Cosa da fà dopu à un morsu di cane o di misgiu
Cuntenutu
U primu aiutu in casu di morsu di cane o gattu hè impurtante per prevene u sviluppu di infezioni in a zona, chì a bocca di sti animali cuntene di solitu un gran numeru di batteri è altri microorganismi chì ponu causà infezioni è ancu malatie gravi, cume cum'è a rabbia, chì affetta u sistema nervosu. Vede chì segni di sta malatia ponu apparisce dopu un morsu.
Allora se site mossu da un cane o un gattu duvete:
- Smette di sanguinà, aduprendu una cumpressa o un pannu pulitu è mette una leggera pressione annantu à u locu per qualchì minutu;
- Lavate subitu u situ di muzzicu cù acqua è sapone, ancu sì a ferita ùn sanguina, postu chì elimina i batteri è i virus chì ponu causà malatie gravi;
- Andate à l'uspidale piglià u bulletin di vaccinazione, perchè pò esse necessariu di ripetiri u vaccinu contra u tetanus.
Fighjate questi passi in u video seguente:
Inoltre, se l'animali hè domesticu hè impurtante chì sia valutatu da un veterinariu per sapè s'ellu hè infettatu da rabbia. S'ellu hè u casu, a persona chì hà patitu u morsu deve informà u medicu generale per piglià u vaccinu contr'à sta malattia o per esse trattatu cù antibiotici, se necessariu.
Eccu ciò chì si deve fà se site muzzicatu da un animale velenosu, cum'è una ragnola, scorpione o serpu.
Cosa da fà sì site muzzicatu da un altru
In casu di muzzicà da un'altra persona, si consiglia di seguità e stesse indicazioni, chì a bocca umana hè ancu un locu induve si ponu truvà sfarenti tippi di batteri è virus, chì ponu causà infezioni gravi.
Dunque, dopu avè lavatu u locu cù acqua è sapone, hè ancu impurtante d'andà in sala d'urgenza per fà analisi di sangue è valutà s'ellu ci hè un'infezzione, cuminciendu u trattamentu adattatu, chì pò esse fattu cù antibiotici o vaccini, per esempiu.