Test di RSV (Virus Syncytial Respiratory)
Cuntenutu
- Quandu hè adupratu u test RSV?
- Cumu si deve preparà per a prova?
- Cumu hè realizatu u test?
- Chì sò i rischi di piglià u test?
- Chì significanu i risultati?
- È un test di anticorpi RSV?
- Chì accade se i risultati sò anormali?
Chì hè u test RSV?
U virus sincitiale respiratoriu (RSV) hè una infezzione in u vostru sistema respiratoriu (e vostre vie aeree). Di solitu ùn hè micca seriu, ma i sintomi ponu esse assai più severi in zitelli, adulti maiò, è quelli chì anu un sistema immunitariu indebolitu.
RSV hè una causa maiò di infezioni respiratorii umani, in particulare in i zitelli più ghjovani. L'infezzione hè a più grave è si verifica più spessu in zitelli. In i zitelli, RSV pò causà bronchiolite (infiammazione di e piccule vie aeree in i so pulmoni), pneumonia (infiammazione è fluidi in una o più di una parte di i so pulmoni), o croup (gonfiore in a gola chì porta à difficoltà di respirazione è una tosse ). In i zitelli più vechji, l'adulescenti è l'adulti, l'infezzione RSV hè di solitu menu grave.
L'infezzione RSV hè staghjunali. Di solitu si verifica à a fine di u vaghjimu finu à a primavera (punta in i mesi freddi invernali). RSV accade cumunemente cum'è una epidemia. Questu significa chì tocca assai individui in una cumunità à u listessu tempu. U rapportu chì guasi tutti i zitelli seranu infettati da RSV quandu compieranu 2 anni, ma solu una piccula parte d'elli averà sintomi severi.
RSV hè diagnosticatu cù un tampone nasale chì pò esse testatu per indicazioni di u virus in saliva o altre secrezioni.
Leghjite per amparà più nantu à perchè u test RSV pò esse adupratu, chì testi sò dispunibili, è ciò chì duverete fà basatu annantu à i risultati di u vostru test.
Quandu hè adupratu u test RSV?
I sintomi di una infezzione RSV sò cum'è quelli di altri tippi d'infezioni respiratorii. I sintomi includenu:
- tossu
- starnutitu
- nasu chì corre
- mal di gola
- sibilante
- frebba
- diminuite l'appetite
U test hè u più spessu realizatu nantu à i zitelli prematuri o zitelli sottu à l'età di 2 anni cù malatie cardiache congenite, malatie pulmonari croniche, o un sistema immunitariu indebolitu. Sicondu a, i zitelli è i zitelli cun queste condizioni sò à u più altu risicu di infezioni gravi, cum'è pneumonia è bronchiolite.
Cumu si deve preparà per a prova?
Nisuna preparazione speciale hè necessaria per sta prova. Hè solu un swab rapidu, aspirazione, o lavatu di i vostri passaghji nasali per raccoglie abbastanza secrezioni, o fluidi in u nasu è in a gola, per testà u virus.
Assicuratevi di dì à u vostru duttore nantu à qualsiasi medicazione, prescrizione o altrimenti, chì pigliate attualmente. Puderanu influenzà i risultati di sta prova.
Cumu hè realizatu u test?
Un test RSV pò esse fattu in parechji modi diversi. Tutti sò rapidi, indolori, è cunsiderati à diagnosticà a presenza di u virus:
- Aspirate nasale. U vostru duttore usa un dispositivu d'aspirazione per piglià un campione di e vostre secrezioni nasali per testà a presenza di u virus.
- Lavu nasale. U vostru duttore riempie un strumentu sterile, sprimibile in forma di bulbu cù una soluzione salina, inserisce a punta di u bulbu in a narice, sprime lentamente a suluzione in u nasu, po ferma di sprime per aspirà un campione di e vostre secrezioni in u bulbu per esaminà.
- Tampone nasofaringianu (NP). U vostru duttore inserisce lentamente un picculu tampone in a narice finu à chì ghjunghje in u fondu di u nasu. U moveranu intornu à pocu à pocu per coglie un campione di e to secrezioni nasali, po pianu pianu toglialu da a to narice.
Chì sò i rischi di piglià u test?
Ùn ci hè guasi nisun risicu assuciatu à sta prova.Puderete sente un pocu scomudu o nauseabili quandu un tampone nasale hè inseritu in fondu à u nasu. U vostru nasu pò sanguinà o i tessuti ponu esse irritati.
Chì significanu i risultati?
Un risultatu nurmale, o negativu, da un test nasale significa chì ùn ci hè più prubabile nisuna infezzione RSV.
In a maiò parte di i casi, un risultatu pusitivu significa chì avete una infezione RSV. U vostru duttore vi farà sapè ciò chì i vostri prossimi passi devenu esse.
È un test di anticorpi RSV?
Un test di sangue chjamatu test di anticorpi RSV hè ancu dispunibile, ma hè raramente adupratu per diagnosticà una infezione RSV. Ùn hè micca bonu per diagnosticà a presenza di u virus perchè i risultati sò spessu imprecisi quandu hè adupratu cù i zitelli. I risultati piglianu assai tempu per diventà dispunibili è ùn sò micca sempre precisi per via di i so. Un tampone nasale hè ancu più còmode di un test di sangue, in particulare per i zitelli è i zitelli, è hà assai menu risichi.
Se u vostru duttore ricumanda a prova d'anticorpi RSV, hè generalmente realizatu da una infermiera in l'uffiziu di u vostru duttore o in l'uspidale. U sangue hè tiratu da una vena, di solitu à l'internu di u to gomitu. Un prelevamentu di sangue implica tipicamente i seguenti passi:
- U situ di puntura hè pulitu cù un antisetticu.
- U vostru duttore o una infermiera avvolge una banda elastica intornu à u bracciu per fà chì a vostra vena si gonfi di sangue.
- Un agulla hè inseritu cù delicatezza in a vostra vena per raccoglie u sangue in una fiala o un tubu attaccatu.
- A banda elastica hè cacciata da u vostru bracciu.
- U campione di sangue hè mandatu à un laburatoriu per analisi.
Se fate u test di anticorpi RSV, ci hè un picculu risicu di sanguinamentu, di contusioni o d'infezzione in u situ di puntura, cum'è cù qualsiasi test di sangue. Puderete sente un dolore moderatu o una puntura acuta quandu l'agulla hè inserita. Puderete ancu sentite vertiginosi o stupiti dopu à u prelitu di sangue.
Un risultatu nurmale, o negativu, di u test di sangue pò significà chì ùn ci hè micca anticorpi per RSV in u vostru sangue. Chistu pò significà chì ùn avete mai statu infettatu da RSV. Questi risultati ùn sò micca spessu precisi, in particulare in i zitelli, ancu cù infezioni gravi. Questu hè perchè l'anticorpi di u zitellu ùn ponu micca esse rilevati perchè sò oscurati da l'anticorpi di a mamma (chjamati ancu) chì restanu in u so sangue dopu a nascita.
Un risultatu di testi pusitivi da u test di sangue di un criaturu pò o indicà chì u criaturu hà avutu una infezzione RSV (pocu fà o in u passatu), o chì a so mamma li hà passatu anticorpi RSV in uteru (prima di nascita). Di novu, i risultati di l'analisi di sangue RSV ponu micca esse accurati. In adulti, un risultatu pusitivu pò significà chì anu avutu una infezzjoni RSV recentemente o in u passatu, ma ancu questi risultati ùn ponu micca riflettà accuratamente l'attuale.
Chì accade se i risultati sò anormali?
In i zitelli cù sintomi d'infezzione RSV è risultati di testi pusitivi, l'uspitalisazione ùn hè spessu necessaria perchè i sintomi di solitu si risolvenu in casa in una o duie settimane. Tuttavia, i testi di RSV sò più spessu fatti nantu à i zitelli più malati o à risicu più altu chì anu più probabilità d'avè bisognu d'uspitalisazione per l'assistenza di sustegnu finu à chì e so infezioni migliuranu. U vostru duttore pò raccomandà di dà à u vostru zitellu acetaminofene (Tylenol) per tene una febbre esistente o gocce nasali per cancellà un nasu stufatu.
Ùn ci hè micca trattamentu specificu dispunibule per l'infezzione RSV è, attualmente, ùn hè statu sviluppatu un vaccinu RSV. Sì avete una infezione severa di RSV, pudete avè bisognu di stà in l'uspidale finu à chì l'infezzione sia trattata cumpletamente. Sì avete asma, un inalatore per allargà i sacchetti d'aria in i vostri pulmoni (cunnisciutu cum'è broncodilatatore) pò aiutà à respirà più facilmente. U vostru duttore pò ricumandà l'usu di ribavirina (Virazole), un medicamentu antivirale chì pudete respirà, se u vostru sistema immune hè debule. Un medicamentu chjamatu palivizimab (Synagis) hè datu à certi zitelli à altu risicu di menu di 2 anni per aiutà à prevene infezioni RSV gravi.
L'infezzione RSV hè raramente seria è pò esse trattata cù successu in vari modi.