Cancru di rene: sintomi, diagnosi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di cancheru di rene
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Chirurgia
- 2. Terapia biologica
- 3. Embolizazione
- 4. Radioterapia
- Quale hè u più in periculu
U cancheru di i reni, cunnisciutu ancu cum'è cancheru di i reni, hè un tipu relativamente cumunu di cancheru chì tocca principalmente omi trà 55 è 75 anni di età, pruvucendu sintomi cum'è a presenza di sangue in l'urina, u dulore custante in u spinu o una pressione sanguigna aumentata, per esempiu.
Generalmente, u tippu più cumunu di cancheru di rene hè u carcinoma di cellule renali, chì pò esse facilmente guaritu cù chirurgia, se identificatu prestu. Tuttavia, se u cancheru hà digià sviluppatu metastasi, u trattamentu pò esse più difficiule, è pò esse necessariu fà altri trattamenti, cume a radioterapia, in più di a chirurgia.
Sintomi di cancheru di rene
I segni è i sintomi di u cancheru di i reni sò rari in i primi stadii di a malattia, ma à misura chì u cancheru progredisce, alcuni sintomi ponu sorgere, i principali essendu:
- Sangue in l'urina;
- Gonfiore o massa in a regione addominale;
- Dolore constante in u fondu di u spinu;
- Stanchezza eccessiva;
- Perda di pesu custante;
- Febbra bassa costante.
Inoltre, cum'è i reni sò rispunsevuli di regulà a pressione sanguigna è a produzzione di eritrociti, un cambiamentu bruscu di i valori di pressione sanguigna hè cumunu, è ancu un marcatu aumentu o diminuzione di u numeru di eritrociti in u test di sangue.
Sì questi sintomi si presentanu, hè impurtante cunsultà un medicu generale o un nefrologu per valutà s'ellu ci hè un prublema chì pò esse causante di i sintomi è, se sì, identificà u cancheru in una fase iniziale, facilitendu u trattamentu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Per valutà ciò chì accade in i reni è analizà l'ipotesi di u cancheru, u duttore pò urdinà vari testi cume ecografia, radiografia di u torace, tomografia computerizzata o risonanza magnetica, per esempiu.
L'ultrasu hè di solitu u primu test à esse urdinatu, postu chì aiuta à identificà è valutà e pussibule masse è cisti in u rene, chì ponu indicà un cancheru. L'altri testi, invece, ponu esse fatti per cunfirmà u diagnosticu o mette in scena a malattia.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u cancheru di rene dipende da a dimensione è u sviluppu di u tumore, ma e forme principali di trattamentu includenu:
1. Chirurgia
Si face in guasi tutti i casi è aiuta à caccià a parte affettata di u renu. Dunque, quandu u cancheru hè identificatu in una fase iniziale, a cirurgia pò esse l'unica forma di trattamentu necessariu, perchè pò esse capace di rimuovere tutte e cellule tumorali è curà u cancer.
In i casi i più avanzati di cancheru, a chirurgia pò esse usata cun radioterapia, per esempiu, per riduce a dimensione di u tumore è facilità u trattamentu.
2. Terapia biologica
In questu tippu di trattamentu, medicinali cum'è Sunitinib, Pazopanib o Axitinib sò aduprati, chì rinfurzanu u sistema immunitariu è facilitanu l'eliminazione di e cellule cancerose.
Tuttavia, stu tipu di trattamentu ùn hè micca efficace in tutti i casi è, dunque, u duttore pò avè bisognu di fà parechje valutazioni durante u trattamentu per adattà e dosi è ancu piantà l'usu di sti farmaci.
3. Embolizazione
Sta tecnica hè aduprata di solitu in casi più avanzati di cancheru quandu u statu di salute di a persona ùn permette micca a chirurgia, è impedisce u passaghju di sangue versu a regione affettata di u rene, causendu a so morte.
Per fà questu, u chirurgu inserisce un picculu tubu, cunnisciutu cum'è cateteru, in l'arteria inguinale è u guida versu u rene. Dopu, injectate una sustanza chì permette di chjude i vasi sanguini è impedisce u passaghju di sangue.
4. Radioterapia
A radioterapia hè di solitu aduprata in casi di cancheru cù metastasi, postu chì utilizza a radiazione per ritardà u sviluppu di u cancheru è impedisce à e metastasi di cuntinuà à cresce.
Stu tipu di trattamentu hè adupratu di solitu prima di a chirurgia per rende u tumore più chjucu è più faciule da rimuovere, o dopu, per eliminà e cellule tumorali chì ùn sò micca state rimosse cù a chirurgia.
Ancu se solu uni pochi di minuti di trattamentu sò necessarii ogni ghjornu, a radioterapia hà parechji effetti secondari cum'è stanchezza eccessiva, diarrea o a sensazione di esse sempre malatu.
Quale hè u più in periculu
U cancheru di rene, in più di esse più cumunu in l'omi dopu à l'età di 60 anni, hè ancu più cumunu in e persone cù:
- BMI superiore à 30 Kg / m²;
- Pressione alta;
- Storia familiale di cancheru di rene;
- Malatie genetiche, cum'è u sindrome di Von Hippel-Lindau;
- Fumatori;
- Obesità.
Inoltre, quelli chì anu bisognu di trattamentu di dialisi per filtrà u sangue, per via di altri prublemi renali, anu ancu un risicu aumentatu di sviluppà stu tipu di cancheru.