Autore: Monica Porter
Data Di Creazione: 20 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 23 Nuvembre 2024
Anonim
Chì ci hè l'affare cù i ricordi riprimuti? - Salute
Chì ci hè l'affare cù i ricordi riprimuti? - Salute

Cuntenutu

Avvenimenti significativi in ​​a vita tendenu à fermassi in a vostra memoria. Qualchidunu puderia scintillà a felicità quandu li ricurdate. Altri pudianu implicà emozioni menu piacevuli.

Puderete fà un sforzu cusciente per evità di pensà à questi ricordi. I ricordi riprimuti, invece, sò quelli chì site inconscientemente scurdà si.Questi ricordi implicanu generalmente un tipu di traumu o un avvenimentu profondamente angoscia.

Maury Joseph, psicologu clinicu in Washington, D.C., spiega chì quandu u vostru cervellu registra qualcosa troppu angoscia, "lascia cascà a memoria in una zona" incosciente ", un regnu di a mente chì ùn pensate micca".

Sembra abbastanza simplice, ma u cuncettu di ripressione di a memoria hè unu cuntruversu chì l'esperti anu longu dibattitu.

Da induve hè vinuta l'idea?

L'idea di a ripressione di a memoria ricolla à Sigmund Freud à a fine di u 1800. Hà cuminciatu à sviluppà a teoria dopu chì u so prufessore, u Duttore Joseph Breuer, li abbia parlatu di una paziente, Anna O.


Hà campatu parechji sintomi senza spiegazione. Durante u trattamentu per questi sintomi, hà cuminciatu à ricurdà eventi sconvolgenti di u passatu chì ùn avia in precedenza memoria. Dopu avè ripigliatu sti ricordi è parlatu d'elli, i so sintomi anu cuminciatu à migliurà.

Freud hà cridutu chì a ripressione di a memoria servia da meccanisimu di difesa contr'à l'avvenimenti traumatichi. I sintomi chì ùn pudianu micca esse tracciati per una causa chjara, hà cunclusu, derivanu da ricordi riprimuti. Ùn pudete micca ricurdà ciò chì hè accadutu, ma u sentite in u vostru corpu, quantunque.

U cuncettu di ripressione di a memoria hà avutu una rinascita di pupularità in l'anni 90 quandu un numeru crescente di adulti anu cuminciatu à segnalà ricordi di abusi di zitelli chì ùn avianu micca sapiutu prima.

Perchè hè cuntruversu?

Alcuni prufessiunali di salute mentale credenu u cervellu riprimite i ricordi è offre terapia per aiutà e persone à ricuperà ricordi nascosti. Altri sò d'accordu chì a ripressione puderia esse teoricamente pussibile, ancu s'ellu ùn ci hè una prova concreta.


Ma a maiurità di i psiculoghi, circadori è altri esperti praticanti in u duminiu interruganu tuttu u cuncettu di ricordi riprimuti. Ancu Freud hà dopu scupertu assai di e cose chì i so clienti "si sò ricurdati" durante e sessioni di psicoanalisi ùn eranu micca veri ricordi.

Soprattuttu, "a memoria hè assai difettosa", dice Joseph. "Hè sottumessu à i nostri preghjudizii, cumu si sentenu in u mumentu, è cumu si sentenu emotivamente à u mumentu di l'eventu".

Ciò ùn significa micca chì i ricordi ùn sianu utili per esplorà prublemi psiculogichi o amparà nantu à a personalità di qualcunu. Ma ùn devenu micca necessariamente esse presi cum'è verità cuncrete.

Infine, ci hè u fattu chì ùn saparemu mai assai di i ricordi riprimuti perchè sò cusì difficiuli da studià è valutà. Per gestisce un studiu obiettivu è di alta qualità, averiate bisognu di espone i participanti à un traumu, chì ùn hè micca eticu.

Cosa hè a terapia di memoria reprimita?

Malgradu a cuntruversia intornu à i ricordi riprimuti, alcune persone offrenu una terapia di memoria reprimita. Hè cuncipitu per accede è ricuperà i ricordi riprimuti in un sforzu per allevà i sintomi senza spiegazione.


I praticanti spessu usanu l'ipnosi, l'imaghjini guidati, o tecniche di regressione d'età per aiutà e persone à accede à i ricordi.

Alcuni approcci specifici includenu:

  • brainspotting
  • terapia di trasfurmazione somatica
  • terapia primaria
  • psicoterapia sensorimotora
  • prugrammazione neurolinguistica
  • terapia di sistemi di famiglia interna

generalmente ùn sustene micca l'efficacezza di sti approcci.

A terapia di memoria reprimita pò ancu avè qualchì seria cunsequenza indesiderata, vale à dì falsi ricordi. Si tratta di ricordi creati per suggerimentu è coaching.

Puderanu avè un impattu negativu sia nantu à a persona chì li sperimenta sia quellu chì pò esse implicatu in elli, cum'è un membru di a famiglia suspettatu di abusu basatu annantu à una falsa memoria.

Chì altru puderia spiegà u fenomenu?

Allora, chì ci hè daretu à l'innumirevuli raporti di persone chì si scurdanu di l'avvenimenti maiò, in particulare quelli chì si sò passati à principiu di vita? Ci hè uni pochi di teorii chì puderianu spiegà perchè accade questu.

Dissuciazione

A ghjente face spessu cun traume severi dissociendu, o staccendusi da ciò chì accade. Stu staccamentu pò sfocà, alterà, o bluccà a memoria di l'evenimentu.

Alcuni esperti credenu chì i zitelli chì sperimentanu abusi o altri traumi ùn sianu capaci di creà o accede à i ricordi in u modu abituale. Anu i ricordi di l'evenimentu, ma forse ùn li ricorderanu micca finu ch'elli sianu più vechji è megliu equipati per affrontà a sofferenza.

Negazione

Quandu ricusate un avvenimentu, Ghjiseppu dice, ùn pò mai esse registratu in a vostra cuscenza.

"A negazione pò accade quandu qualcosa hè cusì traumaticu è scunvince a vostra mente ùn lascia micca formà una foto", aghjusta.

Maury offre l'esempiu di un zitellu chì hè testimone di a violenza domestica trà i so genitori. Puderanu verificà temporaneamente mentalmente. Di conseguenza, ùn puderianu micca avè un "ritrattu" di ciò chì hè accadutu in a so memoria. Eppuru, si tenenu quandu guardanu una scena di lotta in un filmu.

Dimenticà si

Ùn pudete micca ricurdà un avvenimentu finu à chì qualcosa più tardi in a vita scatenassi u vostru ricordu.

Ma ùn hè micca veramente pussibule di sapè se u vostru cervellu hà reprimitu inconscientemente a memoria o sì avete cuscientemente sipoltu, o semplicemente dimenticatu.

Nova infurmazione

Ghjiseppu suggerisce vechji ricordi chì site dighjà cuscenti di puderebbenu piglià significati diversi è avè più sensu dopu in a vita. Questi significati novi ponu emergere durante a terapia o simpliciamente quandu invechjate è guadagnate esperienza di vita.

Quandu si capisce u significatu di una memoria chì ùn avete micca cunsideratu prima traumaticu, puderebbe diventà estremamente angosciutu da ellu.

È se mi pare d'avè un tipu di memoria riprimita?

Sia a memoria sia u traumu sò temi cumplicati chì i circadori travaglianu sempre per capì. I principali esperti in i dui campi continuanu à esplorà i ligami trà i dui.

Sì avete a sensazione d'avè prublemi à ramintà un primu ricordu o ùn vi ricordate micca di un avvenimentu traumaticu chì a ghjente vi hà parlatu, cunsiderate di ghjunghje à un terapeuta autorizatu.

L'Associazione Psicologica Americana (APA) ricumanda di circà unu furmatu per trattà sintomi specifici, cum'è:

  • ansietà
  • sintomi somatichi (fisichi)
  • diprissioni

Un bon terapeuta vi aiuterà à esplorà i ricordi è i sentimenti senza guidàvi in ​​alcuna direzione particulare.

Parlate

In e vostre riunioni iniziali, assicuratevi di menziunà qualcosa di insolitu chì sperimentate, sia fisicamente sia mentalmente. Mentre alcuni sintomi di traumu sò facili da identificà, altri ponu esse più sottili.

Alcuni di sti sintomi menu cunnisciuti includenu:

  • prublemi di sonnu, cumpresu insonnia, fatigue, o incubi
  • sentimenti di cundanna
  • bassa autostima
  • sintomi d'umore, cum'è rabbia, ansietà è depressione
  • cunfusione o prublemi cù cuncentrazione è memoria
  • sintomi fisichi, cum'è musculi tesi o doloranti, dolore inspiegabile, o angoscia stomacu

Tenite à mente chì un terapeuta ùn deve mai allenàvi per mezu di a memoria. Ùn devenu micca suggerisce chì avete sperimentatu abusu o vi guidanu à ricordi "riprimuti" basati nantu à e so credenze nantu à ciò chì hè accadutu.

Anu ancu esse imparziali. Un terapeuta eticu ùn suggerisce micca subitu chì i vostri sintomi sò u risultatu di abusu, ma ùn anu ancu da annullà cumpletamente a pussibilità senza piglià u tempu di cunsideralla in terapia.

U fondu

In teoria, a ripressione di memoria puderia accade, ancu se altre spiegazioni per i ricordi persi ponu esse più probabili.

L'APA suggerisce chì mentre i ricordi di traumi Maghju esse riprimitu è ​​ricuperatu dopu, questu pare estremamente raru.

L'APA rimarca ancu chì l'esperti ùn cunnoscenu ancu abbastanza nantu à cumu funziona a memoria per dì una vera memoria recuperata da una falsa memoria, a menu chì altre prove sustenenu a memoria recuperata.

Hè impurtante per i prufessiunali di a salute mentale di piglià un approcciu imparziale è ughjettivu à u trattamentu, quellu chì si basa in a vostra sperienza attuale.

U traumu pò avè effetti assai veri nantu à u vostru cervellu è u corpu, ma trattà questi sintomi pò avè più benefiziu ch'è a ricerca di ricordi chì forse ùn esistenu micca.

Crystal Raypole hà travagliatu prima cum'è scrittore è editore per GoodTherapy. I so campi d'interessu includenu lingue è letteratura asiatiche, traduzzione giapponese, cucina, scienze naturali, pusitività sessuale è salute mentale. In particulare, ella s'impegna à aiutà à diminuisce u stigma intornu à i prublemi di salute mentale.

Novi Posti

À chì serve a pianta Saião è cumu piglià

À chì serve a pianta Saião è cumu piglià

aião hè una pianta medicinale, cunni ciuta ancu cum'è coirama, foglia di furtuna, foglia di co ta o arechja di monacu, ampiamente aduprata in u trattamentu di di ordini di u tomacu...
Malatia di Fabry

Malatia di Fabry

A malatia di Fabry hè un raru indromu congenitu chì provoca l'accumulazione anormale di gra u in i vini anguini, cau endu u viluppu di intomi cum'è u dolore in e mani è i p...