Cosa hè Radiculopatia, Sintomi è Cumu Trattà
Cuntenutu
A radiculopatia hè carattarizata da a ferita o indebulimentu di unu o più nervi è e so radiche nervose chì passanu à traversu a spina dorsale, purtendu à l'apparizione di sintomi cum'è u dolore, tinghje, sensazione di scossa è debbulezza di i membri, cum'è in u dulore per via di u implicazione di u nervu sciaticu, per esempiu.
I nervi è e radiche nervose facenu parte di u sistema nervosu, è sò incaricati di purtà l'infurmazioni trà u cervellu è l'estremità di u corpu, cume a sensibilità, a forza è u muvimentu. In generale, a radiculopatia hè causata da una cumpressione di e radiche nervose per via di malatie cume l'herniate di discu o l'artrosi spinali, ma pò ancu nasce per altre cause cume infiammazione, ischemia, traumi à a colonna vertebrale o infiltrazione da un tumore.
Ogni locu di a spina dorsale pò esse influenzatu, tuttavia, hè più cumunu in e regione lombare è cervicale, è u trattamentu si face secondu a so causa, chì include fisioterapia, l'usu di analgesici o antiinflamatori per u dolore è, in casi più seriu, chirurgia.
Sintomi chì ponu accade
I sintomi principali di radiculopatia dipendenu da u nervu affettu, a maiò parte di u tempu, affettanu a regione cervicale o lombare, è includenu:
- Ache;
- Tingling;
- Sensazione di intorpidimentu;
- Diminuti riflessi;
- Atrofia musculare.
Oltre à esse situati in a spina dorsale, i sintomi di radiculopatia di solitu irradiavanu versu i lochi in u corpu chì sò innervati da u nervu compromessu, cum'è e braccia, e mani, e gambe o i pedi. Questa zona chì currisponde à l'innervazione di un nervu hè chjamata dermatoma. Scuprite più infurmazioni nantu à ciò chì sò i dermatomi è induve sò situati.
Generalmente, u dolore è altri sintomi aggravanu in situazioni induve ci hè un incremento di compressione nervosa, cume a tosse. Inoltre, in i casi più severi, pò esse una diminuzione di forza o ancu paralisi di a regione currispondente.
Un esempiu cumunu di radiculopatia hè dulore di u nervu sciaticu, chjamata dinò sciatica, chì hè di solitu causata da a compressione di e radiche di stu nervu sempre in a spina, ma chì pò irradià longu à tuttu u percorsu di u nervu in a gamba. Amparate più nantu à cume identificà cume trattà u dolore di u nervu sciaticu.
Cause principali
E principali cause di radiculopatia sò:
- Dischi erniati;
- Stenosi di u canali spinali;
- Artrosi spinali, cunnisciuta ancu cum'è spondiloartrosi;
- Massi in a medula spinali, cum'è tumori o ascessi;
- Infezioni, cum'è l'herpes zoster, sifilide, HIV, citomegalovirus o tuberculosi, per esempiu;
- Radiculopatia diabètica;
- Ischemia, causata da cambiamenti in u flussu di sangue, in vasculite, per esempiu;
- Inflammazioni, cum'è quelle chì si verificanu in casi di poliradiculoneuropatia infiammatoria acuta è cronica o in sarcoidosi, per esempiu.
Inoltre, a radiculopatia pò esse causata dopu un accidente chì provoca traumi severi à a spina.
Cumu cunfirmà
Per diagnosticà a radiculopatia, un duttore deve identificà i sintomi, fà una valutazione fisica, rilevendu i principali punti di dolore, è urdinà testi, cume a radiografia o a MRI di a spina per rilevà cambiamenti in a spina, identificendu u nervu affettuatu è a so causa.
L'esame elettroneuromiugrafia (ENMG) pò esse utile in parechji casi, postu chì valuta a presenza di lesioni chì affettanu i nervi è i musculi, pudendu arregistrà a cunduzione di un impulsu elettricu in un nervu. Stu test hè particularmente indicatu quandu ci sò dubbi nantu à a causa di i sintomi, pudendu cunfirmà s'ellu ci hè ancu un dannu nervu o s'ellu ci sò altri tippi di malatie neurologiche associate. Amparate più nantu à cumu si face è l'indicazioni per l'elettroneuromiografia.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a radiculopatia dipende da a so causa, indicata da l'ortopedista o neurochirurgo, è include a terapia fisica, cù esercizii di allungamentu, manipulazione di e vertebre è rinfurzamentu musculu, per esempiu, chì pò purtà à a cura di i sintomi o, almenu, alleviare elli.
Inoltre, u duttore pò ricumandà l'usu di medicinali analgésici, cum'è Paracetamol, Dipyrone, Tramal o Codeine, o antiinflamatori, cum'è Diclofenac, Ketoprofen o Nimesulide, per esempiu, per cuntrullà u dolore è u discomfort.
In i persone cun dolore crònicu, altri medicazione ponu ancu esse associati per migliorà u cuntrollu di u dolore è altre condizioni associate, cum'è insonnia è depressione, è sò: antidepressivi, cum'è Amitriptilina; anticonvulsivanti, cum'è gabapentin è pregabalin; o rilassanti musculari, cum'è ciclobenzaprina.
In i casi più severi, u duttore pò cunsiglià una cirurgia, in particulare per a decompressione di a radica nervosa.