Rischi di gravidanza in l'adulescenza
Cuntenutu
A gravidanza in l'adulescenza pone un risicu per a mamma è u zitellu, postu chì l'adulescente ùn hè micca cumpletamente preparata fisicamente è psiculugicamente per una gravidanza. Cusì, tutte e gravidanze in e zitelle trà 10 è 18 anni sò cunsiderate à risicu, postu chì ci hè una probabilità più grande chì u zitellu nasca cù pocu pesu, prematuru o chì a donna soffre un abortu spontaneu.
Hè impurtante chì a famiglia, a scola è u ginecologu guidinu a zitella subitu ch'ella principia à avè una vita sessuale attiva, chì cusì si pò evità e gravidanze indesiderate è e malatie di trasmissione sessuale.
Rischi di gravidanza in l'adulescenza
A gravidanza in l'adulescenza hè sempre cunsiderata cum'è una gravidanza risicata, postu chì l'adulescente ùn hè micca sempre preparata fisicamente per a gravidanza, chì pò rapprisintà risicu per a zitella è u zitellu. I principali rischi di a gravidanza in l'adulescenza sò:
- Pre-eclampsia è eclampsia;
- Nascita prematura;
- Bebè sottu pisatu o malnutritu;
- Cumplicazioni in u partitu, chì ponu purtà à una cesariana;
- Infezzione urinaria o vaginale;
- Abortu spontaniu;
- Cambiamenti in u sviluppu di u zitellu;
- Malformazione fetale;
- Anemia.
Inoltre, a gravidanza in l'adulescenza aumenta u risicu di morte di a donna incinta, in più di u risicu di depressione postpartum è u rigettu di u zitellu.
In più di l'età, u pesu di l'adulescente pò ancu significà un risicu, postu chì un adolescente chì pesa menu di 45 chilò hè più propensu à generà un criaturu chì hè chjucu per a so età gestazionale.
L'obesità pone ancu un risicu, perchè aumenta u risicu di diabete è di pressione alta durante a gravidanza. Se l'altezza di l'adulescente hè menu di 1,60 cm, ci hè una probabilità più grande di avè una piccula anca, ciò chì aumenta a probabilità di travagliu prematuru è di dà a nascita à un criaturu assai chjucu per via di un ritardu di crescita intrauterina. Scuprite ciò chì sò e cunsequenze di a gravidanza in l'adulescenza.
Cumu evità a gravidanza in l'adulescenza
Per evità e gravidanze indesiderate, hè impurtante chì l'adulescenti aduprà preservativi in tutti i cuntatti intimi, impedendu micca solu a gravidanza, ma dinò a trasmissione di malatie di trasmissione sessuale.
In u casu di e zitelle, hè impurtante d'andà à u ginecologu quandu a vita sessuale cummencia à esse attiva, perchè tandu u duttore puderà indicà quale hè u megliu metudu contraceptivu, in più di i preservativi, da aduprà. Cunnosce i principali metudi contraccettivi.