Cosa hè a cultura urinaria cù antibiogramu, cumu si face è à chì serve
Cuntenutu
- Chì ghjè u scopu di a cultura di l'urina cù l'antibiogramma
- Cumu capisce u risultatu
- Urocultura cù antibiogramma per Escherichia coli
- Cumu hè fattu
L'urocultura cù antibiogramma hè un esame di laburatoriu dumandatu da u duttore chì hà per scopu d'identificà u microorganismu chì provoca l'infezzione di e vie urinarie è quale hè u so prufilu di sensibilità è resistenza à l'antibiotici aduprati nurmalmente per trattà l'infezzione. Cusì, da u risultatu di l'esame, u duttore pò indicà l'antimicrobiale più adattatu per a persona.
U spettaculu di stu test hè di solitu indicatu quandu a persona mostra segni è sintomi di infezzione urinaria, tuttavia pò esse dumandata ancu quandu dopu l'esame di urina di tip I, l'EAS, batteri è numerosi leucociti in urina sò identificati, questu perchè questi cambiamenti sò indicative di infezzione urinaria, hè impurtante identificà u microorganismu rispunsevule.
Chì ghjè u scopu di a cultura di l'urina cù l'antibiogramma
U test di cultura di urina cù antibiogramma serve per identificà u microorganismu rispunsevule di u cambiamentu urinariu è quale antimicrobianu pò esse adupratu più efficace in a so lotta.
Questa prova hè indicata principalmente in casu d'infezzione urinaria, è pò esse urdinata dopu à u risultatu di u test di urina di tippu 1, l'EAS, o quandu a persona hà segni è sintomi di infezzione urinaria, cume u dolore è a brusgiata quandu urina è u desideriu frequente avè Pee. Sapete cumu identificà i sintomi di l'infezzione di e vie urinarie.
Stu test serve per identificà a presenza è u prufilu di sensibilità à l'antimicrobiani di alcuni microorganismi, i principali sò:
- Escherichia coli;
- Klebsiella pneumoniae;
- Candida sp.;
- Proteus mirabilis;
- Pseudomonas spp.;
- Staphylococcus saprophyticus;
- Streptococcus agalactiae;
- Enterococcus faecalis;
- Serratia marcenses;
- Morganella morganii;
- Acinetobacter baumannii.
L'identificazione di altri microorganismi chì ponu ancu esse relativi à l'infezioni di l'urinaria, cume Chlamydia trachomatis, Neisseria gonorrhoeae, Micoplasma spp. è Gardnerella vaginalis, per esempiu, a maiò parte di u tempu ùn si face micca cù a cultura di l'urina, in quale casu hè generalmente richiestu di raccoglie una secrezione vaginale o di u pene per chì u microorganismu pò esse identificatu è l'antibiogramma, o analisi di l'urina per mezu di metudi moleculari.
Cumu capisce u risultatu
U risultatu di a cultura di urina cù antibiogramu hè datu in forma di rapportu, in u quale hè indicatu se u test hè negativu o pusitivu è, in questi casi, chì microorganismu hè statu identificatu, a so quantità in urina è l'antibiotici à chì era sensibile è resistente.
U risultatu hè cunsideratu negativu quandu ci hè solu crescita in quantità normali di microorganismi chì sò naturalmente parte di u sistema urinariu. D’altronde, u risultatu hè pusitivu quandu ci hè un aumentu di a quantità di qualsiasi microorganismi chì facenu parte di u microbiota nurmale o quandu si verifica a presenza di un microorganisimu insolitu.
In quantu à l'antibiogramu, in più di informà se u microorganisimu hè sensibile o resistente à l'antibioticu, indica ancu a Concentrazione Inibitoria Minima, chjamata dinò CMI o MIC, chì currisponde à a concentrazione minima di l'antibioticu chì hè capace di inibisce a crescita microbiana, essendu questa infurmazione assai impurtante per u duttore per indicà u trattamentu più adattu.
[esame-rivista-puntu]
Urocultura cù antibiogramma per Escherichia coli
U Escherichia coli, cunnisciutu ancu cum'è E. coli, hè u batteriu u più spessu assuciatu à infezioni urinarie. Quandu a cultura d'urina hè positiva per u batteriu, a quantità indicata in l'urina, chì hè di solitu sopra 100.000 colonie, hè indicata in u raportu, è à chì antibiotici sò sensibili, essendu nurmalmente Fosfomicina, Nitrofurantoina, Amoxicillina cun Clavulonatu, Norfloxacino o Ciprofloxacino.
Inoltre, u MIC hè indicatu, chì in u casu di Escherichia coli, per esempiu, hè determinatu chì u MIC per Ampicillina menu o uguale à 8 µg / mL hè indicativu di suscettibilità à l'antibioticu, è u so usu per u trattamentu hè raccomandatu, mentre valori uguali o più alti di 32 µg / mL indicanu chì a batteria hè resistente.
Cusì, secondu i risultati ottenuti da urina cultura è l'antibiograma, u duttore pò indicà u megliu trattamentu per l'infezzione.
Cumu hè fattu
U test di cultura di urina hè un test simplice chì hè fattu da un campione di urina, chì deve esse raccoltu è conservatu in un contenitore adattatu furnitu da u laboratoriu. Per fà a raccolta, hè necessariu prima pulisce a zona intima cun acqua è sapone è raccoglie a prima urina di u ghjornu, è a persona deve ignurà u primu flussu di urina è raccoglie u flussu intermediu.
Hè impurtante chì u campionu sia purtatu in laburatoriu in 2 ore per ch'ellu sia fattibile per urinocultura è antibiograma. In laburatoriu, u campionu hè piazzatu in un mezu di cultura chì favurisce a crescita di microorganismi nurmalmente prisenti in l'urina. Dopu à 24h à 48h, hè pussibule verificà a crescita di microorganismi è, cusì, hè pussibule di fà testi d'identificazione microbica.
Inoltre, da u mumentu chì si osserva a crescita di microorganismi in u mezu di cultura, hè pussibule di verificà a quantità di microorganismi, è pò esse indicatu chì hè culunizazione o infezzione, in più di esse ancu pussibule di fà l'antibiogramma , in chì u microorganismu hè testatu per diversi antibiotici, essendu verificatu per chì antibiotici sò sensibili o resistenti. Capite di più nantu à l'antibiogramma.