Cume prevene u VIH per l'omi chì anu sessu cù l'omi: Usendu preservativi, Prove, è Altru
Cuntenutu
- Esse infurmatu
- VIH
- Altre STI
- Fate a prova
- Pigliate misure preventive
- Aduprate preservativi è lubrificanti
- Capite u risicu cù diversi tipi di sessu
- Fate a vaccinazione
- Evite certe situazioni suciali
- Cunnosce u statutu di un cumpagnu
- U takeaway
Prevenzione di HIV
Cunnosce i risichi associati à avè sessu è sceglie e migliori opzioni di prevenzione hè sempre impurtante. U risicu di cuntrae HIV è altre infezioni di trasmissione sessuale (STI) hè più grande per l'omi chì anu sessu cù l'omi chè per l'altri.
U risicu di cuntrae l'HIV è altre IST diminuisce per via di esse infurmatu, di fassi testà spessu è di piglià misure preventive per fà sessu, cum'è l'usu di preservativi.
Esse infurmatu
Hè cruciale per capisce i risichi di participà à attività sessuale cù altri omi per prutegge contra u cuntattu di HIV.
A causa di a prevalenza di HIV trà l'omi chì anu sessu cù l'omi, hè più prubabile chì questi omi scontranu un cumpagnu cù HIV paragunatu à l'altri populi. Eppuru, a trasmissione di HIV pò accade indipendentemente da a sessualità.
VIH
Sicondu u, 70 per centu di e novi infezioni da HIV in i Stati Uniti si trovanu trà l'omi chì anu sessu cù l'omi. Tuttavia, micca tutti questi omi si rendenu contu chì anu cuntrattu u virus - u CDC afferma chì unu in sei ùn sò micca cunuscenti.
L'HIV hè una cundizione cronica di salute chì pò esse trasmessa per mezu di attività sessuale o aghi cumuni. L'omi in relazioni sessuali cù altri omi ponu esse esposti à HIV da:
- sangue
- sperma
- fluidu pre-seminale
- fluidu rectale
L'esposizione à HIV si faci da u cuntattu cù i fluidi vicinu à e mucose. Quessi si trovanu in u rettu, u pene è a bocca.
L'individui chì campanu cun HIV ponu gestisce a so situazione cù medicamenti antiretrovirali presi ogni ghjornu. anu dimustratu chì una persona chì aderisce à a terapia antiretrovirale riduce u virus à livelli indetectabili in u so sangue, allora ùn ponu trasmette l'HIV à un cumpagnu durante u sessu.
E persone cù un cumpagnu chì hà HIV ponu sceglie di aduprà medicamenti cum'è profilassi pre-esposizione (PrEP) per diminuisce a so probabilità di cuntrae u virus. Questu medicamentu hè ancu raccomandatu per quelli chì si sò impegnati in sessu senza cundom o chì anu avutu una STI in l'ultimi sei mesi. PrEP deve esse presu ogni ghjornu per esse efficace.
Ci hè ancu una medicazione d'urgenza chì una persona pò piglià s'ella hè stata esposta à l'HIV - per esempiu, hà sappiutu un malfunzione di u preservativu o hà spartutu una agulla cù qualchissia chì hà l'HIV. Questu medicamentu hè cunnisciutu cum'è profilassi post-esposizione, o PEP. U PEP deve esse iniziatu in 72 ore da l'esposizione. Stu medicamentu hè identicu à a terapia antiretrovirale, è dunque deve esse pigliatu di listessa manera, ch'ellu sia una o duie volte à u ghjornu.
Altre STI
In più di l'HIV, l'altri ITS ponu esse trasmessi trà i partinarii sessuale per mezu di u rapportu sessuale o u toccu di a pelle intornu à i genitali. Sia u sperma è u sangue ponu ancu trasmette STI.
Ci hè parechje STI, tutte cù caratteristiche diverse. I sintomi ùn sò micca sempre presenti, ciò chì rende difficile sapè quandu una persona hà cuntrattu una STI.
E STI includenu:
- clamidia
- gonorrea
- erpetu
- epatite B è epatite C
- papillomavirus umanu (HPV)
- sifilide
Un prufessore sanitariu discuterà u megliu corsu d'azione per trattà una STI. A gestione di una STI varieghja da una situazione à l'altra. Avè una STI non trattata pò mette una persona in più risicu per cuntrae HIV.
Fate a prova
Hè impurtante per l'omi chì sò sessualmente attivi cù altri omi per esse scrutinati spessu per HIV è altre STI. Questu li aiuterà à mantene a so salute è à evità di trasmette una di queste condizioni à un cumpagnu sessuale.
U raccomanda di esse testatu per IST regolarmente è almenu una volta l'annu per HIV. L'urganizazione incuraghjisce ancu chiunque si impegna in attività sessuale cun risicu di esposizione per esse testatu più spessu.
U trattamentu immediatu dopu avè statu diagnosticatu cù qualsiasi STI pò prevene o riduce u risicu di trasmissione à l'altri.
Pigliate misure preventive
A cunniscenza annantu à l'HIV pò aiutà à guidà e scelte sessuale, ma hè ancu impurtante di piglià misure preventive per evità di cuntrae l'HIV o altre STI durante u sessu.
E misure preventive includenu:
- purtendu preservativi è aduprendu lubrificanti
- capisce u risicu cù diversi tipi di sessu
- pruteghje contra certe IST per via di a vaccinazione
- evitendu situazioni chì ponu purtà à scelte sessuale povere
- cunnosce u statutu di un cumpagnu
- piglià PrEP
PrEP hè avà raccomandatu da a Task Force di i Servizii Preventivi di i Stati Uniti per tutte e persone à risicu aumentatu di HIV.
Aduprate preservativi è lubrificanti
I preservativi è i lubrificanti sò essenziali per prevene a trasmissione di HIV.
I preservativi aiutanu à prevene a trasmissione di HIV è alcune STI bloccendu u scambiu di fluidi corporei o u cuntattu pelle à pelle. I preservativi fatti cù materiali sintetici cum'è u lattice sò i più affidabili. Altri preservativi sintetici sò dispunibuli per quelli allergici à u lattice.
I lubrificanti impediscenu chì i preservativi si rompinu o malfunzioninu. Aduprate solu lubrificanti chì sò fatti da acqua o silicone. Aduprà vaselina, lozione, o altre sostanze fatte da oliu cum'è lubrificanti pò purtà à una rotura di u preservativu. Evite lubricanti cù nonoxynol-9. Questu ingrediente pò irrità l'anu è aumentà a probabilità di cuntrae HIV.
Capite u risicu cù diversi tipi di sessu
Cunnosce u risicu cù i sfarenti tippi di sessu hè particularmente impurtante per quelli chì si primuranu di cuntrainu HIV. Tenite à mente chì altre STI ponu esse trasmesse attraversu parechji tippi di sessu, cumpresu u sessu anale è orale è altri chì ùn implicanu micca fluidi corporei.
Per e persone HIV-negative, esse in cima (u cumpagnu inseritu) durante u sessu anale pò diminuisce e probabilità di piglià HIV.Ci hè menu risicu di trasmissione di HIV da u sessu orale, ma questu ùn hè micca necessariamente applicabile à altre STI. Mentre u VIH ùn pò micca esse trasmessu da atti sessuali chì ùn implicanu micca fluidi corporei, alcune STI ponu.
Fate a vaccinazione
Riceve vaccinazioni contr'à e STI cum'è l'epatite A è B è l'HPV hè ancu una opzione preventiva. Parlate cù un prufessore sanitariu per queste vaccinazioni. A vaccinazione per l'HPV hè dispunibule per l'omi sottu à 26 anni, ancu se certi gruppi cunsiglianu di vaccinà finu à 40 anni.
Evite certe situazioni suciali
Hè impurtante di evità certe situazioni suciali, o almenu esse particularmente cuscenti. L'intossicazione da u bevande alcolu o l'usu di a droga pò purtà à fà scelte sessuale povere.
Cunnosce u statutu di un cumpagnu
E persone chì cunnoscenu u statutu di u so cumpagnu ponu riduce e so possibilità di cuntrae HIV o altre STI. Esaminà prima di impegnassi in attività sessuale pò ancu aiutà à stu riguardu. I kit di test in casa sò una bona opzione per risultati rapidi.
U takeaway
L'omi chì anu sessu cù l'omi anu u risicu più altu di cuntrainte l'HIV, dunque hè particularmente impurtante ch'elli sanu i risichi di l'attività sessuale chì ùn includenu micca i metudi per prevene a trasmissione di l'HIV. E prove regulare per e STI è misure preventive durante u sessu ponu ancu aiutà à mantene a salute sessuale.