7 cause principali di uscita di l'arechja è cume si tratta
Cuntenutu
- 1. Otitis media
- 2. Corpi stranieri
- 3. Otitis externa
- 4. Mastoidite
- 5. Ferita di capu
- 6. Perforazione di u timpanu
- 7. Cholesteatoma
A secrezione in l'arechja, cunnisciuta ancu cum'è otorrea, pò accade per via di infezioni in l'arechja interna o esterna, lesioni in a testa o timpanu, o ancu da oggetti stranieri.
L'aspettu di a secrezione dipende da ciò chì a causa, ma di solitu hà un culore trasparente, giallu o biancu accumpagnatu da un cattivu odore, s'ellu hè causatu da batteri, o rossu, s'ella hè accumpagnata da sangue.
1. Otitis media
L'Otitis media o interna hè una infiammazione causata da virus o batteri, o in casi più rari, da funghi, traumatismi o allergie, chì ponu dà origine à una infezione, cù manifestazione di segni è sintomi cume u dolore à l'arechja, liberazione di scarica gialla o biancastru cù cattivu odore, perdita di uditu è frebba. Amparate più nantu à otite media.
L'Otitis hè più cumuna in i zitelli è i zitelli, è in questi casi, pò esse più difficiule d'identificà i sintomi. Cusì, se u zitellu hà una frebba, s'ellu hè irritatu, o si mette a manu à l'arechja spessu, pò esse un segnu d'otite, è hè impurtante cunsultà u pediatra.
Cumu trattà: u trattamentu consiste in l'amministrazione di analgesici è antiinflamatori cum'è dipyrone è ibuprofene, per alleviare i sintomi. S'ellu hè una infezzione batterica, u duttore pò raccomandà l'usu di antibiotici cum'è amoxicillina, per esempiu.
2. Corpi stranieri
Ughjetti stranieri ponu esse allughjati in l'arechja accidentalmente o intenzionalmente, in u casu di i zitelli. Di solitu, l'uggetti chì si fermanu in l'arechje ponu esse picculi ghjoculi, buttoni, insetti o cibu, chì ponu causà dolore, prurito è secrezione di secrezione in l'arechja.
Cumu trattà: u trattamentu cunsiste in a rimozione di u corpu stranieru da un prufessiunale sanitariu, chì pò aduprà una macchina di aspirazione. In casi più gravi, pò esse necessariu di ricorrere à chirurgia.
3. Otitis externa
L'Otitis externa hè una infezzione di una regione di u canali di l'audizione, chì si trova trà l'esternu di l'arechja è di u timpanu, causendu sintomi cum'è dolore è prurito in a zona, frebba è a liberazione di una secrezione biancastra o giallastra cun una cattiva odore. E cause più cumune ponu esse l'esposizione à u calore è l'umidità, o l'usu di i tamponi di cuttone, chì facilita a proliferazione di batteri in l'arechja. Vede altre cause è sintomi caratteristici di otite esterna.
Cumu trattà: u trattamentu di l'otite externa cunsiste in a pulizia di u canale arechju cù soluzione salina o alcolica, è l'applicazione di rimedii topichi per l'infezzione è l'infiammazione, è antibiotici cum'è neomicina, polimixina è ciprofloxacina, per esempiu.
Se u timpanu hè perforatu, pò esse necessariu aduprà altri rimedii. Cum'è l'otite pò causà dolore è infiammazione, u spezialistu di l'arechja pò ancu cunsiglialle di piglià analgesici, cum'è dipirone o paracetamol, o antiinflamatori, cum'è ibuprofene.
4. Mastoidite
A mastoidite hè una infiammazione di un ossu chì si trova daretu à l'arechja, l'ossu mastoidu, chì pò accade per via di una complicazione di otite mal trattata, quandu e batterie si sparghjenu da l'arechja à quellu ossu. Questa infiammazione provoca sintomi cume rossi, gonfiore è dolore intornu à l'arechja, oltre à frebba è uscita giallastra. In i casi più severi, un ascessu pò formassi o a distruzzione di l'osse pò accade.
Cumu trattà: u trattamentu hè generalmente fattu cù antibiotici per via endovenosa, cume ceftriaxone è vancomicina, per 2 settimane. In situazioni più gravi, se si forma un ascessu o s'ellu ùn ci hè miglioramentu cù l'usu di antibiotici, pò esse necessariu drenà a secrezione per mezu di una prucedura chjamata mirringotomia, o ancu per apre u mastoidi.
5. Ferita di capu
E ferite gravi à a testa, cum'è un scossa o un craniu fratturatu, ponu ancu causà secrezioni in l'arechja, di solitu cù sangue.
Cumu trattà: sti tippi di feriti à a testa sò emergenze mediche, allora sì si verificanu, duvete andà urgentemente à u duttore.
6. Perforazione di u timpanu
A perforazione di u timpanu, chì hè un filmu finu chì separa l'arechja interna da l'arechja esterna, pò causà dolore è prurito in l'arechja, diminuzione di l'audizione, o ancu sanguinamentu è liberazione di altre secrezioni attraversu u canali auriculari. I segni è i sintomi chì ponu accade durante un timpanu perforatu sò pruriti è dolori severi à l'arechja, acufene, vertigini, vertigini è otorrea, in quale casu a scarica hè gialla. Amparate più nantu à otorrea.
Cumu trattà: di solitu una piccula perforazione guarisce solu da quì à qualchì settimana finu à 2 mesi, essendu cunsigliatu, durante stu periodu, di copre l'arechja prima di fà u bagnu, è di evità d'andà in piaghja o in piscina.
In certi casi, soprattuttu se a perforazione hè grande, l'antibiotici ponu esse prescritti, cum'è a cumminazione di amoxicillina cù l'acidu clavulanicu. In casi più gravi, pò esse necessariu di ricorrere à chirurgia. Vede cumu deve esse u trattamentu per u timpanu perforatu.
7. Cholesteatoma
U Cholesteatoma hè una crescita non cancerosa di a pelle in l'arechja media, daretu à u timpanu, chì di solitu hè causata da infezioni ripetute di l'arechja, tuttavia, pò esse un cambiamentu di nascita.
Inizialmente, un fluidu puzzolente pò esse liberatu, ma dopu, se continua à cresce, a pressione pò esse risentita in l'arechja, causendu qualchì disagiu, chì pò purtà à prublemi più gravi, cum'è a distruzzione di l'osse di u mezu arechja, affettendu l'audizione, l'equilibriu è u funziunamentu di i musculi facciali.
Cumu trattà: l'unicu modu per trattà stu prublema hè attraversu a chirurgia, per prevene complicazioni più gravi. Dopu questu, l'arechja deve esse valutata per vede se u colesteatoma riappare.