U grassu saturatu hè malsanu?
Cuntenutu
- Cosa hè u grassu satu è perchè hà pigliatu un cattivu rap?
- L'effettu di u grassu satuatu nantu à a salute di u core
- L'ingestione saturata di grassu pò fà cresce i fattori di risicu di e malatie cardiache, ma micca e malatie cardiache stessa
- Altre preoccupazioni per l'ingestione di grassi saturati
- U grassu saturatu hè malsanu?
- Grassi saturati cum'è parte di una dieta sana
- U fondu
L'effetti di u grassu satuatu nantu à a salute hè unu di i temi più cuntruversi in tuttu nutrimentu.
Mentre chì certi esperti prevenenu chì cunsumà troppu - o ancu quantità moderate - pò influenzà negativamente a salute, altri sustenenu chì i grassi saturati ùn sò micca intrinsecamente dannosi è ponu esse inclusi cum'è parte di una dieta sana ().
Questu articulu spiega ciò chì hè u grassu satuatu è face una immersione profonda in l'ultimi risultati in a ricerca nutrizionale per mette in luce questu sughjettu impurtante è spessu incompresu.
Cosa hè u grassu satu è perchè hà pigliatu un cattivu rap?
I Grassi sò cumposti chì svolgenu roli essenziali in parechji aspetti di a salute umana. Ci hè trè categurie principali di grassi: grassi saturati, grassi insaturati è grassi trans. Tutti i grassi sò cumposti di molecule di carbone, idrogenu è ossigenu ().
I grassi saturati sò saturati di molecule di idrogenu è cuntenenu solu ligami singuli trà molecule di carbonu. D'altra parte, i grassi insaturati anu almenu un doppiu legame trà molecule di carbonu.
Sta saturazione di e molecule di idrogenu face chì i grassi saturati sò solidi à a temperatura di l'ambiente, à u cuntrariu di i grassi insaturati, cum'è l'oliu d'oliva, chì tendenu à esse liquidi à temperatura ambiente.
Tenite à mente chì ci sò sfarenti tippi di grassi saturati secondu a so lunghezza di a catena di carbonu, cumprese l'acidi grassi à catena corta, lunga, media è assai lunga - chì anu tutti effetti diversi nantu à a salute.
I grassi saturi si trovanu in i prudutti d'animali cum'è u latte, u furmagliu è a carne, è ancu in l'olii tropicali, cumprese l'oliu di coccu è di palma ().
I grassi saturati sò spessu elencati cum'è grassi "cattivi" è sò cumunemente raggruppati cù grassi trans - un tipu di grassu chì si sà chì causa prublemi di salute - ancu se l'evidenza di l'effetti nantu à a salute di l'ingestione di grassu saturatu hè luntanu da esse conclusiva.
Dapoi decennii, urganizazioni sanitarie di u mondu sanu anu cunsigliatu di tene un assunzione di grassu saturatu à u minimu è di rimpiazzallu cù olii vegetali altamente trasfurmati, cum'è l'oliu di canola, per diminuisce u risicu di malatie cardiache è prumove a salute generale.
Malgradu queste raccomandazioni, i tassi di malatie cardiache - chì sò stati ligati à l'ingestione di grassi saturati - sò cresciuti costantemente, cum'è l'obesità è e malattie cunnesse, cume u diabete di tip 2, chì certi esperti culpiscenu di a dipendenza eccessiva di alimenti trasformati ricchi in carboidrati (,) .
In più, una serie di studii, cumprese grandi critiche, cuntradiscenu e raccomandazioni per evità i grassi saturati è invece cunsumanu olii vegetali è alimenti ricchi di carboidrati, purtendu à una cunfusione ghjustificata per i consumatori (,,).
Inoltre, parechji esperti sustenenu chì un macronutrienti ùn pò micca esse accusatu di a progressione di a malattia è chì a dieta in generale hè ciò chì conta.
riassuntuI grassi saturati si trovanu in i prudutti animali è in l'olii tropicali. Sia chì questi grassi aumentanu o micca u risicu di malatie hè un sughjettu cuntruversu, cù risultati di studiu chì sustenenu entrambi i lati di l'argumentu.
L'effettu di u grassu satuatu nantu à a salute di u core
Unu di i motivi principali per raccomandà chì l'assunzione di grassu saturatu sia mantenutu à u minimu hè u fattu chì u cunsumu di grassu saturatu pò aumentà certi fattori di risicu di malatie cardiache, cumpresu u colesterolu LDL (cattivu).
Tuttavia, questu sughjettu ùn hè micca biancu è neru, è ancu se hè chjaru chì u grassu satu aumenta di solitu certi fattori di risicu di malatie cardiache, ùn ci hè evidenza conclusiva chì u grassu satu aumenta u risicu di malatie cardiache.
L'ingestione saturata di grassu pò fà cresce i fattori di risicu di e malatie cardiache, ma micca e malatie cardiache stessa
Numerosi studii anu dimustratu chì l'ingestione di grassi saturati aumenta i fattori di risicu di malatie cardiache, cum'è u colesterolu LDL (cattivu) è l'apolipoproteina B (apoB). LDL trasporta u colesterolu in u corpu. Più grande hè u numeru di particule LDL, più grande hè u risicu di malatie cardiache.
ApoB hè una prutetta è un cumpunente principale di LDL. Hè cunsideratu un forte predictore di risicu di malatie cardiache ().
L'ingestione saturata di grassu hè statu dimustratu per aumentà entrambi questi fattori di risicu, è ancu u rapportu LDL (male) à HDL (bonu), chì hè un altru fattore di risicu di malatie cardiache (,).
HDL hè prutettore di u core, è avè livelli bassi di stu colesterolu benefiziu hè assuciatu cù un risicu aumentatu di malatie cardiache è di complicazioni cardiovascolari (,).
Tuttavia, ancu se studii ben cuncepiti anu mostratu una relazione trà l'ingestione di grassi saturati è i fattori di risicu di malatie cardiache, a ricerca ùn hà micca riesciutu à scopre un ligame significativu trà u cunsumu di grassi saturati è e malatie cardiache stesse.
In più, e ricerche attuali ùn mostranu micca una associazione significativa trà l'ingestione di grassi saturati è a mortalità da tutte cause o ictus (,,,,,,).
Per esempiu, una rivista 2014 di 32 studii chì includenu 659.298 persone ùn anu truvatu alcuna associazione significativa trà l'ingestione di grassu saturatu è e malatie cardiache ().
Un studiu di u 2017 chì hà seguitu 135,335 individui di 18 paesi per una media di 7,4 anni hà dimustratu chì l'ingestione di grassu saturatu ùn era micca assuciatu à ictus, malatie cardiache, attaccu di core, o morte cunnesse à e malatie cardiache ().
In più, e scuperte di studii cuntrullati randomizati mostranu chì a raccomandazione generale per rimpiazzà i grassi saturati cù i grassi poliinsaturati ricchi in omega-6 hè improbabile chì diminuisca u risicu di malatie cardiache è pò ancu aumentà a progressione di a malattia (,).
Tuttavia, ci sò stati risultati cuntrastanti, chì ponu esse attribuiti à a natura altamente cumplessa di questu sughjettu è à u cuncepimentu è difetti metodologichi di e ricerche attualmente dispunibili, evidenzendu a necessità di futuri studii ben progettati chì investiganu questu sughjettu ().
Inoltre, hè impurtante ricurdà chì ci sò parechji tippi di grassi saturati, ognunu cù i so effetti nantu à a salute. A maiò parte di i studii chì investiganu l'effetti di i grassi saturati nantu à u risicu di malattia discutenu i grassi saturati in generale, chì hè ancu problematicu.
Altre preoccupazioni per l'ingestione di grassi saturati
Ancu se u so effettu nantu à e malatie cardiache hè di gran lunga u più ricercatu è disputatu, u grassu satu hè statu ancu assuciatu à altri effetti negativi nantu à a salute, cume una inflamazione aumentata è una calata mentale.
Per esempiu, un studiu nantu à 12 donne hà trovu chì, paragunatu cù una dieta ricca di grassu insaturatu da l'oliu di nocciola, una dieta ricca di grassi saturati da un mischju di 89% oliu di palma aumentava e proteine proinfiammatorie interleuchina-1 beta (IL -1 beta) è interleuchina-6 (IL-6) ().
Alcune evidenze suggerenu chì i grassi saturati incuraghjenu l'infiammazione in parte mimendu l'azzioni di tossine batteriche chjamate lipopolisaccaridi, chì anu forti comportamenti immunostimulanti è ponu induce l'infiammazione ().
Tuttavia, a ricerca in questu spaziu hè luntanu da esse conclusiva, cù alcuni studii, cumprendu una rivista 2017 di provi aleatorizati cuntrullati, senza truvà associazioni significative trà grassu saturatu è infiammazione ().
Inoltre, alcuni studii anu dimustratu chì u grassu satuatu pò avè effetti avversi nantu à a funzione mentale, l'appetitu è u metabolismu. Eppuru, a ricerca umana in queste zone hè limitata è i risultati sò incoerenti (,,).
Più studii sò necessarii per investigà questi ligami potenziali prima chì e forti conclusioni ponu esse fatte.
riassuntuAncu se l'ingesta di grassu satuatu pò fà cresce i fattori di risicu di e malatie cardiache, e ricerche ùn anu mostratu un ligame significativu trà ella è e malatie cardiache stesse. Alcuni studii indicanu chì pò influenzà negativamente altri aspetti sanitari, ma hè necessaria più ricerca.
U grassu saturatu hè malsanu?
Ancu se a ricerca indica chì cunsumà certi tipi di alimenti ricchi di grassi saturati pò influenzà negativamente a salute, sta infurmazione ùn pò micca esse generalizata à tutti l'alimenti chì cuntenenu grassi saturati.
Per esempiu, una dieta ricca di grassi saturati in forma di fast food, prudutti fritti, prudutti sfarati zuccherati è carni trasfurmate hè prubabile di influenzà a salute di manera diversa da una dieta ricca di grassi saturati in forma di latticaghju pienu di grassu, alimentatu cù erba carne, è coccu.
Un altru prublema risiede in u focalizazione solu nantu à i macronutrienti è micca a dieta in generale. Ch'ella sia chì u grassu saturatu aumenta o micca u risicu di malatie dipende probabilmente di chì cibi sò rimpiazzati - o di ciò chì rimpiazza - è di a qualità generale di a dieta.
In altre parolle, i nutrienti individuali ùn sò micca culpabili per a progressione di a malattia. L'umani ùn cunsumanu micca solu grassu o solu carbuidrati. Piuttostu, sti macronutrienti sò cumbinati cù alimenti cunsumanti chì cuntenenu un mischju di macronutrienti.
In più, si cuncentra solu nantu à i macronutrienti individuali piuttostu cà a dieta in generale ùn tene micca in contu l'effetti di i cumpunenti dietetichi, cum'è i zucaroli aghjunti, chì ponu influenzà negativamente a salute.
U stilu di vita è e varianti genetiche sò fattori di risicu impurtanti chì devenu esse cunsiderati ancu, postu chì tramindui sò stati dimustrati chì influenzanu a salute generale, i bisogni dietetichi è u risicu di malatie.
Chjaramente, l'effettu di a dieta in generale hè difficiule da ricercà.
Per queste ragioni, hè chjaru chì studii più grandi è ben cuncepiti sò necessarii per separà l'associazioni da i fatti.
RiassuntuI macronutrienti individuali ùn sò micca culpevuli di a prugressione di e malatie. Piuttostu, hè a dieta cum'è un tuttu chì importa veramente.
Grassi saturati cum'è parte di una dieta sana
Ùn ci hè micca dubbitu chì l'alimenti ricchi di grassi saturati ponu esse guditi cum'è parte di una dieta sana.
Prudutti di coccu, cumpresi fiocchi di coccu senza zuccheru è oliu di coccu, yogurt di latte interu alimentatu cù erba, è carne alimentata cù erba sò solu alcuni esempi di alimenti altamente nutritivi cuncentrati in grassi saturati chì ponu influenzà positivamente a salute.
Per esempiu, riviste di ricerca anu dimustratu chì l'ingestione lattica cumpleta di grassu hà un effettu neutru o prutettore nantu à u risicu di malatie cardiache, mentre chì l'ingestione d'oliu di coccu hà dimustratu chì aumenta u colesterolu HDL (bonu) è pò benefiziu di perdita di pesu (,).
D'altra parte, cunsumà alimenti trasformati ricchi di grassi saturati, cumpresi fast food è cibi fritti, hè statu costantemente legatu à un risicu aumentatu di obesità, malatie cardiache è numerose altre condizioni di salute (
A ricerca hà ancu assuciatu mudelli dietetichi ricchi in alimenti senza trasfurmazioni cù prutezzione da e diverse cundizioni, cumprese l'obesità è e malatie cardiache, è a riduzione di fattori di risicu di malatie, indipendentemente da a cumpusizione di macronutrienti dietetici (,,,,,,,).
Ciò chì hè statu stabilitu per decennii di ricerca hè chì una dieta sana, prutettiva di e malatie, deve esse ricca in alimenti nutritivi, integrali, in particulare alimenti vegetali ricchi di fibre, ancu s'ellu hè chjaru chì l'alimenti nutritivi ricchi di grassi saturati ponu esse inclusi dinò.
Arricurdatevi, indipendentemente da quale schema dieteticu sceglite, u più impurtante hè u bilanciu è l'ottimisazione - micca omissione.
Una dieta sana deve esse ricca in alimenti sani è nutritivi, indipendentemente da a cumpusizione di macronutrienti. I grassi saturati ponu esse inclusi cum'è parte di una dieta sana.
U fondu
I grassi saturi sò stati visti cum'è malsani dapoi decennii. Eppuru, a ricerca attuale sustene u fattu chì l'alimenti nutritivi ricchi di grassi ponu esse inclusi cum'è parte di una dieta sana è ben rotundita.
Ancu se a ricerca nutrizionale tende à cuncintrà si nantu à i macronutrienti individuali, hè assai più utile di fighjà nantu à a dieta in generale quandu si tratta di prevenzione generale di salute è malatie.
Studii futuri ben cuncepiti sò necessarii per capisce pienamente a relazione altamente cumplessa trà i macronutrienti individuali è a salute generale, cumprese i grassi saturati.
Tuttavia, ciò chì si cunnosce hè chì seguità una dieta ricca in cibi interi è micca trasfurmati hè u più impurtante per a salute, indipendentemente da u schema dieteticu chì sceglite di seguità.