Sali è suluzioni per a terapia di reidratazione orale (ORT)
Cuntenutu
I sali di reidratazione orale è e soluzioni sò prudutti chì sò indicati per rimpiazzà e perdite accumulate di acqua è elettroliti, o per mantene l'idratazione, in e persone cù vomitu o cù diarrea acuta.
E soluzioni sò prudutti pronti à aduprà chì cuntenenu elettroliti è acqua, mentre chì i sali sò solu elettroliti chì anu sempre bisognu à esse diluiti in acqua prima di esse aduprati.
A reidratazione orale hè un passu assai impurtante in u trattamentu di u vomitu è a diarrea, perchè prevene a disidratazione, chì pò avè gravi cunsequenze per u corpu. Amparate à identificà i segni è i sintomi di disidratazione.
Chì prudutti aduprà
I sali di reidratazione orale è e soluzioni ponu esse truvate in farmarii cù i nomi Rehidrat, Floralyte, Hidrafix o Pedialyte, per esempiu. Sti prudutti anu sodiu, putassiu, cloru, citrati, glucosiu è acqua in a so cumpusizione, chì sò di primura per prevene a disidratazione.
Cumu aduprà
E soluzioni di reidratazione orale devenu esse aduprate solu sè cunsigliate da un prufessiunale sanitariu.
Generalmente, queste soluzioni o sali diluiti, devenu esse presi dopu ogni depressione diarreaica o vomitu, in a quantità seguente:
- I zitelli finu à 1 annu: 50 à 100 mL;
- I zitelli da 1 à 10 anni: 100 à 200 mL;
- I zitelli è adulti sopra l'età di 10: 400 mL o cum'è necessariu.
In generale, e soluzioni di reidratazione orale è i sali preparati devenu esse tenuti in frigorifero dopu esse aperti o preparati, in un massimu di 24 ore.
I suchji, i tè è e zuppe rimpiazzanu a reidratazione orale?
Per mantene l'idratazione, ponu esse aduprati liquidi industrializati o fatti in casa, cum'è suchji, tè, zuppe, seru casanu è acqua di coccu verde. Tuttavia, hè impurtante chì a persona sappia chì ancu se sò cunsiderate idratanti orali liquidi sicuri è cun concentrazioni accettabili di zuccheru, anu livelli assai bassi di elettroliti in a so composizione, cù quantità di sodiu è potassiu sottu 60 mEq è 20 mEq rispettivamente, ùn essendu micca raccomandati cum'è riadratori orali in casi più severi, perchè ùn sò micca abbastanza per prevene a disidratazione.
Cusì, in casi più severi è ghjustificatu da u duttore, si raccomanda chì a reidratazione orale sia fatta cù soluzioni industrializate chì e so concentrazioni di i so cumpunenti si trovanu in i rangi raccomandati da l'Organizazione Mondiale di a Salute (OMS).
Inoltre, l'usu di u siero casanu deve esse evitatu cum'è reidratazione in casi più gravi, postu chì a so cumpusizione pò avè concentrazioni assai diverse di soluti, cume u risicu di esse inadeguatu perchè cuntene più zuccheru è / o più sale di u cunsigliatu.