Pudete Manghjà Pork Rare? Tuttu u vostru bisognu à sapè
Cuntenutu
- U manghjà purcinu raru hè sicuru?
- Sintomi di manghjà carne di porcu contaminata
- Populazioni à risicu altu
- Cambiamenti in e pratiche
- Cunsiglii generali per tene vi salvi
- U fondu
Eppuru chì i piatti di porcu crudu esistenu in certe culture, manghjà carne di maiale cruda o pocu cotta hè un affari risicatu chì pò dà effetti collaterali gravi è sgradevoli.
Alcuni alimenti, cum'è certi pesci è frutti di mare, ponu esse gustati crudi quandu sò preparati in modu sicuru - ancu se a carne di maiale ùn hè sicuramente micca unu di sti alimenti.
Questu articulu esplora i rischi è l'effetti secondari di cunsumà carne di maiale cruda o pocu cotta, è fornisce alcuni consigli per tene in bona salute.
U manghjà purcinu raru hè sicuru?
À u cuntrariu di a bistecca, chì si pò manghjà senza esse cumpletamente marrone à l'internu, u porcu chì hè sanguinante (o raru) à l'internu ùn deve micca esse cunsumatu.
Hè perchè a carne di maiale, chì vene da i porchi, hè propensa à certe batterie è parassiti chì sò tombi in u prucessu di cucina.
Cusì, quandu u porcu ùn hè micca cottu finu à a so temperatura adatta, ci hè u risicu chì quelle batterie è parassiti sopravvivinu è sianu cunsumati. Questu pò fà assai malatu.
Un parasite truvatu in u porcu hè Trichinella spiralis, un vermu tondulu chì provoca una infezzione chjamata trichinosi, cunnisciuta ancu cum'è trichinellosi. Altri animali, cume i lupi, i cinghiali, l'orsi è e morsa, ponu ancu esse purtatori di stu tondulu (,).
In più, manghjà carne di maiale rara o cruda vi mette ancu à u risicu di certe tenie, Taenia solium o Taenia asiatica, intrendu in u vostru trattu digestivu è ripruducendu. Quessi portanu à infezioni, cume a teniasi o a cisticercercosi (,).
Cusì, manghjà carne di maiale rara o pocu cotta ùn hè micca cunsideratu sicuru.
Per diminuisce u risicu di sviluppà queste infezioni, duvete sempre coce u to porcu à a temperatura adatta.
riassuntuManghjà carne di maiale cruda o pocu cotta pò rende assai malatu è mette in periculu per i parassiti cum'è a tigna o a tenia. Quessi sò tipicamenti tombi in u prucessu di coccia - ghjè per quessa hè cruciale di coce u to porcu à fondu.
Sintomi di manghjà carne di porcu contaminata
I sintomi di trichinosi ponu emergere in 1 à 2 ghjorni da cunsumà a carne di maiale contaminata, pocu cotta - ma ùn ponu micca vede finu à una settimana dopu l'ingestione ().
Una volta chì e larve entreranu in u vostru sistema digestivu è cumincianu à ripruducesi i ghjorni 5 à 7, pudete sperimentà disturbi gastrointestinali, cù sintomi cum'è nausea, vomitu, diarrea, fatica è crampi addominali ().
Dopu, una settimana à parechje settimane dopu l'ingestione, e larve cumincianu à scavà si in i muri musculari è intestinali.
In questa fase, i sintomi cum'è febbre alta, dolori musculari, sensibilità à a luce, infezioni oculari, gonfiore di u visu, eruzioni cutanee, mal di testa è brividi sò cumuni ().
A triquinosi pò à volte purtà à cumplicazioni più gravi, chì affettanu u core o u cervellu. Mentre queste complicazioni sò rare, ponu esse fatali. Cù un trattamentu medicu adeguatu, a maggior parte si recupererà da trichinosi in circa 8 settimane ().
D'altra parte, l'infezioni relative à a tenia cum'è a teniasi o a cisticercercosi sò un pocu più difficiule da diagnosticà chì e tenia ùn causanu sintomi immediati è spessu ùn sò micca ricunnisciuti.
E tenie ponu esse rilevate circa 2 à 3 mesi dopu l'ingestione di carne contaminata per mezu di una serie di campioni di feci.
Se i sintomi di teniasi si sviluppanu, generalmente includenu:
- perdita di pesu senza spiegazione
- prublemi digestivu
- dulore
- irritazione intornu à a zona anale
- bloccu di l'intestinu
Tuttavia, se sperimentate improvvisamente crisi, questu hè unu di i sintomi di cisticercosi. Ciò significa chì a tenia hà viaghjatu in altre zone di u corpu cum'è u cervellu, l'ochju o u core ().
Sì avete qualchissia di sti sintomi, cercate prestu assistenza medica.
Populazioni à risicu altu
Quelli chì anu un sistema immunitariu compromessu devenu esse specialmente vigilanti nantu à seguità e linee guida di sicurezza alimentare è a cucina di carne di maiale à una temperatura adatta.
Ciò include quelle chì sò incinte, sottoposte à una terapia per u cancer, o in certi medicinali chì sopprimenu u sistema immunitariu.
Inoltre, e persone chì campanu cun HIV, AIDS, diabete, o quelli chì anu ricevutu un trapianto d'organi devenu esse particolarmente attenti à induve vene u so cibu è chì sia preparatu currettamente.
riassuntuI sintomi di trichinosi ponu include nausea, crampi addominali, è, più tardi, dolori musculari, gonfiori facciali è febbre alte. A tenia ùn pò micca causà sintomi, ma pò ancu ammalà è ancu causà attacchi improvvisi.
Cambiamenti in e pratiche
A causa di e pratiche agricule migliorate in i Stati Uniti, u Canada è l'Europa in l'ultimi decennii, sviluppà a trichinosi hè diventatu raru (,).
In fatti, da u 2011 à u 2015, una media di 16 casi di trichinosi sò stati segnalati à i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC) in i Stati Uniti ogni annu (,).
E stime di trichinosi in u mondu sanu sò assai più grande - à 10.000 casi ogni annu - a maiò parte da a Cina è di i paesi di l'Asia sudorientale o di l'Europa di l'Est (,).
I casi di tenia cunnessi cù a carne purcina sò più difficiuli da discernisce, ma à livellu mundiale si stima chì 28 000 morti à l'annu ponu esse attribuiti à sti parassiti ().
Tuttavia, vale a pena tene à mente chì e pratiche in i Stati Uniti sò sempre in evoluzione.
U 1u d'ottobre, 2019, u Dipartimentu di l'Agricultura di i Stati Uniti (USDA) hà annunziatu chì riduce u numeru di i so ispettori in situ è permetterà à i pruduttori di carne di maiale di ispezionà i so prudutti di carne di maiale. Queste misure sò entrate in vigore solu 2 mesi dopu (8).
Nanzu, solu l'ispettori di u guvernu pudianu determinà chì prudutti di porcu parianu abbastanza sicuri per esse venduti à u publicu (8).
Mentre hè troppu prestu per capisce l'effettu di stu cambiamentu chjave, puderia representà menu oversight. Dunque, a cucina sana di u porcu ferma cruciale.
riassuntuI cambiamenti à e pratiche agricule di e decennie passate in i Stati Uniti anu resu a carne di maiale più sicura da manghjà. Tuttavia, queste sò state recentemente cambiate, permettendu una minore trascuranza. Sia cum’ella sia, hè sempre impurtante per evità di manghjà carne di maiale pocu cotta.
Cunsiglii generali per tene vi salvi
Ùn puderete micca sapè se u vostru porcu hè infettatu Spirali di Trichinella o tenie di porcu solu fighjulenduli, postu chì ste larve sò di dimensioni microscòpiche. Dunque, a migliore difesa contr'à a trichinosi hè a cucina di u to porcu à fondu.
Trichinae hè tombu à 137 ° F (58 ° C), mentre chì l'ova di tenia è e larve sò uccise trà 122-149 ° F (50-65 ° C) (,,).
Un studiu hà trovu chì l'ove di tene di porcu è e larve puderebbenu esse tombate à una temperatura più bassa di 122 ° F (50 ° C) per arrosti chì cottenu più di 15-20 minuti, ma temperature più alte di più di 149 ° F (65 ° C) eranu necessarie per i piatti cù mischji di porcu macinatu (,).
In i Stati Uniti, l'esperti cunsiglienu a cucina di carne di maiale finu à chì a so temperatura interna righjunghji i 145 ° F (63 ° C) per costule, bistecche è lombi. Per a carne di maiale macinata, carne d'organu o mischju di carne macinata, fate coce à almenu 71 ° C (11).
Ch'ella sia un lombu o un porcu macinatu, duverebbe lascià ripusà a carne 3 minuti prima di cunsumalla. Questu permette à a carne di cuntinuà à coce è di cresce a temperatura.
Quandu hè cottu à 145 ° F (63 ° C), pudete nutà chì a carne bianca hà un accennu di rosa mentre a tagliate. Sicondu e linee guida riviste da u USDA, questu hè accettabile.
Duvete aduprà un termometru calibratu per piglià a temperatura di e vostre carni, è seguità e linee guida di u fabbricante.
Una manipulazione curretta di l'alimentu hè ancu veramente impurtante. Ciò significa chì u lavatu di mani hè imperativu mentre cucini, cume si usa acqua potabile pulita per lavà superfici di tagliu, piatti o utensili.
Pudete amparà altri cunsiglii di sicurità per manighjà cibu in u situ di u USDA.
riassuntuA cucina di u to porcu à una temperatura sicura hè cruciale per evità l'infezzione. Mentre i lombi di porcu, chulette è bistecche devenu esse cotte à 145 ° F (63 ° C), a carne di maiale macinata deve ghjunghje à almenu 160 ° F (71 ° C). Lasciate a vostra carne ripusà 3 minuti prima di manghjà.
U fondu
Manghjà carne di maiale cruda o pocu cotta ùn hè micca una bona idea. A carne pò accoglie parassiti, cum'è vermi tondi o tenia.
Queste ponu causà malatie di trasmissione alimentare cum'è trichinosi o teniasi. Mentre rara, a triquinosi pò purtà à cumplicazioni gravi chì sò qualchì volta fatali. Quelli cù sistemi immunitari compromessi devenu esse particulari attenti.
Ancu se i miglioramenti in e pratiche agricule anu fattu certe infezioni menu prubabile, hè sempre cunsigliatu di praticà una manipulazione curretta di l'alimentu è di coce u to porcu à una temperatura cunsigliata.
In questu modu, pudete cucinà carne di maiale chì ùn hè micca solu deliziosa ma sicura da manghjà.