Autore: Frank Hunt
Data Di Creazione: 17 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 25 Ghjugnu 2024
Anonim
Epidemica: chì hè, cumu luttà è differenza cù endemiche è pandemiche - Salute
Epidemica: chì hè, cumu luttà è differenza cù endemiche è pandemiche - Salute

Cuntenutu

L'epidemica pò esse definita cum'è l'occorrenza di una malattia in una regione cun un numeru più altu di casi di ciò chì hè normalmente previstu. L'epidemie ponu esse carattarizate cum'è malatie à apparizione improvvisa chì si sparghjenu rapidamente à u più grande numeru di persone.

Per cuntrullà l'epidemia di una malattia infettiva, hè impurtante chì i casi sianu segnalati à l'agenzia sanitaria per chì si possinu piglià misure per impedisce chì a malattia si sparghji in altri lochi. Alcune di e strategie chì ponu esse aduttate per cuntene un'epidemia hè di evità i viaghji è l'ambienti chjusi frequenti è cun una più grande concentrazione di persone, cum'è centri commerciali, cinema è ristoranti.

L'epidemie sò cumplicate quandu a malattia scappa di cuntrollu, si sparghje in altri lochi o paesi per via di viaghji è viaghji in aereo o mancanza d'igiene curretta, diventendu cunnisciuta cum'è una pandemia, chì hè cunsiderata più grave per via di a facilità è a velocità di u streaming.

Cumu luttà contr'à un'epidemia

U megliu modu per luttà contr'à un'epidemia hè di pruvà à cuntene u virus è impedisce ch'ellu si sparghji à l'altri. Cusì, e raccomandazioni di l'istituzioni sanitarie devenu esse seguitate, chì ponu varià secondu a malattia è a so forma di trasmissione.


Eppuru, l'azzioni principali chì devenu esse fatte sò:

  1. Informà l'ospedale o u serviziu sanitariu di ogni casu suspettatu di infezione da una malattia;
  2. Informate l'uspidale quandu site statu in cuntattu cù qualchissia chì hà sviluppatu una malattia è evite u cuntattu cù individui sani finu à chì cunfirmate chì ùn avete micca acquistatu a malattia;
  3. Lavate e mani nanzu è dopu à pranzi, dopu adupratu u bagnu, dopu à starnutitu, tossu o toccu u nasu è ogni volta chì e mani sò brute;
  4. Purtate guanti è maschere ogni volta chì ci vole à entre in cuntattu cù e secrezioni è / o ferite corporee d'altru;
  5. Evite di tuccà e superfici cumuni in i spazii publichi, cum'è i corrimani, i buttoni di l'ascensore o e maniglie di a porta;

Inoltre, per ùn avè micca acquistatu a malatia durante una epidemia, hè impurtante evità viaghji inutili à l'uspidale, serviziu sanitariu, sala d'urgenza o farmacie, oltre à piglià u vaccinu contr'à a malattia, s'ellu ci hè. Tuttavia, alcune malatie, cum'è Ebola o u Cholera, ùn anu micca vaccini capaci di prevene u sviluppu di malatie è, in questi casi, prevene u cuntagiu hè u megliu modu per prevene una epidemia. Amparate à evità e malatie infettive.


Quarantena durante l'epidemica

Durante una epidemia, a quarantena hè impurtante per impedisce chì a malattia si sparghji è ghjunghje à più persone, dendu origine à una pandemia. A Quarantena currisponde à una misura di salute publica induve e persone sane chì anu pussutu esse esposte à l'agente infettivu ligatu à l'epidemica sò separate è monitorate per verificà se a malatia si sviluppa.

Hè perchè parechje persone chì campanu in u locu cunsideratu u centru di l'epidemia, per esempiu, ponu esse purtatori di l'agente infettivu è ùn sviluppanu micca a malattia, ma ponu trasmette facilmente l'agente infettivu à altre persone, diffondendu u malatia. Scuprite quantu dura a quarantena è cumu si face.

Vede ancu chì manghjà durante a quarantena per ùn ingrassà:

Differenza trà endemica, epidemia è pandemia

Endemicu, epidemicu è pandemicu sò termini chì discrivenu a situazione epidemiologica di una malattia data in una regione o in u mondu. U terminu endemicu si riferisce à a frequenza di una malattia particulare è di solitu descrive una malattia chì hè limitata à una sola regione è chì hè influenzata da fattori climatichi, sociali, igienichi è biologichi. E malatie endemiche sò di solitu stagiunali, vale à dì, a so frequenza pò varià secondu u mumentu di l'annu. Capite ciò chì hè endemicu è chì sò e principali malatie endemiche.


D’altronde, e malatie epidemia sò quelli chì ghjunghjenu à una proporzione più grande è chì si sparghjenu prestu indipendentemente da a epica di l'annu. Quandu una malatia epidemica ghjunghje à l'altri cuntinenti, diventa pandemia, in chì a malatia infettiva si sparghje incontrollabilmente in parechji lochi, cù un cuntrollu difficiule.

Capite megliu questi cuncetti, in u video seguente:

Oghje Interessante

Cume Navigà e Vacanze à l'era di COVID

Cume Navigà e Vacanze à l'era di COVID

Quandu u pae e hà chju u in marzu, avete probabilmente pen atu "Oh, una quarantena di duie ettimane? Aghju avutu que tu. Ma cum'è a vo tra primavera, e tate, è I piani di cadut...
Katrina Scott dà à i so fan un sguardu crudu à ciò chì l'infertilità secundaria pare veramente

Katrina Scott dà à i so fan un sguardu crudu à ciò chì l'infertilità secundaria pare veramente

A cofundatrice di Tone It Up, Katrina cott, ùn hà mai cappatu di e e vulnerabile cù i o fan. Hè tata aperta nantu à l'impurtanza di priorità a alute mentale è h&...