Renu gonfiu: ciò chì pò esse, cause è trattamentu
Cuntenutu
U rene gonfiu, cunnisciutu ancu popularmente cum'è rene allargatu è scientificamente cum'è Idronefrosi, accade quandu ci hè un bloccu in u flussu di l'urina in ogni zona di u sistema urinariu, da i reni à l'uretra. Cusì, l'urina hè cunservata, purtendu à un gonfiore di u rene, chì pò esse percepitu attraversu alcuni sintomi cum'è u lombalgiu, u dolore è a difficoltà di urinare, nausea, incontinenza urinaria è febbre.
U gonfiore di i reni accade principalmente per via di l'ostruzzione in l'uretere chì pò accadere per via di a presenza di tumori, calcoli renali, iperplasia prostatica benigna o da causa di malformazioni di u sistema urinariu, diventendu cunnisciuta cum'è idronefrosi congenita. Amparate più nantu à l'idronefrosi.
Sintomi renali gonfi
In a maggior parte di i casi di gonfiori di i reni, ùn si vedenu segni o sintomi, tuttavia quand'elli apparsu varienu secondu a causa, a durata è u locu di l'ostruzzione. U sintomu u più cumunu hè u lombalgu, ancu cunnisciutu cum'è dulore à i reni, chì pò irradià à l'inguine quandu a causa hè l'ostruzzione per via di i calcoli renali, per esempiu. Altri sintomi sò:
- Frebba;
- Chills;
- Dolore è difficultà à urinate;
- Dolore à a schiena o à i reni;
- Diminuzione di u volumu di urina;
- Urina cù sangue rossu chjaru o urina rosa;
- Nausea è vomitu;
- Perda di l'appitittu.
U diagnosticu di u rene dilatatu hè fattu da un nefrologu, urologu o medicu generale, chì di solitu richiede testi di imaging cume ecografia, tomografia computerizata o risonanza magnetica per valutà non solu u rene, ma tuttu u sistema urinariu. Inoltre, i test di urina è sangue sò generalmente urdinati per verificà i cambiamenti in u sistema urinariu.
U duttore pò ancu fà una cateterizazione di a vejiga, chì hè una procedura in a quale un tubu finu hè inseritu per l'uretra per drenà l'urina. Se troppu urina pò drenà, significa chì ci hè una ostruzione è chì u rene pò esse gonfiu ancu.
Cause principali
L'ostruzzione in i reni chì porta à u gonfiore in questi organi pò esse dovuta à a presenza di tumori, rene o pietre di ureteru, a presenza di coaguli è stinzia. Inoltre, in l'omi u rene ingranditu pò accade per via di una prostata allargata.
Hè ancu cumunu chì i reni di e donne si gonfinu durante a gravidanza, per via di a crescita di u fetu in l'internu di l'utru chì pò appughjà u sistema urinariu è impedisce cusì u passaghju di l'urina, chì finisce per accumulassi in i reni. E infezioni urinarii ponu ancu fà gonfà i reni chì ponu compromettà u funziunamentu di l'uretere.
In certi casi, u gonfiore di i reni pò esse prisente da a nascita, per via di malformazioni di u sistema urinariu è, dunque, u gonfiore renale si dice chì hè congenitu.
Trattamentu per rene gonfiu
U trattamentu per u rene gonfiu dipenderà da a so causa, ma pò esse fattu cù medicinali prescritti da u nefrologu o urologu per alleviare i sintomi o prevene infezioni chì sò cumuni accadere quandu u rene hè dilatatu. Inoltre, in certi casi, una chirurgia minore pò esse indicata per rimuovere l'urina accumulata è l'usu di un cateteru urinariu dopu a procedura.