Cheratite: chì hè, tippi principali, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A cheratite hè l'infiammazione di u stratu più esterno di l'ochji, cunnisciuta cum'è cornea, chì si pone, soprattuttu quandu si utilizanu lenti di cuntattu incorrectamente, chì ponu favurisce l'infezioni da microorganismi.
A seconda di i microorganismi chì causanu l'infiammazione, hè pussibile dividere in diversi tipi di cheratite:
- Cheratite erpetica: hè un tippu cumunu di cheratite causata da virus, chì apparisce in i casi induve avete l'herpes o l'herpes zoster;
- Cheratite batterica o fungica: sò cagiunati da batteri o funghi chì ponu esse prisenti in lenti à cuntattu o in acqua di u lagu cuntaminatu, per esempiu;
- Cheratite da Acanthamoeba: hè una infezzione seria causata da un parassita chì pò sviluppà nantu à e lente di cuntattu, in particulare quelle chì sò aduprate più di un ghjornu.
Inoltre, a queratite pò accade dinò per colpi à l'ochju o per l'usu di gocce irritanti per l'ochji, per quessa ùn hè micca sempre un segnu d'infezzione. Cusì, hè impurtante cunsultà un oculistu ogni volta chì l'ochji sò rossi è brusgiati per più di 12 ore in modu chì u diagnosticu possa esse fattu è u trattamentu cuminciatu. Cunnosce e 10 cause più cumune di rossu in l'ochji.
A cheratite hè curabile è, nurmalmente, u trattamentu deve esse iniziatu cù l'usu cutidianu di unguenti oftalmici o gocce d'occhi, adattatu à u tippu di cheratite secondu a raccomandazione di l'oftalmologu.
Principali sintomi
I sintomi principali di cheratite includenu:
- Rossu in l'ochju;
- Dolore severu o ardenti in l'ochju;
- Produzione eccessiva di lacrime;
- Difficultà d'apre l'ochji;
- Visione sfocata o peghju di a visione;
- Ipersensibilità à a luce
I sintomi di cheratite si presentanu principalmente in e persone chì portanu lenti di cuntattu è prudutti aduprati per pulì li senza cura adeguata. Inoltre, a cheratite pò accade in e persone cù sistemi immunitari indeboliti, chì anu subitu una chirurgia oculare, malatie autoimmune o chì anu subitu una ferita oculare.
Hè cunsigliatu di cunsultà l'oftalmologu u più prestu pussibule dopu l'iniziu di i sintomi, per evità cumplicazioni gravi cum'è a perdita di vista, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a cheratite deve esse guidatu da un oculistu è, di solitu, si face cù l'applicazione cutidiana di unguenti oftalmici o gocce d'ochji, chì varienu secondu a causa di a cheratite.
Cusì, in casu di cheratite batterica, un unguentu oftalmicu antibioticu o gocce d'occhi pò esse adupratu mentre in casu di cheratite erpetica o virale, u duttore pò raccomandà l'usu di gocce oculari antivirali, cum'è Acyclovir. In a cheratite fungica, invece, u trattamentu hè fattu cù gocce antifungali.
In i casi più severi, induve a queratite ùn sparisce micca cù l'usu di droghe o hè causata da Acanthamoeba, u prublema pò causà cambiamenti serii in a visione è, dunque, pò esse necessariu avè una chirurgia di trapianto di cornea.
Durante u trattamentu hè cunsigliatu chì u paziente porti occhiali da sole quandu hè in strada, per evità l'irritazione di l'ochji, è evità di portà lenti à cuntattu. Scuprite cumu si face è cumu hè a recuperazione da u trasplante di cornea.