À propositu di 'Face di corridore': Fattu o Legenda Urbana?
Cuntenutu
- Chì hè esattamente a faccia di u corridore?
- A corsa face a faccia di corridore?
- Cumu cura di a vostra pelle prima, durante è dopu a corsa
- I numerosi benefici di a corsa
- L'esecuzione brusta calorie è pò aiutavvi à perde pesu
- A corsa pò aiutà à riduce i sintomi associati à l'ansietà è a depressione
- A corsa hè bona per u vostru core è aiuta à prutege contra certe malatie
- I risichi potenziali di corsa
- A corsa pò purtà à ferite in eccessu
- A corsa pò causà certe condizioni o ferite à peghju
- Purtà si
Puderanu tutti quelli chilometri chì avete registratu esse u mutivu chì a vostra faccia cala?
"Face di corridore", cume hè statu chjamatu, hè un termine chì certe persone adupranu per discrive u modu in cui una faccia pò guardà dopu à parechji anni di corsa.
È mentre chì l'aspettu di a vostra pelle pò cambià per via di una varietà di fattori, a corsa ùn face micca specificamente chì a to faccia sembri cusì.
Per separà i fatti da i miti, avemu dumandatu à dui chirurghi plastichi certificati à bordu di pisà sta legenda urbana è di dacci a vera verità nantu à a faccia di u corridore. Leghje per amparà di più.
Chì hè esattamente a faccia di u corridore?
Sè site statu in giru à a cumunità di corsa per qualchì tempu, pudete avè intesu u termine "faccia di corridore".
Ciò chì i vostri amichi si riferenu ùn hè micca a faccia chì fate quandu si attraversa a linea d'arrivu. Invece, hè l'aspettu di a pelle magra o saggia chì pò fà fighjà una decina d'anni più vechja.
U mutivu, secondu i credenti, hè chì tuttu u rimbalzu è l'impattu da a corsa face chì a pelle di a vostra faccia, è più specificamente, e vostre guance, affundessi.
Alcune persone indicanu ancu à pocu grassu corporeu, o troppu esposizione à u sole, chì sò tramindui culpevuli più realisti cà a teoria di u rimbalzu.
A corsa face a faccia di corridore?
Sè avete trattatu cù a faccia di corridore o site preoccupatu chì a vostra pelle andarà improvvisamente versu u sud si mette troppu chilometri, ùn v'inchietate.
D'appressu à u duttore Kiya Movassaghi, un triatleta avidu è chirurgu plasticu cirtificatu à bordu ricunnisciutu à livellu naziunale, a corsa ùn face micca specificamente chì u to visu fessi cusì.
Dice questu, ellu sottolinea chì a cumminazione di avè un corpu magru è sperimentà una esposizione à u sole à longu andà, indipendentemente da cume si faci, porterà à un sguardu magicu attraversu u visu.
"Slim giardinieri, sciatori, travagliadori in custruzzione, surfisti, marinari, tennisti, ciclisti, golfisti - a lista puderia cuntinuà - anu spessu e listesse caratteristiche", dice.
Allora, perchè a vuciata chì a corsa face cambià a to faccia?
"A ghjente simpricamente confonde a causalità cù a correlazione", dice Movassaghi. "Ciò chì chjamemu" faccia di corridore "si currelate spessu cù u tippu di corpu è u stilu di vita di un corridore, ma a corsa ùn face micca specificamente chì unu abbia un visu sfarente."
A legenda urbana chì hà inventatu questu sguardu hè in realtà causata da perdita di volume è elasticità di a pelle.
"À l'età, a nostra pelle produce menu collagene è elastina, è l'esposizione à i raggi UV accelera stu prucessu", dice Movassaghi.
Hè sensu; u prucessu di invecchiamento è l'esposizione à u sole influenzanu a nostra pelle. A bona nutizia? Ci hè passi chì pudete fà per rallentà stu prucessu.
Cumu cura di a vostra pelle prima, durante è dopu a corsa
Ancu se u visu di u corridore hè una legenda urbana, avete sempre bisognu di esse diligenti nantu à a cura di a vostra pelle, soprattuttu se site eserciziu à l'aria aperta.
U duttore Farrokh Shafaie, chirurgu plasticu certificatu à bordu, dice di piglià sti passi critichi per prutege a to pelle:
- Applicate sempre una crema solare prima di corre. Stà prutettu cù u filtru solare SPF currettu pò aiutà à diminuisce a vostra esposizione à a radiazione ultravioletta dannosa è à diminuisce e vostre probabilità di sunburni.
- Sempre idratate dopu aduprà una crema di ghjornu anti-invecchiamento o lifting / plumping per reidratà a pelle.
- Assicuratevi di beie assai acqua. A scarsa idratazione hè rispunsevule per a percentuale massima di malatie cunnesse à a pelle.
Inoltre, portà un cappellu o un parasole in ogni momentu pò aiutà à prutege a pelle è l'ochji da u sole. In più, assorbe u sudore!
I numerosi benefici di a corsa
Avà chì avemu dissipatu u mitu è avemu intesu i fatti, hè ora di cunsiderà tutte e ragioni per chì puderete vulete piglià (o cuntinuà) à corre.
Mentre ùn hè micca una lista esaustiva di benefici, eccu alcuni di i motivi più cumuni per colpisce u pavimentu.
L'esecuzione brusta calorie è pò aiutavvi à perde pesu
Una di e ragioni principali per chì molte persone si allaccianu e scarpe è si dirigenu à l'aria aperta hè di mantene o perde pesu.
Questu hè sensu, soprattuttu quandu pensate chì 30 minuti di corsa à 6 mph, secondu Harvard Health, ponu brusgià:
- 300 calorie per una persona di 125 libbra
- 372 calorie per una persona di 155 libbra
- 444 calorie per una persona di 185 libbra
A corsa pò aiutà à riduce i sintomi associati à l'ansietà è a depressione
A corsa è altre forme di attività fisica ponu ghjucà un rolu primu in a riduzione di i sintomi associati à a depressione è l'ansietà.
L'attività fisica pò ancu prevene o ritardà l'iniziu di diversi disordini mentali, secondu a
Hè impurtante nutà chì l'eserciziu ùn hè micca un rimpiazzamentu per altre forme di terapia, cum'è cunsiglii o medicazione.
Piuttostu, pò esse parte di un pianu di trattamentu generale per a depressione o l'ansietà.
A corsa hè bona per u vostru core è aiuta à prutege contra certe malatie
Corsa è altri esercizii cardiovascolari ponu aiutà à prutege vi da malatie cardiache, ipertensione, è colpu, trà altre cundizioni cunnesse.
I rapporti chì l'attività fisica regulare ponu calà u risicu per:
- certi cancri
- diabete
- malatie coronariche
In più, l'eserciziu regulare pò:
- bassa pressione sanguigna
- elevà i livelli di colesterolu HDL (bonu)
- riduce i trigliceridi
I risichi potenziali di corsa
Cum'è qualsiasi altra forma di eserciziu, in più di i numerosi benefici, a corsa vene ancu cun qualchì risicu potenziale.
Mentre chì parechji di i risichi dipendenu da a vostra salute attuale è cundizione fisica, alcuni sò abbastanza universali per a maggior parte di i corridori.
A corsa pò purtà à ferite in eccessu
E ferite per eccessu sò abbastanza cumuni in corridori di tutti i livelli. Hè in parte per via di l'usura di u vostru corpu da batte u pavimentu, ma ancu da i musculi, articulazioni è ligamenti chì ùn sò micca preparati per piglià a carica.
Per esempiu, queste ferite ponu accade cù novi corridori chì facenu troppu troppu prestu, o maratoni sperimentati chì ùn si trasfurmanu micca o permettenu un riposu adeguatu per ricuperà.
A corsa pò causà certe condizioni o ferite à peghju
Sè vo site attualmente feritu o ripigliatu da una ferita, o avete una cundizione di salute chì pò peghju se currite, pudete vulè truvà una nova forma di eserciziu.
Alcune ferite, in particulare in u corpu inferiore, anu bisognu di ripiglià pienu prima di mette in qualchi chilometru. Alcune di e ferite più cumuni cunnesse à a corsa includenu:
- fasciite plantare
- Tendinite d'Achille
- stinchi stinchi
- sindrome di a banda iliotibiale
- fratture da stress
Inoltre, a corsa pò aggravà i sintomi di l'artrite senza certe precauzioni. Per evità di aggravà i sintomi di l'artrite, a Fundazione per l'Artrite raccomanda:
- andendu pianu
- ascultendu u vostru corpu
- purtendu i scarpi adatti
- corsa nantu à superfici più dolci, cum'è l'asfaltu o l'erba
Purtà si
E guance magre è cave chì pudete vede nantu à certi corridori ùn sò micca direttamente causati da a corsa, à u cuntrariu di a cridenza pupulare.
A mancanza di prutezzione di u sole pò esse u culpevule, o simpliciamente a perdita di pesu.
Indipendentemente da a ragione, ùn lasciate micca chì sta legenda urbana vi impedisca di sperimentà tutti i vantaghji stupefacenti chì vene cù a corsa.