Noduli Reumatoidi: Chì Sò?
Cuntenutu
- Chì parenu?
- Perchè si formanu?
- Induve si formanu?
- Sò dolorosi?
- Quale hè tipicamente chì li ottiene?
- Cumu li trattate?
- Quandu per vede un duttore
- U fondu
L'artrite reumatoide (RA) hè un disordine autoimmune induve u sistema immunitariu di u corpu attacca u rivestimentu cumunu cunnisciutu cum'è sinoviu. A cundizione pò causà noduli dolorosi à sviluppà nantu à queste parti di u corpu:
- mani
- pedi
- polsi
- gomiti
- cavichje
- spazii chì una persona ùn pò micca sempre vede, cum'è i pulmoni
Leghjite puru per scopre cume si formanu questi noduli è ancu qualsiasi trattamenti chì ponu aiutà.
Chì parenu?
I noduli di l'artrite reumatoide ponu varià in dimensioni da assai chjucu (circa 2 millimetri) à più grande (circa 5 centimetri). Sò di solitu di forma tonda, ancu s'ellu hè pussibule ch'elli possinu avè cunfini irregulari.
I noduli tipicamente si sentenu fermi à u toccu è si muveranu di solitu quandu sò pressati. A volte i noduli ponu formà una cunnessione cù tessuti o tendini sottu à a pelle è ùn ponu micca spostassi quandu sò pressati.
I noduli ponu esse teneri à u toccu. Questu accade di solitu quandu una persona sperimenta una artrite reumatoide flare-up.
Nòduli assai grossi o noduli nantu à certe zone ponu appughjà nantu à i nervi o i vini sanguini. Questa pò causà disconfort è influenzà a capacità di una persona di spostà e so mani, i so pedi, è ancu di più.
I Noduli varianu in dimensioni, forma è situazione nantu à u corpu. A volte una persona pò avè un nodulu. Altre volte ponu avè una raccolta di noduli più chjuchi.
Perchè si formanu?
I duttori ùn sanu micca esattamente perchè i noduli reumatoidi si formanu per via di l'artrite reumatoide. Tipicamente, una persona riceve noduli reumatoidi quandu anu avutu RA da parechji anni. I noduli sò cumposti da i cumpunenti seguenti:
- Fibrina. Questa hè una proteina chì ghjoca un rolu in a coagulazione di u sangue è pò esse risultata da danni tissuti.
- Cellule infiammatorie. L'artrite reumatoide pò causà infiammazione in u corpu chì porta à u sviluppu di noduli.
- Cellule morte di a pelle. E cellule di a pelle morte da e proteine in u corpu si ponu accumulà in i noduli.
I noduli ponu assimigliassi à qualchì altra cundizione, cume i cisti epidermoidi, a bursite à l'olecranone è i tophi causati da a gotta.
Induve si formanu?
I noduli di l'artrite reumatoide ponu formassi in e seguenti zone di u corpu:
- volta di i tacchi
- gomiti
- dita
- articuli
- pulmoni
Queste zone sò di solitu induve a pressione hè posta nantu à e superfici di u corpu o intornu à articulazioni altamente aduprate, cum'è i gomiti è e dita. Se una persona hè cunfinata à u lettu, ponu sviluppà noduli di artrite reumatoide nantu à:
- u ritornu di a so testa
- tacchi
- sacrum
- altre zone di pressione
In rari casi, i noduli ponu formassi in altre zone, cum'è l'ochji, i pulmoni, o e corde vocali. Queste ponu esse difficiule per un medicu da identificà. Tuttavia, questi noduli interni ponu causà effetti collaterali gravi, cume difficoltà à respirà, se u nodulu hè troppu grande in dimensioni.
Sò dolorosi?
I noduli di l'artrite reumatoide ùn sò micca sempre dulurosi, ancu s'elli ponu esse. A volte l'infiammazione per i noduli pò causà una cundizione chjamata vasculite. Questa hè una infiammazione di i vasi sanguigni chì dà u dolore à i noduli.
Quale hè tipicamente chì li ottiene?
Parechji fattori ponu mette in più risicu per sviluppà noduli. Questi includenu:
- Sessu. E donne sò significativamente più propensi à artrite reumatoide cà l'omi.
- Tempu. Più una persona hà artrite reumatoide più longa, u più prubabile di sviluppà noduli.
- Severità. Di solitu, più hè severa l'artrite reumatoide di una persona, più hè prubabile ch'elli averanu noduli.
- Fattore reumatoide. E persone cun livelli più alti di fattore reumatoide in u so sangue sò ancu più propensi à avè noduli. U fattore reumatoide si riferisce à e proteine in u sangue chì sò assuciate à disordini autoimmuni, cum'è l'artrite reumatoide è u sindrome di Sjögren.
- Fumendu. Oltre à l'artrite reumatoide grave, fumà hè un altru fattore di risicu per i noduli reumatoidi.
- Genetica. E persone cun certi geni anu un risicu più altu per sviluppà l'artrite reumatoide.
Cumu li trattate?
I noduli di l'artrite reumatoide ùn anu micca sempre bisognu di trattamentu. Tuttavia, se causanu dolore o restringenu u muvimentu, u vostru duttore pò raccomandà trattamenti.
Assumendu medicazione cunnisciuta cum'è farmaci antireumatichi modificatori di malatie (DMARD) pò aiutà à riduce a dimensione di alcuni noduli reumatoidi.
I medichi anu ligatu un altru medicamentu per l'artrite reumatoide, u metotrexatu, cù l'aumentu di a probabilità chì i noduli diventeranu più grandi. Questa medicazione suprime u sistema immune. Se i noduli sò problematichi, u vostru duttore pò raccomandà di passà da metotrexatu à un'altra droga, se necessariu.
A volte l'iniezioni di corticosteroidi ponu riduce l'infiammazione è trattà i noduli reumatoidi. S'ellu ùn funziona micca, u vostru duttore pò raccomandà di rimuovere chirurgicamente u nodulu o noduli. Tuttavia, i noduli spessu tornanu dopu a rimozione chirurgica.
Quandu per vede un duttore
I noduli reumatoidi ùn causanu micca sempre cumplicazioni. Tuttavia, hè pussibule chì nantu à e zone di pressione più grande, cum'è i pedi, a pelle sopra i noduli pò diventà irritata o infettata. I risultati ponu esse rossi, gonfiore è calore à i noduli.
I noduli infettati necessitanu assistenza medica. L'antibiotici ponu esse richiesti per trattà una infezzione nodula.
Vede u vostru duttore se avete un dolore severu o aggravatu in tutti i noduli chì pudete avè o i noduli affettanu gravemente a vostra capacità di muvimentu.
Noduli nantu à u fondu di i pedi ponu ancu rende difficiule di camminà, causà anomalie di andatura, o spostà u stress in altre articulazioni, purtendu à u ghjinochju, l'anca, o u lombalgiu.
U fondu
I noduli di l'artrite reumatoide ponu andà da fastidiosi à dolorosi. Mentre ùn anu micca generalmente bisognu di trattamentu, parlate cù u vostru duttore se i vostri sintomi cumincianu à diventà dolorosi o avete difficultà cù a mobilità.