A Cumunità Corsa chì Lutta per Cambia l'Assistenza Sanitaria per e Donne In India
Cuntenutu
- Un Muvimentu per i Survivors di u Cancer In India
- Epidemia di Cancer Unspoken di l'India
- Quandu u finitu hè ghjustu u principiu
- Rivista per
Hè una dumenica matina di sole, è sò circundatu da donne indiane chì portanu saris, spandex è tubi di tracheostomia. Tutti sò ansiosi di tene a mo manu mentre camminemu, è di dìmi tuttu nantu à i so viaghji di cancru è l'abitudini di corsa.
Ogni annu, u gruppu di sopravviventi di u cancheru cammina inseme per scale di petra è camini di terra à a cima di Nandi Hills, una antica furesta di colline à a periferia di a so cità nativa, Banaglore, India, per sparte e so storie di cancheru cù u restu di u gruppu. A "camminata di i sopravviventi" hè una tradizione destinata à onore i sopravvissuti di u cancer è i so membri di a famiglia chì custituiscenu a cumunità di corsa di Pinkathon - u più grande circuitu di corsa di donne solu in l'India (3K, 5K, 10K, è mezza maratona) - cum'è dirige. in a so corsa annuale. Cum'è ghjurnalista americanu interessatu à amparà nantu à Pinkathon, mi sentu furtunatu d'esse accoltu in l'escursione.
Ma avà, mi sentu menu cum'è reporter è più cum'è una donna, una feminista, è qualchissia chì hà persu u so migliore amicu per u cancheru. E lacrime falanu nantu à u mo visu mentre ascultu una donna, Priya Pai, lotta per esce a so storia à mezu à i singhjozzi.
"Ogni mese andava da u mo duttore chì si lamentava di novi sintomi è dicenu:" Sta zitella hè pazza ", ricorda l'avucatu di 35 anni. "Anu pensatu chì esagerava è circava l'attenzione. U duttore hà dettu à u mo maritu di caccià Internet da u nostru urdinatore per ùn smetterà di circà è di creà sintomi."
Ci hà pigliatu trè anni è mezu dopu avè avvicinatu prima à i so medichi cù fatigue debilitante, dolori addominali è feci neri per i medichi per finalmente diagnosticà u cancro di u colon.
È una volta chì u diagnosticu - marcatu l'iniziu di più di una decina di chirurgie - hè ghjuntu in u 2013, "a ghjente hà dettu chì era maleditu", dice Pai. "A ghjente hà dettu chì u mo babbu, chì ùn avia micca sustinutu u mo matrimoniu cù Pavan, m'avia maleditu cù u cancer".
Un Muvimentu per i Survivors di u Cancer In India
Incredulità, diagnostichi ritardati, è vergogna suciali: Sò temi chì sentu eccu una volta è una volta in tuttu u mo tempu immersa in a cumunità Pinkathon.
Pinkathon ùn hè micca ghjustu una mansa di razze solu per donne, dopu tuttu. Hè dinò una cumunità stretta chì corre a sensibilizazione à u cancheru è si sforza di trasformà e donne in i so migliori difensori di a salute, cù prugrammi di furmazione cumpleta, cumunità di social media, riunioni settimanali, cunferenze da duttori è altri esperti è, naturalmente, a caminata di i sopravviventi. Stu sensu di cumunità è sustegnu incondizionatu hè vitale per e donne indiane.
Mentre, in ultimamente, u scopu di Pinkathon hè di espansione a salute di e donne in una conversazione naziunale, per certi donne cum'è Pai, a cumunità Pinkathon hè u so primu è solu spaziu sicuru per dì a parolla "cancer". Iè, veramente.
Epidemia di Cancer Unspoken di l'India
Aumentà a conversazione nantu à u cancer in India hè cruciale impurtante. En 2020, l'India - un paese in quale una grande parte di a pupulazione hè impoverita, senza educazione, è vive in paesi rurali o slums senza assistenza sanitaria - serà a casa di un quinto di i malati di cancro di u mondu. Eppuru, più di a mità di e donne indiane da 15 à 70 anni ùn cunnosci micca i fatturi di risichi per u cancru di mama, a forma più prevalente di cancru in India. Hè per quessa chì a mità di e donne diagnosticate cù a cundizione in India morenu. (In i Stati Uniti, sta figura si trova à circa unu in sei.) I sperti credenu ancu chì una grande parte - se micca una maggioranza - di casi di cancru ùn sò micca diagnosticati. A ghjente morse da u cancer senza mancu sapè chì l'avianu, senza l'uppurtunità di circà trattamentu.
"Più di a mità di i casi chì vecu sò in u stadiu trè", dice u principale oncologu indianu Kodaganur S. Gopinath, fundatore di l'Istitutu Oncologicu di Bangalore è direttore di Healthcare Global Enterprise, u più grande fornitore indianu di cura di u cancer. "U dulore ùn hè spessu u primu sintomu, è s'ellu ùn ci hè dolore, a ghjente dice:" Perchè duverebbe andà à u duttore? Questu hè duvuta à i limiti finanziarii è à un prublema culturale più grande.
Allora perchè e persone, in particulare e donne, ùn parlà circa u cancheru? Certi sò imbarazzati di discute u so corpu cù membri di a famiglia o medichi. Altri preferiscenu more o pisà o purtà vergogna à e so famiglie. Per esempiu, mentre u Pinkathon offre à tutti i so participanti cuntrolli sanitarii è mammografie gratuiti, solu u 2 per centu di i registrati apprufittanu di l'offerta. A so cultura hà insignatu à e donne chì importanu solu in i so roli di mamme è di mòglie, è chì a priorità ùn hè micca solu egoista, hè una disgrazia.
Intantu, assai donne ùn volenu micca sapè s'ellu anu cancru, postu chì un diagnosticu pò arruvinà e prospettive di u matrimoniu di e so figliole. Quandu una donna hè tichjata cum'è cun cancru, a so famiglia sana hè contaminata.
Quelle donne chì fà difendenu per elli stessi di riceve un diagnosticu currettu-è, dopu, trattamentu-affruntanu ostaculi incredibili. In u casu di Pai, uttene u trattamentu di u cancheru significava drenà l'economie di ella è di u maritu. (A coppia hà massimizatu i benefici di l'assicuranza sanitaria furnita da i dui piani per a so cura, ma menu di u 20 per centu di u paese hà una forma d'assicuranza sanitaria, secondu u Profil Sanitario Naziunale 2015).
È quandu u so maritu s'avvicinò à i so genitori (chì campanu cù a coppia, cum'è abitudine in l'India), anu dettu à u so maritu ch'ellu avissi da salvà u so soldi, cessà u trattamentu è si riposa dopu à a so morte imminente.
Culturalmente, si pensa chì ci sò cose assai megliu da spende i so soldi cà a salute di una donna.
Quandu u finitu hè ghjustu u principiu
In India, stu stigma chì circundava a salute di e donne è u cancer hè statu trasmessu da generazioni. Hè per quessa chì Pai è u so maritu, Pavan, anu travagliatu cusì duru per insegnà u so figliolu di 6 anni, Pradhan, à cresce per esse un alleatu per e donne. Dopu tuttu, Pradhan hè statu quellu chì hà trascinatu Pai in a sala di emergenza in u 2013 dopu chì ella hè cascata in u parking di l'uspidale. È quandu i so parenti ùn anu pussutu fà una di e so ceremunie di premiazione di a scola perchè Pai era in chirurgia à u mumentu, si hè alzatu nantu à a scena davanti à tutta a so scola è li hà dettu chì era sottoposta à una chirurgia per u cancer. Era fieru di a so mamma.
Meno di un annu dopu, in una mattina calda di ghjennaghju, una settimana dopu à a spassighjata di i sopravviventi, Pradhan si trova à a linea d'arrivu accantu à Pavan, cù un surrisu arechja à orechja, chì rallegra mentre a so mamma finisce u Bangalore Pinkathon 5K.
Per a famiglia, u mumentu hè un simbulu significativu di tuttu ciò ch'elli anu superatu inseme - è tuttu ciò ch'elli ponu fà per l'altri attraversu Pinkathon.