Cosa hè a retinopatia ipertensiva è chì sò i sintomi
Cuntenutu
- Classificazione
- Tipi di retinopatia ipertensiva è sintomi associati
- 1. Retinopatia ipertensiva cronica
- 2. Retinopatia ipertensiva maligna
- Chì ghjè u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
A retinopatia ipertensiva hè carattarizata da un gruppu di cambiamenti in u fundu, cum'è l'arterie retiniana, e vene è i nervi, chì sò causati da ipertensione arteriale. A retina hè una struttura chì si trova à u fondu di u globu oculare è hà a funzione di trasfurmà u stimulu di luce in un stimulu nervosu, chì permette a visione.
Ancu se sti cambiamenti si verificanu principalmente in a retina, i cambiamenti secondarii à l'ipertensione arteriale ponu ancu esse manifestati in a coroide è u nervu otticu.
Classificazione
In quantu à a retinopatia ipertensiva, solu assuciata à l'ipertensione, hè classificata in gradi:
- Grade 0: senza cambiamenti fisichi;
- Grade 1: si verifica un restringimentu arteriolare moderatu;
- Grade 2: restringimentu arteriolare marcatu cù irregolarità focali;
- Grade 3: listessu cum'è in u gradu 2, ma cù emorragie di a retina è / o esudati;
- Grade 4: listessu cum'è in grade 3, ma cun gonfiore di u discu.
Tipi di retinopatia ipertensiva è sintomi associati
A retinopatia ipertensiva pò esse cronica, se assuciata à ipertensione cronica, o maligna, se associata à ipertensione arteriale maligna:
1. Retinopatia ipertensiva cronica
Hè di solitu asintomaticu è apparisce in e persone cun ipertensione cronica, in cui si manifesta un restringimentu arteriolare, una alterazione in u riflessu arteriolare, un segnu di traversata arteriovenosa, in cui l'arteria passa anteriormente à a vena. Benchì rari, certi volti ponu apparisce segni è sintomi cume emorragie retiniche, microaneurismi è segni di occlusione vascolare.
2. Retinopatia ipertensiva maligna
A retinopatia ipertensiva maligna hè assuciata cun un aumentu improvvisu di a pressione sanguigna, cù valori di pressione sanguigna sistolica superiore à 200 mmHg è valori di pressione diastolica più alti di 140 mmHg, causendu prublemi micca solu à u livellu di l'ochji, ma ancu à u cardiacu , livelli renali è cerebrali.
A differenza di a retinopatia ipertensiva cronica, chì hè di solitu asintomatica, a retinopatia ipertensiva maligna hè generalmente associata à mal di testa, visione sfocata, visione doppia è l'apparizione di una macchia scura in l'ochju. Inoltre, cambiamenti di pigmentazione in l'ochju, edema maculare è distaccu neuroepiteliale da a regione maculare è edema papillare ischemicu ponu accade in stu tipu di retinopatia, cù emorragie è macchie.
Chì ghjè u diagnosticu
A diagnosi di retinopatia ipertensiva hè fatta da fondoscopia, chì hè un esame in cui l'oftalmologu hè in gradu di osservà tuttu u fondu di l'ochju è e strutture di a retina, cù l'aiutu di un dispositivu chjamatu oftalmoscopiu, è hà per scopu di rilevà cambiamenti in questa regione chì pò dannà a visione. Vede più nantu à questu esame.
L'angiugrafia à fluorescine pò ancu esse aduprata, chì di solitu hè necessaria solu in casi atipichi o per escludere u diagnosticu di altre malatie.
Cumu hè fattu u trattamentu
A retinopatia cronica raramente richiede trattamentu oculare. A necessità di trattamentu oftalmicu si pone quandu e complicazioni si verificanu in a retina.
À u cuntrariu, a retinopatia ipertensiva maligna hè una emergenza medica. In questi casi, u cuntrollu di a pressione sanguigna deve esse effettuatu in modu efficace è cuntrullatu, per prevene ferite irreversibili. Dopu chì a crisa di ipertensione maligna hè stata superata, a visione hè generalmente recuperata, totalmente o in parte.