7 Rimedii per Stinzia cù Sclerosi Multipla (MS)
Cuntenutu
- Chì ghjè a stinzia?
- 1. Manghjate più fibre
- 2. Pruvate l'agenti di carica
- 3. Bei più acqua
- 4. Aumenta u vostru eserciziu
- 5. Aduprate un addolcitore di feci
- 6. Appughjatevi nantu à i lassativi
- 7. Uttenite regularmente in a vostra rutina
- Quandu per vede un duttore
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
MS è stinzia
Se avete a sclerosi multipla (MS), ci hè una bona furtuna chì avete prublemi cù a vostra vescica è e vostre viscere. A disfunzione vesicale hè un effetti collaterale cumunu di a MS cù prublemi intestinali.
Circa u 80 per centu di e persone cun MS trattanu cun una sorta di disfunzione vesicale. A stinzia hè a lagnanza intestinale a più cumuna in MS, secondu a Società Naziunale MS.
Chì ghjè a stinzia?
A stinzia pò influenzà chiunque in ogni mumentu. Hè generalmente carattarizatu da i sintomi seguenti:
- movimenti intestinali pocu frequenti, tipicamente menu di trè à a settimana
- tempu difficiule passendu sgabelli
- sgabelli duri o chjuchi
- disturbi abdominali o disconfort
Sta cundizione pò esse causata direttamente da MS stessa o indirettamente da sintomi di MS. In ogni casu, hè impurtante chì a purtate à u vostru duttore. A stinzia irrisolvuta pò aggravà a vescica è altri sintomi di MS.
Eccu sette rimedii casani chì ponu aiutà à risolve, o ancu prevene, a stinzia.
1. Manghjate più fibre
Sicondu l'American Heart Association (AHA), una dieta ricca di fibre pò aiutà à risolve a stinzia. Pò dinò riduce u risicu per parechje altre cundizioni, cumprese malatie cardiache è diabete. E donne devenu uttene almenu 25 grammi di fibre ogni ghjornu è l'omi 38 grammi à ghjornu.
L'AHA ricumanda di uttene fibre da l'alimentu invece di i supplementi quandu hè pussibule. I grani integrali, cum'è u granu integrale, l'avena è u risu brunu, sò un ottimu locu per cumincià. Altre boni fonti di fibra includenu:
- frutta fresca, cum'è mele, lamponi è banane
- legumi, cume i piselli spaccati, lenticchie è fasgioli
- noci, cum'è noci è amanduli
- ligumi, cum'è carciofi è broccoli
2. Pruvate l'agenti di carica
Forse ùn site micca un fan di e verdure o avete a sensazione di ùn avè u tempu di cucinà cereali sani. S'ellu hè u casu, continuate à pruvà novi alimenti finu à truvà a dieta ricca di fibre chì funziona per voi. Intantu, l'agenti di carica ponu ancu aiutà.
L'agenti di carica, cunnisciuti ancu cum'è supplementi di fibre, ponu aumentà u vulume di e vostre feci. Chì pò fà più faciule passà u banchittu. Includenu:
- psyllium (Metamucil)
- policarbofile (FiberCon)
- psyllium and senna (Perdiem)
- destrina di granu (Benefiber)
- metilcellulosa (Citrucel)
Per assicurà l'effettu desideratu, assicuratevi di leghje l'istruzzioni per qualunque agente di carica pruvate. Vi sarà spessu urdinatu di piglià u supplementu cù almenu un vetru d'acqua o altru liquidu chjaru.
Hè spessu megliu di piglià sti supplementi di notte per una rutina di l'intestinu di a mattina più regulare. Assicuratevi di cuntinuà à beie assai liquidi per tutta a ghjurnata.
3. Bei più acqua
Unu di i modi più utili per alleviare a stinzia hè di beie solu più liquidi, in particulare acqua. A Clinica Mayo ricumanda à e donne di beie 11,5 tazze di fluidu ogni ghjornu è di l'omi di 15,5 tazze.
Questu hè, naturalmente, solu una stima generale. Se ùn site micca vicinu à quellu ammontu, questu puderia cuntribuisce à a vostra stipsi.
Piglia acqua calda, soprattuttu a mane, pò ancu aiutà à gestisce a stinzia.
4. Aumenta u vostru eserciziu
L'eserciziu regulare pò aiutà à riduce a stinzia o ancu impedisce ch'ellu accada in primu locu. L'eserciziu stimula i musculi addominali chì, à turnu, ponu stimulà i muvimenti in u colon.
Unu hà dimustratu chì u massaggio addominale cutidianu hà migliuratu i sintomi di stinzia. A Società Naziunale di Sclerosi Multipla dice chì muvendu di più pò migliurà altri sintomi di MS è aumentà u vostru umore.
A fatigue è altri fattori ponu rende difficiule l'eserciziu. S'ellu hè u casu per voi, cuminciate cù esercizii à bassu impattu cume a camminata rapida o l'aerobica in acqua. Ogni tipu d'attività conta.
5. Aduprate un addolcitore di feci
S'è vo circate sempre più opzioni per trattà a vostra stinzia, i dolci addolcenti ponu esse benefichi. Puderanu diminuisce u dolore è a tensione di i muvimenti intestinali, è aiutanu à alleviare qualchì disagiu.
Docusate (Colace) è polyethylene glycol (MiraLAX) sò duie opzioni dispunibili chì ùn necessitanu micca una prescrizione. Tramindui travaglianu aumentendu u fluidu o u grassu in e feci è rendendulu più dolce è più faciule da passà.
Cumprate Colace o MiraLAX avà.
6. Appughjatevi nantu à i lassativi
I lassativi ùn sò micca una suluzione à longu andà, ma ponu furnisce un aiutu tempurale. Usalli regolarmente pò cambià in realtà u tonu è u sintimu in l'intestinu grossu. Questu pò purtà à a dipendenza, significendu chì cuminciate à avè bisognu di un lassativu per ogni muvimentu intestinale.
I lassativi ponu esse aduprati per accelerà e feci senza irrità i vostri intestini. Alcune opzioni includenu bisacodyl (Correctol) è sennosides (Ex-Lax, Senokot).
Parlate prima cù u vostru duttore se pensate chì i lassativi vi puderianu benefiziu.
7. Uttenite regularmente in a vostra rutina
Entrà in una rutina pò ancu aiutà à alleviare l'incomodità intestinali. Visitate u bagnu da 20 à 30 minuti dopu avè manghjatu, per esempiu, per prufittà di u riflessu gastrocolicu naturale di u vostru corpu. Stu riflessu innesca u vostru intestinu à cuntrattassi è pò fà più faciule passà un sgabellu.
Quandu per vede un duttore
Se a stinzia hè nova per voi, hè ora di dì à u vostru duttore. Solu un prufessiunale medicu vi pò dì s'ellu ci hè qualcosa d'altru in corso.
U sangue in i vostri feci, a perdita di pesu senza spiegazione, o u dulore severu cù l'intestinali sò altri sintomi chì guarantiscenu una chjamata à u vostru duttore oghje.