Cosa da fà in casu di dislocazione cumuna

Cuntenutu
A dislocazione accade quandu l'osse chì formanu una articulazione abbandunanu a so pusizione naturale per via di un forte colpu, per esempiu, causendu un dolore severu in a zona, gonfiore è difficoltà à spustà l'articulu.
Quandu accade questu hè raccomandatu chì:
- Ùn furzate micca u membru toccu, o pruvate à movelu;
- Fate una sling per impedisce chì l'articulu si sposti, aduprendu tessutu, una fascia o una cintura, per esempiu;
- Applica una cumpressa fredda in l'articulazione affettata;
- Chjama una ambulanzachjamendu 192, o andate in urgenza.
E dislocazioni sò assai cumuni in i zitelli è ponu accade in ogni locu, in particulare nantu à a spalla, u gomitu, u dittu, u ghjinochju, a caviglia è u pede.
Quandu una articulazione hè dislocata, ùn si deve mai pruvà à rimette in postu, perchè s'ella hè fatta male pò causà gravi ferite à u sistema nervosu perifericu, causendu ancu più dolore è disabilità.
Cumu identificà una dislocazione
A dislocazione pò esse cunfirmata quandu ci sò questi segni 4:
- Dolore assai severu in l'articulazione;
- Difficultà à spustà u membru toccu;
- Gonfi o macchie viole nantu à l'articulu;
- Deformazione di u membru affettu.
Sicondu u tippu di colpu è l'intensità, a dislocazione pò ancu nasce cù una frattura di l'ossu. In questu casu, si deve ancu evità di curregge a frattura, essendu cunsigliatu d'andà prestu in urgenza. Amparate à identificà una dislocazione.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hè indicatu da u duttore secondu u tippu di dislocazione, tuttavia in a maiò parte di i casi si consiglia di aduprà analgesici per alleviare i sintomi. Inoltre, u duttore mette l'articulu in postu per accelerà u prucessu di recuperu di a persona. Vede cumu i principali tippi di dislocazione sò trattati in l'uspidale.
Cumu evità una dislocazione
U megliu modu per evità una dislocazione hè di aduprà l'attrezzatura di sicurezza raccomandata per attività periculose. Per esempiu, in u casu di sport à altu impattu hè consigliabile aduprà sempre protezioni di ghjinochju è di gomitu o guanti di prutezzione.
In u casu di i zitelli, duvete ancu evità di tiralli da e bracce, di e mani, di e ghjambe o di i pedi, postu chì pò causà una forza eccessiva in l'articulazione, chì finisce per causà una dislocazione.