Quinina: chì ghjè è per chì ghjè
Cuntenutu
- Per chì ghjè l'arburu di chinina
- L'acqua tonica cuntene chinina?
- Cumu preparà u tè quina
- Contraindicazioni è effetti pussibuli
A chinina hè una sustanza chì hè estratta da a corteccia di una pianta cumuna in i paesi di l'America suttana, cunnisciuta cum'è quina o, scientificamente, cum'è Cinchona calisaya.
In u passatu, a chinina era una di e sostanze più aduprate in u trattamentu di a malaria, ma dapoi a creazione di altre droghe sintetiche cum'è a clorochina o a primaquina, a chinina hè stata aduprata solu in certi casi più specifici di malaria è sottu guida medica.
Ancu se a chinina ùn hè micca largamente aduprata oghje, u so arburu ferma una fonte per a preparazione di rimedii tradiziunali, cum'è u tè di quina, per via di e so proprietà febrifugali, antimalariche, digestive è curative.
Per chì ghjè l'arburu di chinina
Oltre à furnisce alte concentrazioni di chinina, l'arburu di chinina cuntene ancu altri cumposti cume a quinidina, a cinconina è l'idrochinone, chì ponu esse aduprati per parechji scopi, i principali essendu:
- Aiutà à u trattamentu di a malaria;
- Migliurà a digestione;
- Aiutà à disintossicà u fegatu è u corpu;
- Azione antisettica è antiinflamatoria;
- Lotta à a frebba;
- Riduce i dolori di u corpu;
- Aiutate à u trattamentu di l'angina è di a tachicardia.
Inoltre, i cumposti ottenuti da a pianta chinina, principalmente quinina, ponu ancu esse aduprati cum'è additivu amaru in alcuni alimenti è bevande, è ponu esse truvati, per esempiu, in alcune acque toniche. Tuttavia, in forma di soda, a chinina ùn hè micca in concentrazioni sufficienti per avè un effettu terapeuticu.
L'acqua tonica cuntene chinina?
L'acqua tonica hè un tipu di bivenda chì cuntene cloridrato di chinina in a so cumpusizione, chì dà u gustu amaru tipicu di a bevanda. Tuttavia, e concentrazioni di sta sostanza in acqua tonica sò assai basse, essendu inferiori à 5 mg / L, senza avè alcun effettu terapeuticu contr'à a malaria o qualsiasi altru tipu di malattia.
Cumu preparà u tè quina
Quina hè adupratu popularmente in forma di tè, chì pò esse fattu cù e foglie è a corteccia di a pianta. Per preparà u tè Quina, mischjà 1 litru d'acqua è 2 cucchiai di corteccia di a pianta, è lasciate bollire per 10 minuti. Dopu lasciate ripusà per 10 minuti è beie un massimu di 2 à 3 tazze à ghjornu.
Inoltre, a chinina prisente in a pianta di chinina si pò truvà in forma di capsule, tuttavia, hè impurtante nutà chì questu medicamentu deve esse adupratu solu dopu a liquidazione medica, postu chì ci sò e contraindicazioni è ponu esse effetti collaterali.
Hè ancu impurtante tene à mente chì u tè quina pò esse indicatu da u duttore solu cum'è modu per cumplementà u trattamentu cù medicinali, perchè a concentrazione di chinina ottenuta in a foglia hè assai inferiore à a concentrazione ottenuta da u troncu di l'arburu è, per quessa, u tè solu ùn averia micca attività sufficiente contr'à l'agente infettivu rispunsevule di a malaria.
Contraindicazioni è effetti pussibuli
L'usu di a pianta di chinina è, di cunsiguenza, di chinina, hè contraindicatu per e donne incinte, i zitelli, è ancu per i pazienti cun depressione, prublemi di coagulazione di sangue o malatie di fegatu. Inoltre, l'usu di chinina deve esse valutatu quandu u paziente utilizza altri medicamenti, cume Cisapride, Heparin, Rifamycin o Carbamazepine.
Hè impurtante chì l'usu di a pianta chininica sia indicatu da u duttore, postu chì quantità eccessive di sta pianta ponu avè alcuni effetti avversi, cum'è alterazione di u core, nausea, cunfusione mentale, visione sfocata, vertigini, emorragie è prublemi di fegatu.