Cosa hè a retinopatia diabetica, i sintomi è cume u trattamentu deve esse
Cuntenutu
A retinopatia diabetica hè una situazione chì pò accade quandu u diabete ùn hè micca identificatu o trattatu currettamente. Cusì, ci sò una grande quantità di glucosiu chì circuleghja in u sangue, chì pò purtà à dannu à i navi prisenti in a retina, chì ponu causà cambiamenti di vista, cum'è visione sfocata, sfocata o maculata.
A retinopatia diabètica pò esse divisa in 2 tippi diffirenti:
- Retinopatia diabètica non proliferativa: chì currisponde à u stadiu iniziale di a malatia, in quale a presenza di picculi lesioni in i vini sanguini di l'ochju pò esse verificata;
- Retinopatia diabètica proliferativa: hè u tippu u più seriu induve ci sò danni permanenti à i vasi sanguigni in l'ochji è a furmazione di navi più fragili, chì ponu rumpesi, aggravendu a visione o causendu cecità.
Per evità a retinopatia diabetica hè impurtante chì u trattamentu di a diabetes si faci secondu a raccomandazione di l'endocrinologu, hè ancu impurtante di avè una dieta sana è di praticà attività fisica di modu regulare, in più di monitorà i livelli di glucosiu tutta a ghjurnata .
Sintomi di retinopatia diabètica
Inizialmente, a retinopatia diabetica ùn porta micca à l'apparizione di segni o sintomi, essendu generalmente diagnosticata quandu i vasi sanguini sò dighjà più danneggiati, è pò esse l'apparizione di:
- Picculi punti neri o linee in a visione;
- Visione sfocata;
- Macchi scuri in a visione;
- Difficultà per vede;
- Difficultà à identificà diversi culori
Tuttavia, sti sintomi ùn sò micca sempre faciuli da identificà prima di l'iniziu di a cecità è, dunque, hè assai impurtante chì e persone chì soffrenu di diabete mantenenu bè cuntrullati i so livelli di zuccheru è facenu visite regulare à l'oftalmologu per valutà a so salute di l'ochji.
Cumu trattà
U trattamentu deve esse sempre guidatu da un oculistu è di solitu varieghja secondu a gravità di u paziente è u tippu di retinopatia. In casu di retinopatia diabetica non proliferativa, u duttore pò sceglie di monitorà l'evoluzione di a situazione senza trattamentu specificu.
In casu di retinopatia diabetica proliferativa, l'oftalmologu pò indicà a prestazione di chirurgia o di trattamentu laser per eliminà i novi vasi sanguini chì si formanu in l'ochju o per piantà u sanguinamentu, s'ellu accade.
Tuttavia, a persona deve sempre mantene u trattamentu currettu di u diabete per evità u peghju di a retinopatia, ancu in i casi di retinopatia diabetica non proliferativa, è per evità l'apparizione di altre complicazioni, cume u pede diabeticu è i cambiamenti cardiaci. Amparate più nantu à e cumplicazioni di u diabete.