Quarantena: chì ghjè, quantu dura è cumu mantene a salute
Cuntenutu
- Quantu dura a quarantena?
- Cumu si face a quarantena
- Cume mantene a salute mentale durante a quarantena
- Hè sicuru di sorte fora durante a quarantena?
- Cumu cura di u corpu durante a quarantena
- Cumu deve esse l'alimentu
- Hè pussibule cunghjelà l'alimentu per a quarantena?
- Cumu pulisce l'alimentu prima di manghjà?
- Differenza trà quarantena è isolamentu
A quarantena hè una di e misure di salute publica chì ponu esse aduttate durante una epidemia o pandemia, è chì hà per scopu di prevene a diffusione di malatie infettive, soprattuttu quandu sò causate da un virus, postu chì a trasmissione di stu tippu di microorganismi accade in una più veloce.
In situazione di quarantena, si raccomanda chì e persone stanu in casa u più pussibule, evitendu u cuntattu cù altre persone è evitendu ambienti interni frequenti cù poca circolazione d'aria, cume centri commerciali, negozi, palestre o trasporti publichi, per esempiu. Cusì, hè pussibule di cuntrullà u cuntagiu è di riduce a trasmissione di l'agente infettivu, facilitendu a lotta contr'à a malatia.
Quantu dura a quarantena?
U tempu di quarantena varieghja secondu a malattia chì pruvate à luttà, essendu determinatu da u tempu d'incubazione di l'agente infettivu rispunsevule di a malatia. Ciò significa chì a quarantena deve esse mantenuta finu à quandu pò piglià i primi sintomi per apparì dopu chì u microorganismu entri in u corpu. Per esempiu, se una malattia hà un tempu d'incubazione di 5 à 14 ghjorni, u tempu di quarantena hè fissatu à 14 ghjorni, postu chì hè u tempu massimu necessariu per i primi sintomi da esse nutati.
U periodu di quarantena parte da a data di l'ultimu cuntattu di a persona cun un casu suspettatu o cunfirmatu, o da a data di a partenza di a persona da u locu induve parechji casi di a malattia sò stati identificati. Se durante u periodu di quarantena si osserva u sviluppu di segni è sintomi relativi à a malattia infettiva in questione, hè impurtante cumunicà à u sistema sanitariu per seguità e raccomandazioni necessarie, cumprese una guida nantu à a necessità di andà à l'ospedale per fà u diagnosticu .
Cumu si face a quarantena
A quarantena deve esse fatta in casa, è si consiglia di evità u cuntattu cù altre persone u più pussibule, chì include micca andà in altri ambienti chjusi, cume i centri commerciali è i trasporti publichi, per esempiu, per riduce u risicu di trasmissione è cuntagione trà ghjente. ghjente.
Questa misura di precauzione deve esse adottata da persone sane chì ùn mostranu segni o sintomi di a malattia, ma chì si trovanu in un locu induve i casi di a malattia sò dighjà identificati è / o chì sò stati in cuntattu cù casi suspettati o cunfirmati di u infezzione. Cusì, diventa un pocu più faciule per cuntrullà a malatia.
Cum'ellu hè cunsigliatu chì e persone ferminu in casa per un periudu specificatu, si consiglia di avè un "kit di sopravvivenza", vale à dì, una quantità adeguata di pruviste per u periodu di quarantena. Dunque, hè cunsigliatu chì e persone anu almenu 1 buttiglia d'acqua per persona è ghjornu per beie è fà igiene, cibu, maschere, guanti è kit di primi aiuti, per esempiu.
Cume mantene a salute mentale durante a quarantena
Durante u periodu di quarantena hè nurmale chì a persona chì hè chjusa in casa sente parechje emozioni in listessu tempu, in particulare quelle negative, cume insicurezza, sensazione d'isulamentu, ansietà, frustrazione o paura, chì ponu finisce per dannà a salute mentale .
Cusì, hè assai impurtante di piglià alcune misure chì aiutanu à mantene a salute mentale aggiornata, cume:
- Mantene una rutina simile à ciò chì era fattu prima: per esempiu, mette l'orologio per svegliarsi a mattina è vestiti cum'è se andessi à travaglià;
- Fate pause regulare per tutta a ghjurnata: ponu esse pause per manghjà, ma ancu per girandulà in casa è mette u sangue à circulà;
- Continuate à cumunicà cù a famiglia o l'amichi: sta cumunicazione si pò fà facilmente attraversu chjamate nantu à u telefuninu o aduprendu u laptop per videochiamate, per esempiu;
- Pruvate attività novi è creativi: Alcune idee includenu fà nuove ricette, cambià a disposizione di e camere in casa, o praticà una nova hobbie, cumu disegnà, scrive puesie, fà u giardinaghju o amparà una nova lingua;
- Fate almenu una attività rilassante per ghjornu: Alcune opzioni includenu fà meditazione, guardà un filmu, fà un rituale di bellezza o compie un puzzle.
Hè ancu impurtante di pruvà à mantene una attitudine pusitiva è sapè chì ùn ci sò micca emozioni giuste o sbagliate, dunque parlà di emozioni cù l'altri hè un passu ugualmente essenziale.
Sè site in quarantena cù i zitelli, hè ancu assai impurtante di includeli in queste misure è participà à attività chì sò preferite da i più ghjovani. Alcune idee includenu dipinge, di fà ghjochi da tavola, di ghjucà à a nascondina o ancu di guardà filmi per zitelli, per esempiu. Scuprite altre abitudine chì ponu aiutà à mantene a salute mentale in quarantena.
Hè sicuru di sorte fora durante a quarantena?
Durante a quarantena, esse à l'aria aperta hè un'attività chì pò cuntribuisce assai à a salute mentale è, dunque, hè qualcosa chì pò cuntinuà à esse fattu, postu chì a maiò parte di e malatie ùn si sparghjenu micca facilmente per l'aria. Cusì, hè assai impurtante per esse cuscenti di u modu in quale ogni malatia hè trasmessa.
Per esempiu, in u casu più recente di a pandemia COVID-19, hè statu raccomandatu chì e persone evitessinu solu spazii interni è gruppi di persone, chì a trasmissione si faci cù u cuntattu cù goccioline di saliva è secrezioni respiratorie. Dunque, in queste situazioni hè pussibule andà à l'esteru, solu attentu à ùn esse in cuntattu direttu cù altre persone.
In ogni casu, hè sempre cunsigliatu di lavà e mani nanzu è dopu à a partenza di a casa, postu chì e probabilità di toccà qualsiasi superficie à l'esternu sò alte.
Fighjate u video seguente è amparate a cura chì duvete piglià ogni volta chì partite di casa:
Cumu cura di u corpu durante a quarantena
A cura di u corpu hè un altru compitu fundamentale per quelli chì sò in quarantena. Per questu, hè impurtante di mantene a stessa rutina d'igiene cum'è prima, ancu s'ellu ùn hè micca necessariu esse in cuntattu cù altre persone, chì l'igiene aiuta micca solu à tene a pelle libera da sporcizia è d'odori spiacevuli, ma elimina ancu una bona parte di i microorganismi chì ponu causà infezioni, cum'è virus, funghi è batteri.
Inoltre, hè sempre assai impurtante di mantene un eserciziu fisicu regulare, chì questu hè u megliu modu per mantene a salute cardiovascolare. Per questu, ci sò alcuni allenamenti chì ponu esse fatti in casa:
- Addestramentu cumpletu di u corpu di 20 minuti per guadagnà massa musculare;
- Glutei, addominali è addestramentu di e ghjambe (GAP) di 30 minuti;
- Addestramentu per definisce l'abdomen in casa;
- A furmazione HIIT in casa.
In u casu di l'anziani, ci sò ancu alcuni esercizii chì ponu esse fatti per mantene a mobilità di l'articuli è prevene a degradazione di a massa musculare, cum'è fà squat o cullà è scendere scalini. Eccu alcuni esempii di esercizii chì ponu esse fatti in questa situazione.
Fighjate dinò a seguita video è amparate chì fà per ùn ingrassà durante a quarantena:
Cumu deve esse l'alimentu
Durante a quarantena hè ancu assai impurtante di pruvà à mantene una dieta sana è variata. Dunque, prima di andà in u mercatu, hè cunsigliatu di verificà ciò chì avete in casa è dopu fà una lista di tutti i prudutti chì avete bisognu di cumprà per u tempu di quarantena. Hè assai impurtante per evità di cumprà troppu prudutti, micca solu per assicurà chì tutti sianu capace di cumprà cibu, ma per evità di perde alimenti.
Idealmente, a preferenza deve esse data à l'alimenti chì ùn si rovinanu micca facilmente o chì anu una durata di conservazione allargata, cume:
- In cunserva: tonnu, sardine, granu, salsa di pumata, alivi, mischju vegetale, pesca, ananas o fungu;
- Pesciu è carne cunghjelatu o in scatula;
- Alimentazione secca: pasta, risu, cuscus, avena, quinoa è farina di granu o di granu;
- Legumi: fasgioli, ceci, lenticchie, chì ponu esse in scatula o imballati;
- Frutti secchi: arachidi, pistacchi, amanduli, noci, noci di Brasile o nocciole. Un'altra opzione pò esse di cumprà burru da questi frutti;
- UHT Latte, perchè hà un termini più longu;
- Legumi è ligumi cunghjelatu o cunservatu;
- Altri prudutti: frutti disidratati o cunfiziunati, marmellata, guava, cacao in polvere, caffè, tè, cundimenti, oliu d'oliva, acitu.
In casu d'avè anziani, zitelli o una donna incinta in casa, hè ancu impurtante di ricurdà chì pò esse necessariu cumprà supplementi nutrizionali o formule di latte in polvere, per esempiu.
Inoltre, un minimu di 1 litru d'acqua per persona per ghjornu deve esse calculatu. Se l'acqua potabile hè difficiule da truvà, hè pussibile purificà è disinfettà l'acqua aduprendu tecniche cum'è l'usu di filtri o di candeggina (ipocloritu di sodiu). Vede più dettagli nantu à cume purificà l'acqua in casa da beie.
Hè pussibule cunghjelà l'alimentu per a quarantena?
Ié, alcuni alimenti ponu esse congelati per aumentà a so vita di conservazione. Alcuni esempii sò i yogurt, carni, pane, verdura, verdura, frutti, casgi è prisuttu, per esempiu.
Per congelà currettamente l'alimentu hè impurtante mette lu in porzioni in un saccu di plastica di Congelatore o in un contenitore, mettendu u nome di u produttu à l'esternu, è dinò a data in cui hè statu congelatu. Eccu cumu per congelà l'alimentu currettamente.
Cumu pulisce l'alimentu prima di manghjà?
L'igiene durante a cucina hè un altru compitu assai impurtante durante i periodi di quarantena, postu chì elimina i microorganismi chì ponu finisce per esse ingeriti. U passu più essenziale hè di lavà e mani cù sapone è acqua prima di manighjà qualsiasi tipu di alimentu o pruduttu, tuttavia, hè ancu raccomandatu di cucinà tutti i cibi assai bè, in particulare carne, pesce è frutti di mare.
L'alimenti chì ponu esse cunsumati crudi è chì sò fora di pacchetti, cum'è frutti è ligumi, devenu esse lavati assai bè in pelati o bagnati per 15 minuti in un mischju di 1 litru d'acqua cù 1 cucchiaia di bicarbonatu di sodiu o candeggina (ipocloritu di sodiu) ), chì deve esse lavatu torna cù acqua pulita subitu dopu.
Differenza trà quarantena è isolamentu
Mentre in misure di quarantena sò aduttate da persone sane, l'isulamentu implica persone chì sò digià state cunfirmate cù a malatia. Cusì, l'isolamentu hà per scopu di impedisce à a persona cù a malatia di trasmette l'agente infettivu à l'altri populi, evitendu cusì a diffusione di a malatia.
L'isolamentu pò accade sia in ospedale sia in casa è principia appena l'infezione hè cunfirmata per mezu di test specifici.