Tuttu nantu à a Sindrome Radiologicamente Isolata è a so Cunnessione à a Sclerosi Multipla
Cuntenutu
- Cunnessione à a sclerosi multipla
- Sintomi di RIS
- Diagnostu di RIS
- RIS in i zitelli
- Trattamentu di RIS
- Chì ci hè a prospettiva?
Cosa hè u sindromu isolatu radiologicamente?
U sindromu radiologicamente isolatu (RIS) hè una cundizione neurologica - cerebrale è nervosa. In questu sindromu, ci sò lesioni o zone ligeramente cambiate in u cervellu o in a spina.
E lesioni ponu accade in ogni locu di u sistema nervosu centrale (CNS). U CNS hè cumpostu da u cervellu, a medula spinale è i nervi ottichi (ochju).
U sindromu radiologicamente isolatu hè una scuperta medica durante una scansione di testa è di collu. Ùn si sà micca causà altri segni o sintomi. In a maiò parte di i casi, ùn hà micca bisognu di trattamentu.
Cunnessione à a sclerosi multipla
U sindromu radiologicamente isolatu hè statu ligatu à a sclerosi multipla (MS). Una scansione di u cervellu è di a colonna vertebrale di qualcunu cù RIS pò assomiglia à a scansione di u cervellu è di a colonna vertebrale di una persona cun MS. Tuttavia, esse diagnosticatu cù RIS ùn significa micca necessariamente chì avete MS.
Alcuni ricercatori notanu chì RIS ùn hè micca sempre legatu à a sclerosi multipla. Lesioni ponu accade per parechje ragioni è in diverse zone di u sistema nervosu centrale.
Altri studii mostranu chì RIS pò esse parte di u "spettru di sclerosi multipla". Questu significa chì stu sindromu pò esse un tipu "silenziu" di MS o un signu iniziale di sta cundizione.
A truvatu chì circa un terzu di e persone cun RIS hà mostratu alcuni sintomi di MS in un periodu di cinque anni. Di questi, quasi 10 per centu sò stati diagnosticati cù MS. E lesioni sò cresciute o aggravate in circa 40 per centu di e persone diagnosticate cù RIS. Ma ùn avianu ancu micca sintomi.
Induve e lesioni accadenu in u sindromu radiologicamente isolatu pò ancu esse impurtante. Un gruppu di ricercatori anu trovu chì e persone cun lesioni in una zona di u cervellu chjamata talamu eranu in più risicu.
Un altru studiu hà trovu chì e persone chì avianu lesioni in a parte superiore di a medula spinale piuttostu chè in u cervellu avianu più probabilità di sviluppà MS.
U listessu studiu hà rimarcatu chì avè RIS ùn era micca più di un risicu chì altre cause possibili di sclerosi multipla. A maiò parte di e persone chì sviluppanu MS averanu più di un fattore di risicu. I rischi per MS includenu:
- genetica
- lesioni di a medula spinale
- esse femina
- essendu sottu à l'età di 37 anni
- essendu Caucasian
Sintomi di RIS
Sì avete diagnosticatu cun RIS, ùn avete micca sintomi di MS. Ùn pudete micca avè alcun sintomi.
In certi casi, e persone cun questu sindrome ponu avè altri segni lievi di un disordine nervu. Ciò include una leggera contrazione cerebrale è malattie infiammatorie. I sintomi ponu include:
- mal di testa o dolore à a migraña
- perdita di riflessi in i membri
- debbulezza di i membri
- prublemi cù capiscitura, memoria, o focus
- ansietà è depressione
Diagnostu di RIS
U sindromu radiologicamente isolatu si trova generalmente per accidente durante una scansione per altri motivi. E lesioni cerebrali sò diventate una scuperta più cumuna chì e scans mediche si migliuranu è sò aduprate più spessu.
Pudete avè una MRI o CT scan di a testa è u collu per u dolore di mal di testa, emicranie, visione sfocata, una ferita à a testa, colpu, è altre preoccupazioni.
E lesioni ponu esse truvate in u cervellu o in a medula spinale. Queste zone ponu sembrare diverse da e fibre nervose è i tessuti intornu à elli. Puderanu appare più brillanti o scuri nantu à una scansione.
Quasi u 50 per centu di l'adulti cun sindrome radiologicamente isolatu anu avutu a so prima scansione cerebrale per via di mal di testa.
RIS in i zitelli
U RIS hè raru in i zitelli, ma accade. Una rivista di casi in i zitelli è l'adulescenti hà truvatu chì quasi 42 per centu avianu alcuni possibili segni di sclerosi multipla dopu u so diagnosticu. Circa u 61 per centu di i zitelli cun RIS hà mostratu più lesioni in un o dui anni.
A sclerosi multipla accade di solitu dopu à l'età di 20. Un tippu chjamatu sclerosi multipla pediatrica pò accade in i zitelli di menu di 18 anni. E ricerche in corso cercanu se u sindromu radiologicamente isolatu in i zitelli sia un segnu chì svilupperanu sta malattia in a prima età adulta.
Trattamentu di RIS
MRI è scans di u cervellu sò migliorati è sò più cumuni. Ciò significa chì RIS hè oramai più faciule da truvà da i duttori. Hè necessaria più ricerca per sapè se e lesioni cerebrali chì ùn causanu micca sintomi devenu esse trattati.
Alcuni duttori cercanu se u trattamentu precoce per RIS pò aiutà à prevene a SM. Altri duttori credenu chì hè megliu à fighjulà è aspettà.
Esse diagnosticatu cù RIS ùn significa micca necessariamente chì avete sempre bisognu di trattamentu. Tuttavia, hè impurtante un monitoru attentu è regulare da un duttore specialistu. In alcune persone cun questa situazione, e lesioni ponu aggravarsi rapidamente. Altri ponu sviluppà sintomi cù u tempu. U vostru duttore pò trattà per i sintomi cunnessi, cum'è u dolore di capu crònicu o migraine.
Chì ci hè a prospettiva?
A maiò parte di e persone cun RIS ùn anu sintomi o sviluppanu sclerosi multipla.
Tuttavia, hè sempre impurtante di vede u vostru neurologu (specialistu di u cervellu è di u nervu) è u duttore di famiglia per cuntrolli regulari. Avete bisognu di scansi di seguitu per vede se e lesioni sò cambiate. E scansioni ponu esse necessarie ogni annu o più spessu ancu sè ùn avete micca sintomi.
Fate sapè à u vostru duttore qualsiasi sintomi o cambiamenti in a vostra salute. Mantene un ghjurnale per registrà i sintomi.
Dìite à u vostru duttore se vi sentite ansiosi di u vostru diagnosticu. Puderanu esse capaci di indicà vi nantu à fori è gruppi di supportu per e persone cun RIS.