Cosa da fà in casu di scossa anafilattica
Cuntenutu
- Cumu ricunnosce u scossa anafilattica
- Cosa da fà per ùn avè scossa anafilattica
- Cumu si face u trattamentu à l'uspidale
U shock anafilatticu hè una reazione allergica seria chì pò purtà à a chjusura di a gola, evitendu una respirazione curretta è purtendu à a morte in pochi minuti. Dunque, u shock anafilatticu deve esse trattatu u più prestu pussibule.
U primu aiutu in questu casu hè impurtante per garantisce e possibilità di sopravvivenza di a vittima è include:
- Chjama una ambulanzachjamendu 192 o purtendu a persona subitu in sala d'urgenza;
- Osservate se a persona hè cusciente è respira. Se a persona si spegne è ferma a respirazione, u massaggio cardiacu deve esse iniziatu. Eccu cumu fà bè.
- Sì si respira, duverebbe chjinalla è alza e so ghjambe per facilità a circulazione di sangue.
Inoltre, si deve circà se a persona hà una siringa di adrenalina in i vestiti o in u saccu, per esempiu, è injectallu in a pelle u più prestu pussibule. Tipicamente, e persone cù allergie alimentarie, chì sò à risicu elevatu di scossa anafilattica, portanu spessu stu tippu d'iniezioni da aduprà in situazioni d'urgenza.
In casu chì u scossa sia accadutu dopu à un morsu di insettu o di sarpu, a puntura di l'animale deve esse cacciata da a pelle, u ghjacciu applicatu à u situ per diminuisce a diffusione di u velenu.
Cumu ricunnosce u scossa anafilattica
I primi sintomi di scossa anafilattica sò:
- A frequenza cardiaca aumentata;
- Difficultà à respirà è à tussà è à sibilà in u pettu;
- Pena in corpu;
- Nausea è vomitu;
- Gonfiore di e labbre, di a lingua o di a gola;
- Pelle pallida è sudore fretu;
- Pruritu corpu;
- Sturdimentu è svenimentu;
- Arrestu cardiacu.
Sti sintomi ponu apparisce sicondi o ore dopu u cuntattu cù a sustanza chì provoca a reazione allergica, chì hè di solitu un medicamentu, u velenu di l'animali cum'è l'ape è i calabroni, cibi cum'è i gamberi è l'arachidi, è i guanti, preservativi o altri oggetti fatti di lattice. .
Cosa da fà per ùn avè scossa anafilattica
U megliu modu per prevene u scossa anafilattica hè di ùn avè micca cuntattu cù a sustanza chì provoca l'allergia, evitendu di cunsumà gamberi è frutti di mare o cuntattu cù oggetti fatti di lattice, per esempiu.
Un'altra misura preventiva hè di dumandà à u duttore di prescrive un kit di trattamentu di scossa, è di amparà à injectà si cù adrenalina, se necessariu.
Inoltre, l'amichi è i membri di a famiglia devenu esse avvistati nantu à l'allergia è li anu insegnatu cumu aduprà u kit di emergenza, è hè ancu impurtante di portà un braccialettu chì informa nantu à l'allergia in i lochi publichi è in a folla, per facilità i primi aiuti.
Cumu si face u trattamentu à l'uspidale
À l'uspidale, u paziente in scossa anafilattica serà trattatu rapidamente cù una maschera d'ossigenu per facilità a respirazione è a medicina in vena cù adrenalina, chì agirà in u corpu, riducendu a reazione allergica è normalizendu e funzioni vitali di a persona. Vede più dettagli di u trattamentu in Scossa Anafilattica.