Cosa da fà in casu di morsu di scorpione
Cuntenutu
- Principali sintomi di u morsu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu identificà u tippu di scorpione
- Cumu evità i morsi di scorpione
- Cumu catturà o tumbà i scorpioni
U morsu di u scorpione, in a maiò parte di i casi, causa pochi sintomi, cum'è rossu, gonfiore è dolore in u locu di u morsu, tuttavia, alcuni casi ponu esse più severi, causendu sintomi generalizati, cume nausea, vomitu, mal di testa, spasmi musculari è calata di pressione, è ci hè ancu un risicu di morte.
In u casu di un morsu di scorpione, u primu aiutu hè:
- Lavate u muccuni cù acqua è sapone;
- Mantene a zona di sting in fronte;
- Ùn tagliate, trapanate o pinciate u morsu;
- Bei assai acqua;
- Andate à a sala d'urgenza u più prestu pussibule o chjamate SAMU 192.
I tippi più periculosi di scorpione sò u scorpione giallu, marrone, giallu da u nordeste è u scorpione neru da l'Amazonia, ma a gravità di a cundizione dipende ancu da a quantità di velenu chì hè statu iniettatu è da l'immunità di ogni persona.
Principali sintomi di u morsu
I sintomi di u morsu di u scorpione sò u dolore è l'infiammazione in u situ di u morsu, cun rossu, gonfiore è calore lucale chì dura da poche ore à 2 ghjorni, ma in casi si ponu accade sintomi più severi, cum'è:
- Nausea è vomitu;
- Sturdimentu;
- Mal di testa;
- Tremulu è spasmi musculari;
- Sudore;
- Pallore;
- Somnolenza o inquietudine
- Pressione sanguigna bassa o pressione alta;
- Battimentu di core veloce o lentu;
- Mancanza di rispiru.
In casi rari, u morsu di u scorpione pò ancu causà arritmie è arrestu cardiacu, chì pò purtà à a morte, se a persona ùn hè micca vista è trattata rapidamente.
Cumu hè fattu u trattamentu
Per alleviare u dolore è l'infiammazione in u situ di u morsu, si consiglia di applicà cumpresse cù acqua calda, è l'usu di antidolorifici o di farmaci anti-infiammatori, cume dipirone o ibuprofene, per esempiu, prescritti da u duttore.
In i pazienti cun sintomi più severi, hè necessariu aduprà seru antiscorpioni, chì serà prescrittu da u duttore di urgenza, per taglià l'effettu di u velenu nantu à u corpu. In questi casi, l'idratazione si face ancu cù salina in vena è osservazione per qualchì ora, finu à chì i sintomi sianu spariti.
Cumu identificà u tippu di scorpione
U megliu modu per scopre se u tippu di scorpione hè assai velenosu hè, se hè pussibule, catturà è piglià l'animali da identificà, in sala d'urgenza. Ci hè circa 30 spezie di scorpioni in Brasile, i più periculosi chì sò:
Scorpione Giallu - hà un culore giallu chjaru, cù tacche più scure in u spinu è in a coda, è misura finu à 7 cm di lunghezza. Hè u scorpione u più periculosu, è u so muzzicone provoca dolore è intorpidimentu, chì pò purtà à nausea, vomitu, sudore è aritmie, soprattuttu in i zitelli è in l'anziani.
Scorpione Marrone - hà un culore marrone scuru o marrone rossu, cù e zampe gialle è macchiate, è misura circa 7 cm. Si trova assai in i rughjoni umidi, è u so muzzicone provoca assai dulore, intorpidimentu, nausea è malessere.
Scorpione Nordestu - hà una culore giallastra, cù una linea più scura in u centru, è un pocu triangulu più scuru in testa. Di solitu provoca cundizioni lievi, cù dolore è inturbi à u locu di u morsu.
Scorpione neru da l'Amazonia - hà un culore scuru, guasi neru, è misura circa 8,5 cm. U so sting provoca un dolore intensu è una inflammazione lucale, cù una sensazione di stinging and burning, in più di causà sintomi severi, cum'è aritmie, vertigini, mancanza di respiru è sonnolenza.
Cumu evità i morsi di scorpione
Per prevene i morsi di scorpione, si consiglia di piglià alcune precauzioni in casa, cume:
- Mantene a casa pulita, eliminendu l'accumulazioni di sporcizia daretu à mobuli, tende è tappeti;
- Pulite u cortile o u giardinu, per evità l'accumulazione di detriti è spazzatura in questi lochi;
- Evite di marchjà scalzu o di mette e mani in fori o crepe;
- Mantene l'animali cum'è u pullastru, u civettu, l'oca o e ranochje in ghjardinu, chì sò predatori di scorpioni;
- Inspeccione i vestiti è i scarpi prima di usalli.
A pulizia hè impurtante, perchè i lochi brutti, cù infestazione di scarafaggi è topi, per esempiu, attiranu più facilmente animali velenosi cum'è scorpioni, ragni è serpi. Sapete chì fà, ancu, in situazione di morsu di ragnu è morsu di serpu.
Scuprite questi è altri suggerimenti in u video seguente:
Cumu catturà o tumbà i scorpioni
U scorpione hè un animale assai difficiule da eliminà, postu chì hè abbastanza resistente à i veleni. Hè perchè hè un animale chì riesce à chjode i so stigmati pulmonari, senza inalà u velenu. Inoltre, hè capace di stà fermu per longi periudi di tempu, senza entre in cuntattu cù u velenu.
Cusì, hè megliu chjamà l'autorità appena un scorpione hè identificatu, da esse catturatu è purtatu in lochi specifici. S'ellu hè necessariu catturà u scorpione in casa, duvete:
- Purtate pantaloni è magliette à maniche lunghe;
- Mettite in gomma è stivali spessi;
- Mette guanti di prutezzione spessi, cum'è guanti di elettricità;
- Purtate un cappellu;
- Catturà u scorpione cù pinzette di almenu 20 cm;
- Tenite u scorpione da a coda è mettelu in un contenitore di plastica;
- Chiudite u contenitore cù un coperchio, preferibilmente una vite, è cù picculi fori.
Tuttavia, vale sempre a pena di ricurdà chì u scorpione deve, quandu hè pussibule, esse catturatu da un prufessiunale furmatu, affinchì l'accidenti ùn accadinu.
I scorpioni catturati devenu esse tramandati à l'autorità di preferenza vivi, micca solu per impedisce l'uccidenza di una stizza, ma ancu da pudè esse aduprati per creà antidoti.