Chì hè a dimensione normale di l'utru?
Cuntenutu
- Quandu hè nurmale avè un cambiamentu di taglia?
- 1. Gravidanza
- 2. Pubertà
- 3. Ménopause
- Malatie chì cambianu a dimensione di l'utru
- 1. Fibruidi uterini
- 2. Adenomiosi
- 3. Neoplasia trofoblastica gestazionale
- 4. Malformazioni uterine
A dimensione nurmale di l'utru durante l'età fertile pò varià trà 6,5 à 10 centimetri di altezza da circa 6 centimetri di larghezza è 2 à 3 centimetri di spessore, presentendu una forma simile à una pera invertita, chì pò esse valutata attraversu un ultrasuone.
Tuttavia, l'utru hè un organu assai dinamicu è, dunque, a so dimensione è u so vulume ponu varià assai in tutta a vita di una donna, soprattuttu per via di i cambiamenti ormonali cumuni in e varie tappe di a vita, cum'è a pubertà, a gravidanza o a ménopause, per esempiu.
Tuttavia, e variazioni di e dimensioni di l'utru ponu ancu esse segnu di un prublema di salute, soprattuttu quandu u cambiamentu hè assai grande o apparisce cù altri sintomi. Alcune condizioni chì ponu cambià a dimensione di l'utru includenu a presenza di fibromi, adenomiosi o neoplasia trofoblastica gestazionale.
Quandu hè nurmale avè un cambiamentu di taglia?
Cambiamenti in a dimensione di l'utru cunsiderati normali durante e fasi di a vita cum'è:
1. Gravidanza
Durante a gravidanza, l'utru aumenta di dimensioni per accoglie u zitellu in crescita, tornendu à a dimensione normale dopu a consegna. Vede cumu cresce u zitellu durante a gravidanza.
2. Pubertà
Dapoi l'età di 4 anni, quandu l'utru hà a stessa dimensione cum'è u cervice, a dimensione di l'utru aumenta proporzionalmente à l'età, è quandu a zitella entra in pubertà, sta crescita hè più significativa, più specificamente durante u periodu in cui a prima menstruazione accade.
3. Ménopause
Dopu à a ménopause hè nurmale chì l'utru diminuisca di dimensioni, per via di a diminuzione di a stimulazione ormonale, caratteristica di sta fase. Vede altri cambiamenti chì ponu accade durante l'entrata in a menopausa.
Malatie chì cambianu a dimensione di l'utru
Ancu se rari, i cambiamenti in a dimensione di l'utru ponu esse un segnu chì a donna hà qualchì situazione di salute. Cusì, hè assai impurtante d'andà à u ginecologu almenu una volta à l'annu, per scopre possibili cambiamenti. Alcune di e malatie chì ponu causà cambiamenti in a dimensione di l'utru sò:
1. Fibruidi uterini
I fibromi uterini, cunnisciuti ancu cum'è fibromi, sò tumori benigni chì si formanu in u tessutu di l'utru è ponu esse cusì grandi chì finiscenu per cambià a dimensione di l'utru. Generalmente, i fibromi uterini ùn causanu sintomi, tuttavia, sì sò di dimensioni considerevoli, ponu causà crampi, sanguinamenti è difficoltà à rimanere incinta.
2. Adenomiosi
L'adenomiosi uterina hè caratterizata da un ispessimentu di i muri di l'utru, causendu sintomi cum'è dolore, sanguinamentu o crampi, chì diventanu più intensi durante a menstruazione, è difficoltà à restà incinta. Amparate à identificà i sintomi di l'adenomiosi è vede cumu si face u trattamentu.
3. Neoplasia trofoblastica gestazionale
A neoplasia trofoblastica gestazionale hè un tippu di cancheru chì, ancu se raru, pò esce dopu una gravidanza molare, chì hè una cundizione rara induve, durante a fecundazione, si verifica un errore geneticu, chì dà origine à un intricciamentu di cellule, chì pò dà origine à un abortu spuntinu o un fetu malformatu.
4. Malformazioni uterine
L'utru infantile è l'utru bicornu sò malformazioni uterine chì impediscenu à l'utru di diventà nurmale in dimensioni. L'utru infantile, cunnisciutu ancu cum'è utru ipoplasticu o ipogonadismu ipotroficu, hè carattarizatu da una malformazione congenita, in a quale l'utru ùn si sviluppa micca cumpletamente, mantenendu a stessa dimensione ch'ellu avia durante a zitiddina.
L'utru bicornu hè ancu una anomalia congenita. induve l'utru, invece di avè una forma di pera, hà una morfologia in a quale ci hè una membrana chì u divide in duie parti. Scopri cumu hè u diagnosticu è u trattamentu.