Cumu allevà e reazzioni vaccinali più cumuni
Cuntenutu
- 1. Rossu, gonfiore è dulore in u situ
- 2. Febbre o mal di testa
- 3. Malessere generale è stanchezza
- Quandu andà à u duttore
- Hè sicuru di vaccinà durante u COVID-19?
Febbra, cefalea, gonfiore o rossu in u situ sò alcuni di l'effetti secundarii più cumuni di i vaccini, chì ponu apparisce finu à 48 ore dopu a so amministrazione. Spessu, questi effetti collaterali sò più cumuni in i zitelli, lascienduli irritati, inquieti è lacrimosi.
In a maiò parte di i casi, i sintomi manifestati ùn sò micca serii è duranu trà 3 à 7 ghjorni, cù solu qualchì cura in casa è senza avè da vultà ind'è u duttore. Tuttavia, se a reazione continua à peghju o se ci hè assai disagiu, una valutazione deve esse sempre fatta in un centru di salute o in un ospedale.
Alcuni di i sintomi più cumuni, cum'è febbre, rossi è dolore lucale, ponu esse alleviati cume:
1. Rossu, gonfiore è dulore in u situ
Dopu l'applicazione di u vaccinu, a zona di u bracciu o di a ghjamba pò diventà rossa, gonfia è dura, causendu dolore quandu si move o tocca. Questi sintomi sò cumuni è ùn sò generalmente micca un mutivu di preoccupazione, ancu s'ellu causanu un pocu disconfortu è limitanu u muvimentu per uni pochi di ghjorni.
Cosa da fà: hè cunsigliatu di applicà u ghjacciu à u situ di vaccinazione per 15 minuti, 3 volte à ghjornu finu à chì i sintomi sparisce. U ghjacciu deve esse cupertu cun un pannolinu o un pannu di cuttuni, per chì u cuntattu ùn sia micca direttu cù a pelle.
2. Febbre o mal di testa
Dopu l'applicazione di u vaccinu, a frebba bassa pò cumparisce per 2 o 3 ghjorni. Inoltre, i mal di testa sò ancu cumuni in questi casi, in particulare u ghjornu chì a vaccina hè stata amministrata.
Cosa da fà: i medicazione antipiretichi è analgésichi prescritti da u duttore, cum'è u paracetamol, ponu esse presi per aiutà à alleviare a frebba è u dolore. Questi rimedii ponu esse prescritti in forma di sciroppu, gocce, suppositori o compresse, è e dosi raccomandate devenu esse indicate da u pediatra o da u medicu generale. Amparate à piglià correttamente u paracetamol.
3. Malessere generale è stanchezza
Dopu l'applicazione di un vaccinu, hè nurmale chì si sentenu malati, stanchi è sonnolenti, è cambiamenti gastrointestinali cume sintimentu malatu, diarrea o poviru appetitu sò ancu cumuni.
In u casu di i zitelli o di i zitelli, sti sintomi ponu esse manifestati per mezu di un pienu costante, irritabilità è mancanza di desideriu di ghjucà, è u zitellu pò ancu esse sonnolente è senza appetitu.
Cosa da fà: hè cunsigliatu di manghjà cibi leggeri tutta a ghjurnata, cum'è suppa di verdura o frutta cotta, per esempiu, beie sempre molta acqua per assicurà l'idratazione. In u casu di u zitellu, si deve sceglie di dà piccule quantità di latte o di porridge per evità l'indisposizione. U sonnu aiuta ancu à ricuperà più rapidamente, perciò si consiglia di riposassi assai durante i 3 ghjorni dopu à piglià u vaccinu.
Quandu andà à u duttore
Quandu a frebba dura più di 3 ghjorni o quandu u dulore è u rossu in a zona ùn finiscenu dopu à circa una settimana, hè cunsigliatu di cunsultà u duttore, postu chì ci ponu esse altre cause per i sintomi manifestati, chì ponu avè bisognu di trattamentu adattatu .
Inoltre, quandu u zitellu ùn pò manghjà bè dopu à 3 ghjorni, hè ancu indicatu di cunsultà u pediatra, chì hà da valutà i motivi di a mancanza di appetitu.
In i casi i più gravi, l'effetti secundarii causati da a vaccinazione ponu include difficultà per respirà, gonfiore di a faccia, prurite severu o un sintimu di buccone in a gola, a pronta assistenza medica hè stata indicata. Questi sintomi sò spessu causati da una allergie severa à qualsiasi cumpunenti di u vaccinu.
Hè sicuru di vaccinà durante u COVID-19?
A vaccinazione hè impurtante in ogni momentu di a vita è, dunque, ùn deve ancu esse interrotta durante i tempi di crisa cum'è a pandemia COVID-19. I servizii sanitarii sò pronti à realizà a vaccinazione in modu sicuru, sia per a persona chì riceverà a vaccinazione sia per u prufessiunale. A non vaccinazione pò purtà à novi epidemie di malatie prevenibili da a vaccinazione.
Per assicurà a sicurezza di tutti, tutte e regule sanitarie sò rispettate per prutege quelli chì vanu in posti di salute SUS per esse vaccinati.