - ma sta complicazione pò causà disconfort, imbarazzamentu è inconveniente.
A volte un regime simplice di esercizii in casa, cum'è Kegels, pò trattà u prublema. Se avete un casu più estremu, pudete truvà chì avete bisognu di una intervenzione medica per uttene sollievu.
Pudete ancu sperimentà incontinenza fecale, forse per via di musculi indeboliti o ferite durante a nascita. Ùn v'inchietate - ancu questu puderà migliurà cù u tempu. Intantu, portà cuscinetti o biancheria intima menstruale pò esse utile.
Mentre ùn si pò tene in pò esse un prublema, ùn pudè andà hè un altru. Da quellu primu caccu post-travagliu è ancu di più, pudete luttà cun stinimentu è emorroidi.
Cambiamenti in a dieta è stà idratatu ponu aiutà à mantene e cose in muvimentu. Pudete ancu aduprà creme o pads per trattà emorroidi. Parlate cù u vostru duttore prima di piglià lassativi o altri medicazione.
Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
Parechje donne truveranu chì l'incontinenza urinaria o fecale diminuisce significativamente in i ghjorni è settimane dopu à u partu. Sì ùn sì, u vostru duttore pò esse capace di suggerisce alcuni esercizii per rinfurzà a zona di u pianu pelvicu. In certi casi, pudete avè bisognu di più trattamentu medicu o chirurgicu.
U listessu hè vera per stinzia o emorroidi. Se continuanu à esse un prublema in e settimane dopu à a nascita, o i vostri sintomi aggravanu, u vostru duttore pò esse capace di suggerisce trattamenti supplementari per alleviare u prublema.
Dolore di pettu
Sì sceglite di allattà o micca, u dolore è l'inconfortu di u senu sò una complicazione cumuna durante u periodu postpartum.
Quandu u latte vene - tipicamente da 3 à 5 ghjorni dopu a nascita - pudete nutà un gonfiore è un disagiu significativi in u senu.
Se ùn allattate micca, puderete truvà chì ottene sollievu da u dulore di l'ingorgu hè sfida. Aduprà cumpressi caldi o freddi, piglià medicazione per u dolore senza prescrizzione, è piglià dusce calde pò aiutà à alleviare i dolori.
Se sceglite di allattà, pudete ancu sperimentà u dolore è l'inconfortu di u capezzolu chì sia voi sia u zitellu cumincianu à amparà à aggancia è infermiera.
L'allattamentu ùn deve micca cuntinuà à esse dulurosu, quantunque. Sì i vostri capezzoli cumincianu à crepà è sanguinà, visitate un cunsultante in allattamentu per avè una guida per aiutà u to zitellu à agganciare in un modu chì ùn causerà micca dolore.
Sì sceglite di allattà o micca, pudete esse in periculu di mastite in i primi ghjorni di produzione di latte - è al di là, se decide di allattà. A mastite hè una infezzione di u senu chì, puru dulurosa, pò di solitu esse trattata facilmente cù antibiotici.
Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
I sintomi di mastite includenu:
- rossu di u pettu
- u pettu si sente caldu o caldu à u toccu
- frebba
- sintomi simuli à l'influenza
Sì avete sti sintomi, hè impurtante di cuntinuà à allattà, ma ancu di cuntattà u vostru duttore. A mastite pò richiede antibiotici per curà.
Depressione postpartum
Sentite un pocu in altu è in ghjò, o sentitevi più pienu di l'abitudine in e settimane dopu à a nascita hè normale. A maiò parte di e donne sperimentanu una forma di "baby blues".
Ma quandu sti sintomi duranu più di qualchì settimana o interferiscenu cù a vostra cura di u vostru zitellu, pò significà chì sperimentate una depressione postpartum.
Mentre a depressione postpartum si pò sente veramente, veramente dura, ella hè trattabile, è ùn hà micca bisognu di causàvi culpabilità o imbarazzu. Parechje donne chì cercanu trattamentu cumincianu à sentesi megliu assai prestu.
Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
Se voi, o u vostru cumpagnu, site preoccupatu chì sperimentate una depressione postpartum, visitate subitu u vostru duttore. Esse onestu è dirittu nantu à i vostri sentimenti in modu chì pudete uttene l'aiutu chì meritate.
Altri prublemi
Ci sò altre cumplicazioni gravi dopu à a nascita chì sò menu cumuni ma chì devenu esse trattate subitu per a vostra salute è sicurezza.
Alcune questioni chì ponu influenzà e donne in u post-partum includenu:
- sepsis
- eventi cardiovascolari
- trombosi venosa prufonda
- colpu
- embolia
Quandu cuntrollà cù u vostru duttore
Cercate assistenza medica d'urgenza se sperimentate:
- dulore di pettu
- difficultà per respirà
- attacchi
- pinsamenti per dannighjà sè stessu o u vostru zitellu
Cuntattate sempre u vostru duttore se sperimentate:
- frebba
- una gamba rossa o gonfia chì hè calda à u toccu
- sanguinendu per un pad in una ora o menu o grande, coaguli di dimensioni ovule
- un mal di testa chì ùn si ne anderà, soprattuttu cù una visione sfocata
Purtà si
I vostri ghjorni cù u vostru natuvutu sò prubabile di include stanchezza è qualchì dolore è cunfortu. Sapete u vostru corpu, è sì avete segni o sintomi chì qualcosa pò esse un prublema, hè impurtante di ghjunghje à u vostru duttore.
A maiò parte di e visite di salute postpartum si producenu finu à 6 settimane dopu a consegna. Ma ùn duverebbe micca aspittà per affissà qualsiasi prublemi chì sperimentate prima chì quellu appuntamentu si faci.
A maiò parte di e cumplicazioni postpartum sò trattabili. A cura di i prublemi vi permette di vultà à fighjà nantu à u vostru zitellu è sentitevi sicuru chì fate ciò chì pudete per u so benessere - è u vostru propiu.