Cosa hè Prostatite, Sintomi è Trattamentu
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi
- Cause pussibili
- Classificazione di prostatite
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Trattamentu per a prostatite
A prostatite hè carattarizata da una infiammazione di a prutata, chì hè una piccula glàndula respunsabule di a produzzione di fluidu seminale, chì hè u liquidu chì cuntene sperma, chì porta à una crescita di a so dimensione, chì pò causà sintomi cum'è u dolore, brusgiante quandu urina. è frebba, per esempiu.
A causa principale di prostatite hè l'infezzione da batteri, principalmente Escherichia coli, Klebsiella spp. è Proteus spp., È per questa ragione, u trattamentu raccomandatu da l'urologu currisponde à l'usu di antibiotici, per luttà contr'à l'infezione, in più di analgesici è antiinflamatori per alleviare i sintomi.
Chì sò i sintomi
I sintomi più cumuni chì ponu indicà a prostatite sò principalmente a diminuzione di a forza di u flussu di urina è u dolore quandu urina. Siccomu i sintomi di prostatite sò assai simili à quelli di altri prublemi di prostata, verificate i vostri sintomi è vedi ciò chì hè u risicu di avè un prublema di prostata:
- 1. Difficultà à cumincià à urinà
- 2. Flussu assai debule di urina
- 3. Vulintà frequente di urinare, ancu di notte
- 4. Sensazione di vezica piena, ancu dopu urinà
- 5. Presenza di gocce d'urina in a biancheria intima
- 6. Impotenza o difficultà à mantene una erezione
- 7. Pain quandu ejaculating o urinate
- 8. Presenza di sangue in u seminu
- 9. Impetu subitu di urinà
- 10. Dolore in i testiculi o vicinu à l'annu
Oltre à i sintomi indicati, a prostatite pò ancu causà frebba è brividi, soprattuttu se a prostatite hè causata da una infezzione. Tuttavia, l'unicu modu per cunfirmà u diagnosticu hè di cunsultà un urologu per testi cum'è sangue, urina o ancu un ultrasu.
Quandu cresce a voglia di urinare, ci pò esse sangue in l'urina è a impotenza per via di u dulore custante hè cumuna. Tuttavia, questi ponu ancu esse sintomi di infezioni di l'urinaria in l'omi, è per quessa, a valutazione di u duttore hè impurtante. Sapete ricunnosce i segni è i sintomi di l'infezzione di e vie urinarie in l'omi.
Cause pussibili
Ancu s'ellu ci sò diverse cause chì ponu causà infiammazione di a prostata, a maiò parte di a prostatite hè causata da una infezione, in particulare da batteri cum'è Escherichia coli, Klebsiella spp.o Proteus mirabilis. Per questa ragione, hè relativamente cumunu chì a prostatite sia trattata cù l'usu di antibiotici, chì deve esse indicatu da l'urologu.
In certi casi, a prostatite pò esse causata da chirurgia o ferita in a regione è ci sò ancu situazioni in cui ùn hè micca pussibule identificà a causa.
Classificazione di prostatite
A prostatite pò esse classificata secondu a so causa in batterica è micca batterica è secondu u mumentu di apparizione di i sintomi è a durata in acqua o cronica. Cusì, a prostatite pò esse classificata in 4 tippi principali:
- Tipu I - Prostatite batterica acuta, chì hè causatu da i batteri, a maiò parte di u tempu Escherichia coli o appartenendu à u generu Klebsiella spp. o Proteus spp., è hà un apparizione improvvisa è i sintomi sò più generali, è a prostatite pò facilmente esse cunfusa cù una infezzione di e vie urinarie;
- Tipu II - Prostatite batterica cronica, chì accade quandu u batteriu ferma in e vie urinarie, pruvucendu infezioni è infiammazioni prugressive, affinchì i sintomi evolvinu pianu è u trattamentu sia più cumplicatu;
- Tipu III A - Sindrome di u dolore pelvicu, cunnisciuta ancu cum'è prostatite infiammatoria cronica, chì ùn hà alcuna causa infettiva è i sintomi infiammatori anu una lenta evoluzione, essendu, dunque, chjamata cronica;
- Tipu III B - Prostatite cronica non infiammatoria o prostatodinia, induve ci sò cambiamenti in a prutata ma ùn ci sò segni infiammatori è / o infettivi;
- Tipu IV - Prostatite inflammatoria asintomatica, in chì ancu se a prostata hè infiammata, ùn ci sò sintomi caratteristici, ma in l'esame microscopicu, e cellule chì indicanu l'infiammazione tissutale sò identificate.
Benchè a prostatite cronica è acuta presenti i stessi sintomi, in prostatite cronica i sintomi evolvenu lentamente è duranu più di 3 mesi, in più d'esse assuciatu à una difficultà più grande in u trattamentu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di prostatite hè fattu da u medicu generale o urologu tenendu contu di i sintomi riportati da u paziente è chì sò generalmente legati à a difficoltà di urinare.Inoltre, u duttore pò indicà a raccolta di sangue, urina è fluidi prostatici è raccomandà l'esecuzione di testi cume analisi di flussu, esame rettale digitale, analisi di sangue PSA o ancu biopsia per cunfirmà a causa di a prostata allargata.
Fighjate u video seguente è vedi chì testi ponu esse fatti per valutà a salute di a prostata:
Trattamentu per a prostatite
U trattamentu per a prostatite deve esse sempre indicatu da un urologu chì, in a maiò parte di i casi, identifica una infezione è, dunque, prescrive l'usu di antibiotici in pillule o, in casi più severi, medicinali chì sò applicati direttamente in a vena, in l'ospedale.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive antidolorifici è antiinflamatori per alleviare i sintomi o alfa bloccanti, cume a tamsulosina, chì aiuta à rilassà u collu di a vescica è e fibre musculari induve a prostata si unisce à a vescica.
In prostatite batteriche croniche, u trattamentu antibioticu hè più longu è dura circa 3 mesi, tuttavia, quandu l'antibiotici ùn trattanu micca l'infiammazione, pò esse necessariu avè una chirurgia per rimuovere l'ascessu prostaticu chì causa i sintomi.
Amparate più nantu à u trattamentu di prostatite.