Rotavirus: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu uttene u rotavirus
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Segni di migliurazione
- Quandu andà à u duttore
L'infezzione da rotavirus hè chjamata infezzione da rotavirus è hè caratterizata da diarrea severa è vomitu, in particulare in i zitelli è i zitelli trà 6 mesi è 2 anni. I sintomi di solitu apparenu improvvisamente è duranu circa 8 à 10 ghjorni.
Perchè provoca diarrea è vomitu, hè impurtante chì e misure sò prese per impedisce chì u zitellu si disidratassi, soprattuttu aumentendu u cunsumu di fluidi. Inoltre, ùn hè micca cunsigliatu di dà à u zitellu alimenti o medicinali chì tenenu l'intestinu prima di i primi 5 ghjorni di diarrea perchè hè necessariu chì u virus sia eliminatu per mezu di e feci, altrimenti l'infezzione pò peghju.
A diarrea causata da u rotavirus hè assai acida è, dunque, pò rende l'intera zona intima di u zitellu assai rossa, cù una facilità più grande di rash di pannoliu. Cusì, per ogni episodiu di diarrea, hè più adattu per caccià u pannolinu, lavà e parti private di u zitellu cù acqua è sapone idratante è mette un pannolinu pulitu.
Principali sintomi
I sintomi di l'infezzione da rotavirus di solitu apparenu improvvisamente è sò più gravi u più chjucu hè u zitellu, per via di l'immaturità di u sistema immunitariu. I sintomi più caratteristici includenu:
- Vumitu;
- Diarrea intensa, cù l'odore di l'ovu guastatu;
- Febbra alta trà 39 è 40ºC.
In certi casi ci pò esse solu vomitu o solu diarrea, tuttavia u trattamentu deve esse iniziatu u più prestu pussibule, perchè sia u vomitu sia a diarrea ponu favurisce a disidratazione di u zitellu in poche ore, purtendu à l'apparizione di altri sintomi cum'è bocca secca, secca labbra è ochji affundati.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
A diagnosi di l'infezione da rotavirus hè di solitu fatta da un pediatra valutendu i sintomi, ma un test di feci pò ancu esse urdinatu per cunfirmà a presenza di u virus.
Cumu uttene u rotavirus
A trasmissione di rotavirus accade assai facilmente, è u zitellu infettatu pò infettà altri zitelli ancu prima di manifestà sintomi è finu à 2 mesi dopu chì l'infezzione sia stata cuntrullata, a via principale di cuntagiu essendu u cuntattu cù e feci di u zitellu infettatu. U virus pò sopravvive parechji ghjorni fora di u corpu è hè assai resistente à i saponi è i disinfettanti.
Oltre à a trasmissione fecale-orale, u rotavirus pò esse trasmessu per mezu di u cuntattu trà una persona infetta è una persona sana, per mezu di u cuntattu cù superfici contaminate o per l'ingestione d'acqua o di alimenti contaminati da u rotavirus.
Ci hè parechji tippi o ceppi di rotavirus è i zitelli finu à 3 anni di età ponu avè l'infezzione parechje volte, ancu se i seguenti sò più debuli. Ancu i zitelli chì sò vaccinati contr'à u rotavirus ponu sviluppà l'infezzione, ancu se anu sintomi più lievi. U vaccinu contra u rotavirus ùn face micca parte di u calendariu di vaccinazione di basa di u Ministeriu di a Salute, ma pò esse amministratu dopu à a prescrizione di u pediatricu. Sapete quandu dà u vaccinu contra u rotavirus.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'infezzione da Rotavirus pò esse fattu cù misure semplici chì assicuranu chì u zitellu ùn sia micca disidratatu perchè ùn ci hè micca trattamentu specificu per stu virus. Per calà a frebba u pediatra pò prescrive Paracetamol o Ibuprofene, in dosi intercalate.
I genitori devenu curà u zitellu prupunendu acqua, suchju di frutta, tè è pasti leggeri cum'è zuppi o porridge magre per assicurà chì u zitellu ricevi vitamine, nutrienti è minerali in modu da pudè ricuperà più rapidamente. Tuttavia, hè impurtante offre fluidi è alimenti in piccule quantità per chì u zitellu ùn vomite subitu.
Hè ancu impurtante di aduttà misure chì riducinu u risicu d'infezzione, cume lavà sempre e mani dopu avè usatu u bagnu è prima di preparà l'alimentu, in più di curà l'igiene personale è domestica, micca aduprà l'acqua da fiumi, corsi d'acqua o pozzi chì sò forse zone contaminate è pruteggenu e zone alimentarie è di cucina da l'animali.
Segni di migliurazione
I segni di migliuranza cumpariscenu di solitu dopu à u 5u ghjornu, quandu l'episodi di diarrea è vomitu cumincianu à calà. À pocu à pocu u zitellu principia à diventà più attivu è hà più interessu à ghjucà è à parlà chì pò indicà chì a concentrazione di virus diminuisce è hè per quessa ch'ellu si guarisce.
U zitellu pò vultà à a scola o à a crèna dopu avè passatu 24 ore à manghjà nurmalmente, senza episodi di diarrea o vomitu.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante chì u zitellu sia purtatu à u pediatricu quandu presenta:
- Diarrea o vomitu cù sangue;
- Assai sonnolenza;
- Rifiutu di ogni tipu di liquidu o alimentariu;
- Chills;
- Cunvulsioni per alta frebba.
Inoltre, hè cunsigliatu di piglià u zitellu à u duttore quandu i segni è sintomi di disidratazione sò verificati, cum'è a bocca è a pelle secche, mancanza di sudore, ochji scuri, febbre bassa costante è diminuzione di a frequenza cardiaca. Eccu cumu ricunnosce i segni è i sintomi di disidratazione.