E Foglie di Rhubarb sò Sicure da Manghjà?
Cuntenutu
U Rabarbru hè una pianta chì gode di u clima fretu è si trova in e zone muntagnose è temperate di u mondu cum'è u Nordeste di l'Asia.
A spezia Rheum x hybridum hè cumunimenti cultivatu cum'è una verdura alimentaria in tutta l'Europa è l'America di u Nordu.
Ancu se u rabarbare hè botanicamente una verdura, hè classificatu cum'è fruttu in i Stati Uniti ().
Hà longhi steli fibrosi chì vanu da u rossu scuru à u verde pallidu. Quessi sò spessu tagliati è cucinati cun zuccheru per u so gustu assai acru.
Intantu, e so grande foglie verde scuru parenu un pocu cum'è spinach è ùn sò di solitu manghjate per via di e paure ch'elli sianu velenosi o micca commestibili.
Questu articulu furnisce tutte l'infurmazioni chì avete bisognu nantu à a sicurezza di e foglie di rabarbaro.
Riccu in acidu ossalicu
E foglie di rabarbare sò cunsiderate micca commestibili per via di a so alta concentrazione di acidu ossalicu. In fattu, sia i steli chì e foglie cuntenenu àcitu ossalicu, ma e foglie anu un cuntenutu assai più altu.
L'acidu ossalicu hè una sustanza naturale chì si trova in parechje piante, cumprese fronde verdi, frutti, ligumi, noce, sementi è cacao ().
U Rabarbru cuntene circa 570-1,900 mg d'oxalatu per 3,5 once (100 grammi). E foglie cuntenenu u più ossalatu, cumprese 0,5-1,0% di a foglia ().
Troppu ossalatu in u corpu pò purtà à una cundizione cunnisciuta cum'è iperossaluria, chì hè quandu l'ossalatu in eccessu hè eliminatu in l'urina. Questu pò ancu cunduce à una cumulazione di cristalli di ossalatu di calciu in l'organi ().
In i reni, questu pò purtà à a furmazione di calcoli renali è eventualmente fallimentu renale.
I sintomi di avvelenamentu lieve di e foglie di rabarbara includenu vomitu è diarrea chì si risolvenu in poche ore. A tossicità più seria da l'ossalatu provoca mal di gola, difficoltà à inghiottire, nausea, vomitu (à volte ancu sangue), diarrea è dolore addominale ().
I sintomi assai gravi includenu insufficienza renale, intorpidimentu, contrazioni musculari è crampi.
riassuntuE foglie di rabarbare cuntenenu àcitu ossalicu, chì pò causà l'accumulazione in l'organi è purtà à calcoli renali è insufficienza renale quandu si cunsuma in quantità elevate.
L'avvelenamentu di e foglie di rabarbare hè raru
Ci hè assai pochi rapporti di avvelenamentu fatale o micca fatale causatu da manghjà foglie di rabarbare.
A dose letale media riportata per l'ossalatu hè stimata à 170 mg per libbra (375 mg per kg) di pesu corporeu, chì hè circa 26,3 grammi per una persona di 154 libbra (70-kg) ().
Questu significa chì una persona duverebbe manghjà trà 5,7-11,7 libbre (2,6-5,3 kg) di foglie di rabarbaro per una dose potenzialmente letale di ossalato, a seconda di a concentrazione di ossalato in a foglia.
Tuttavia, quantità letali sò state ancu riportate à livelli inferiori di assunzione (,,).
Durante a Prima Guerra Mundiale, a ghjente hè stata cunsigliata di manghjà foglie di rabarbaru in sostituzione di ligumi chì ùn eranu micca dispunibili à u mumentu, purtendu à i rapporti di parechji avvelenamenti è morti ().
Ci sò stati ancu segnalazioni di avvelenamenti durante l'anni 60, ma perchè hè assai pocu cumunu di manghjà e foglie di rabarbaro, ùn sò micca segnalati i morti da e foglie di rabarbaro in tempi più recenti ().
Tuttavia, ci sò casi di persone chì sviluppanu danni à i reni da manghjà quantità elevate di steli di rabarbaro, chì cuntenenu ancu acidu ossalicu ().
Inoltre, alcune persone sò più suscettibili à sviluppà calcoli renali è danni renali da ossalati.
Ciò include e persone cun certe condizioni genetiche, è ancu quelle cù danni renali esistenti, una alta assunzione di vitamina C, o carenza di vitamina B6 (,,,).
Hè statu ancu suggeritu chì l'avvelenamentu fatale è non fatale di e foglie di rabarbare pò esse causatu da un'altra sustanza cunnisciuta cum'è glicosidi di antraquinone - micca da l'acidu ossalicu. Tuttavia, più ricerca hè necessaria ().
riassuntuI rapporti di avvelenamentu da manghjà foglie di rabarbare sò assai rari. Una persona averia bisognu di manghjà quantità significative di foglie di rabarbare per induce sintomi, ancu se alcune persone ponu esse più suscettibili à sviluppà prublemi renali da ossalati.
U fondu
E foglie di rabarbare cuntenenu quantità elevate di acidu ossalicu, chì ponu causà prublemi di salute quandu si manghjanu in quantità più alte.
I sintomi di tossicità includenu sintomi gastrointestinali lievi, è ancu prublemi più gravi, cum'è calcoli renali è insufficienza renale.
Ancu se i rapporti di avvelenamentu sò rari, hè megliu evità di manghjà e foglie di rabarbare, in particulare se avete qualchì cundizione chì aumenta u vostru risicu di calcoli renali.