Primu aiutu in casu di frattura
Cuntenutu
- Cumu immobilizà u membru affettu
- 1. In frattura chjusa
- 2. In a frattura aperta
- Quandu suspettate una frattura
In casu di suspettata frattura, chì hè quandu l'ossu si rompe causendu dolore, incapacità di muvimentu, gonfiore è, à volte, deformità, hè assai impurtante di stà calmu, osservà s'ellu ci sò altre ferite più gravi, cum'è sanguinamentu, è chjamà u serviziu mobile di emergenza (SAMU 192).
Dopu, hè pussibule di furnisce i primi aiuti à a vittima, chì deve seguità i seguenti passi:
- Mantene u membru influenzatu à u riposu, in una pusizione naturale è cunfurtevule;
- Immubilizà l'articuli chì sò sopra è sottu a ferita, cù l'usu di stecche, cum'è mostratu in l'imaghjini. Se ùn ci hè micca stecca dispunibule, hè pussibule improvvisà cù pezzi di cartone, riviste o ghjurnali piegati o pezzi di legnu, chì devenu esse imbottiti cù panni puliti è ligati intornu à a giuntura;
- Ùn pruvate mai à addirizzà una frattura o mette l'ossu in postu;
- In casu di frattura aperta, a ferita deve esse cuperta, preferibilmente cù garza sterile o un pannu pulitu. Se ci hè un sanguinamentu pesante, hè necessariu applicà una compressione sopra a regione fratturata per pruvà à impedisce chì u sangue scorri. Scuprite più infurmazioni nantu à i primi aiuti in casu di frattura aperta;
- Aspettate l'assistenza medica. S'ellu ùn hè micca pussibule, hè cunsigliatu di piglià a vittima à a sala d'urgenza a più vicina.
A frattura si produce quandu l'ossu si rompe per via di qualchì impattu più grande di quellu chì l'ossu pò suppurtà. Cù l'invecchiamentu è cun certe malatie di l'osse, cum'è l'osteoporosi, u risicu di fratture aumenta, è pò esce ancu cù movimenti minori o impatti, chì necessitanu una cura più grande per evità l'accidenti. Scuprite chì sò i migliori trattamenti è esercizii per rinfurzà l'osse è prevene e fratture.
Cumu immobilizà u membru affettu
L'immobilizazione di u membru fratturatu hè assai impurtante per pruvà à evità d'aggravà a frattura è per assicurà chì i tessuti continuanu à esse perfettamente currutti cù u sangue. Cusì, per fà l'immobilizazione ci vole:
1. In frattura chjusa
Una frattura chjusa hè quella in cui l'ossu hè rottu, ma a pelle hè chjusa, impedendu chì l'ossu sia osservatu. In questi casi, una stecca deve esse posta da ogni latu di a frattura è fasciata da u principiu à a fine di e stecche, cum'è mostratu in l'immagine. Ideale, e stecche devenu passà sopra è sottu à e articulazioni vicinu à u situ.
2. In a frattura aperta
In a frattura aperta, l'ossu hè espostu è, dunque, a fascia ùn deve micca esse coperta cù a fascia à u mumentu di l'immobilizazione, postu chì oltre à aggravà u dolore, favurisce ancu l'entrata di microorganismi in a ferita.
In questi casi, una stecca deve esse posta daretu à a zona affettata è dopu, cù una fascia, ligà sopra è sottu à a frattura, lasciandula esposta.
Quandu suspettate una frattura
Una frattura deve esse suspettata ogni volta chì si verifica un impattu annantu à un membru, accumpagnata da sintomi cum'è:
- Dolore intensu;
- Gonfiore o deformazione;
- Formazione di una zona purpurea;
- Soni crepitanti quandu si muvianu o incapacità di move u membru;
- Accurtamentu di u membru affettu.
Se a frattura hè esposta, hè pussibule vede l'ossu fora di a pelle, cù un sanguinamentu intensu cumunu. Amparate à identificà i sintomi principali di a frattura.
A frattura hè cunfirmata da u duttore dopu a valutazione fisica è una radiografia di a persona interessata, è dopu l'ortopedista pò indicà u trattamentu u più raccomandatu, chì implica u riposizionamentu di l'ossu, l'immobilizazione cù stecche è intonaci o, in certi casi. casi, eseguendu cirurgia.