Rhinophyma: chì hè, cause è cumu si face u trattamentu

Cuntenutu
Rhinophyma hè una malattia carattarizata da a presenza di masse o di grumi in u nasu, chì crescenu pianu, ma chì quandu sò in grande quantità o quandu sò assai grandi, ponu causà ostruzione nasale. Rhinophyma accade di più in l'omi dopu à l'età di 40 anni è hè di solitu una cunsequenza di l'iperplasia di e ghiandole sebacee, chì hè una di e caratteristiche di a rosacea. Capite di più nantu à a rosacea: chì hè, sintomi è tippi.
Cum'è a rosacea, u rinofimu pò esse causatu da una esposizione prolungata à u sole è da un usu eccessivu di alcolu. U diagnosticu hè fattu da u dermatistu basatu annantu à l'esame clinicu è u trattamentu hè chirurgicu, simplice è senza cumplicazioni. Se si suspetta un cancheru, u tessutu hè mandatu à u laboratoriu per l'analisi di e cellule.

Cause pussibili
L'apparizione di rinofima pò esse assuciata cù alcuni fattori chì aumentanu a probabilità di iperplasia di e ghiandole sebacee è, di conseguenza, l'apparizione di grumi in u nasu:
- Esposizione prolungata à u sole;
- Usu eccessivu di alcolu;
- Storia familiale di rinofima;
- Stressu.
Inoltre, u rinofimu pò accade più faciule s'ellu ci hè un cunsumu eccessivu di caffeina è cibi piccanti, in più di i cambiamenti ormonali.
Principali sintomi
I sintomi principali di u rinofima sò:
- Rossu in u nasu;
- Cambiamentu in a struttura di u nasu;
- Gonfiore;
- Dilatazione di i pori di u nasu;
- Aspettu di tissutu fibruu;
- Presenza di grumi in u nasu.
U diagnosticu di rinofima hè per mezu di un esame clinicu, in u quale u dermatologu valuta e caratteristiche di a lesione. Sta malattia avanza pianu pianu è ùn hè micca seria, quantunque, s'ellu ci sò assai grumi in u nasu o s'elli sò assai grossi, ci pò esse ostruzione nasale.
U dermatologu pò cunsiderà a presenza di u cancheru assuciatu à e lesioni di rinofema, cum'è u carcinoma à cellule basali, chì hè un tipu di cancheru di a pelle caratterizatu da a presenza di macchie chì crescenu lentamente cù u tempu. In questu casu, in più di u diagnosticu clinicu, hè necessariu di fà un esame anatomopatologicu, in u quale e cellule sò osservate per verificà a presenza o l'assenza di cellule maligne. Vede ciò chì hè è chì sò i primi segni di carcinoma basocellulare.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u rinofima hè simplice, garantisce boni risultati è ùn presenta micca cumplicazioni. In i casi più semplici di rinofima, u dermatologu pò indicà a prestazione di dermabrasione, chì hè una prucedura non invasiva in a quale u duttore raspa u stratu u più superficiale di a pelle cù una spazzola aspra, laser o apparecchiature cù particelle di diamante. Dopu avè eseguitu a prucedura, a regione hè sensibile, allora duvete evità l'esposizione à u sole è aduprà una crema solare per evità scurisce a pelle.
In i casi i più severi di rinofima, u duttore pò indicà a prestazione di una prucedura più invasiva, chì hè a decorticazione chirurgica, chì currisponde à a rimozione cumpleta di u tessutu da u nasu, seguitata da a dermabrasione è l'implantazione di a pelle.
In casu di suspettu di cancheru, u tessutu rimossu hè purtatu in un laburatoriu, induve e cellule seranu analizate per verificà a presenza o l'assenza di cellule tumorali.
Opzioni fatti in casa
U trattamentu casanu per u rinofimu hè listessu chì per a rosacea, è pò esse fattu cù aloe vera è acqua di rose, postu chì anu pruprietà curative, idratanti è antisettiche, è ponu esse utili soprattuttu in u periodu post-chirurgicu. Vede cumu aduprà rimedii casani per a rosacea.