Cum'è Educatore per a Salute, So chì e Tattiche di Scantu ùn impediscenu micca e STI. Eccu Chì Vulerà
Cuntenutu
- Eppuru, ùn sò micca solu e percezioni di e persone nantu à e STI chì soffrenu quandu avemu predefinitu di timore è vergogna. Ci sò ancu cunsequenze di u mondu reale.
- In parte, questu hè perchè i ghjovani esce da i prugrammi solu di l'astinenza in u bughju cumpletamente nantu à cume evità e STI.
- "Parechje persone pensanu chì, s'elli anu una STI, arruvinera tuttu: a so vita sessuale serà finita, nimu ùn ne vularà appuntà, saranu carchi di sta cosa orribile per sempre."
Hè ora di diventà veri: a vergogna, a colpa è u timore ùn sò micca efficaci.
L'annu scorsu, insegnava à una scola di sessualità umana di u liceu quandu unu di i studienti hà riferitu à qualchissia cù una infezzione di trasmissione sessuale (STI) cum'è "brutta". L'aghju dumandata à ciò ch'ella vulia dì, è ella falleghja prima di dì: «Ùn la sò. Credu chì hè solu un pocu cumu si l'anu fattu parè in a mo classe di salute ".
A vista di u mo studiente hè sicura chì ùn hè micca isolata. Ci hè in realtà una lunga storia daretu à l'idea chì e STI sò imprudenti o bruttu.
Per esempiu, in l'anni 1940, e campagne publicitarie avvertianu i suldati per evità e donne sciolte chì puderianu sembrà "pulite" mentre esse segretamente "caricate di malatie veneree".
Dopu cù l'emergenza di a crisa di u SIDA in l'anni ottanta, omi omosessuali, travagliadori sessuali, consumatori di droghe, è Haitiani sò stati etichettati "gruppi à risicu elevatu", è ritrattati cum'è chì anu purtatu l'infezzione nantu à elli per via di un comportamentu irresponsabile o sordidu.
Oghje, l'adulescenti in tuttu u paese amparanu nantu à e STI in classi d'educazione solu per l'astinenza. Benchì tali prugrammi eranu in calata, sò avà ritruvati in piena forza. Alcuni sò stati ribattuti cum'è "prugrammi di prevenzione di risichi sessuali".
Eppuru qualunque sia u nome, i piani di lezioni ponu include diaporamas STI grottesche, o paragunà ragazze sessualmente attive à calzini purtati o tazze piene di spitu - {textend} tuttu per guidà a casa u messagiu chì l'unicu locu accettabile per fà sessu hè in un cisgender, eterosessuale u matrimoniu.
Eppuru, ùn sò micca solu e percezioni di e persone nantu à e STI chì soffrenu quandu avemu predefinitu di timore è vergogna. Ci sò ancu cunsequenze di u mondu reale.
Per esempiu, sapemu chì tali tattiche aumentanu u stigma è chì stigma hè stata trovata per scoraggiare i test è u trattamentu, è rende a pratica di u sessu più sicuru menu prubabile.
Cum'è Jenelle Marie Pierce, u direttore esecutivu di una urganizazione chjamata U prugettu STD, dice: "A parte più dura di avè una STI ùn hè micca a STI stessa. Per a maiò parte di a ghjente, e STI sò relativamente benigne, è sì ùn sò micca curabili, sò assai gestibili ".
"Ma i cuncepzioni sbagliati è u stigma assuciatu à e STI ponu sentasi guasi insuperabili, perchè ti senti incredibilmente solu", continua ella. "Ùn sapete micca cumu o induve circà risorse empatiche, inclusive è empowering."
In più, una fiducia in e tattiche di paura è un focusu nantu à u messagiu "solu dì micca à u sessu" ùn hà micca travagliatu. L'adulescenti anu sempre u sessu, è anu sempre avutu STI.
U CDC riporta chì parechje STI sò dopu à cascà dapoi anni.
In parte, questu hè perchè i ghjovani esce da i prugrammi solu di l'astinenza in u bughju cumpletamente nantu à cume evità e STI.
Se amparanu qualcosa di tuttu nantu à i preservativi in questi prugrammi, hè generalmente in termini di i so tassi di fallimentu. Ci hè da stupisce allora chì l'usu di u preservativu - {textend} chì hà vistu cresce drammaticamente à a fine di l'anni 90 è à l'iniziu di l'anni 2000 - {textend} sia cascatu trà è paru?
Ma quant'è i preservativi sò cuparti in i curricula solu per l'astinenza, l'adulescenti in queste aule ùn anu certamente amparatu nantu à altre barriere cum'è e dighe, o nantu à strategie cum'è esse testati per e STI, l'impattu di i metudi di riduzione di i danni, o nantu à a medicazione per prevene l'HIV .
A mancanza generale di cunniscenza nantu à e infezioni hè qualcosa chì aghju ancu scontru virtualmente in una app d'educazione sessuale chjamata okayso, induve sò volontariu per risponde à e dumande anonime di l'utilizatori.
Aghju vistu alcune persone chì si preoccupanu inutilmente di uttene una infezione da un sedile di toilette, mentre altri cercanu disperatamente di cunvince chì ciò chì pare esse un segnu chjaru di una STI (cum'è u dolore cù u sessu, lesioni genitali, o uscita) hè in realtà ligatu à un allergia.
Elise Schuster, cofundatrice di okayso, pensa ch'elli sanu quale hè unu di i fattori chì contribuiscenu à stu fenomenu:
"Parechje persone pensanu chì, s'elli anu una STI, arruvinera tuttu: a so vita sessuale serà finita, nimu ùn ne vularà appuntà, saranu carchi di sta cosa orribile per sempre."
Tali credenze ponu significà chì una persona sia vive in un statu di rifiuta di u so statutu, evita di esse testatu, o attraversa e dita è risica di passà longu à una STI piuttostu ch'è di avè una conversazione onesta cù un cumpagnu.
Certamente, quelle conversazioni oneste sò dure - {textend} ma sò ancu una parte cruciale di u puzzle di prevenzione. Sfurtunatamente, hè un pezzu di puzzle chì ùn pudemu micca preparà i ghjovani per.
Hè assolutamente criticu chì tiremu in daretu contr'à l'impulsu di trattà e STI in modu diversu chè no femu una malattia micca assuciata à u sessu. Ùn hè micca putente, per dì u minimu - {textend} è ùn funziona simpliciamente.
L'Adulti pò suppone chì u difettu di spaventà e tattiche o u silenziu sia u modu più adattu è efficace per tene i ghjovani in sicurezza.
Ma ciò chì quelli ghjovani ci dicenu - {textend} è ciò chì ci mostra a crescita di i tassi STI - {textend} hè chì tali strategie sò cumpletamente inefficaci.
Ellen Friedrichs hè un educatore di salute, scrittore è genitore. Hè l'autore di u libru, Bona Cittadinanza Sexuale: Cumu Creà un Mondu (Sessualmente) Più Sicuru. U so scrittu hè ancu apparsu in u Washington Post, u HuffPost, è Rewire News. Truvatela nantu à e social media @ellenkatef.